Ik heb deze vraag ook gesteld bij ik ben zwanger maar volgens mij moet ik hier zijn. Ik ben benieuwd naar vrouwen die zwanger zijn geworden met een hele korte cyclus!! Zelf heb ik vandaag een HSG gehad en ik weet nu dat mijn eileiders niet verstopt zitten, zaad van mijn man is ook helemaal goed. We zijn nu bijna een jaar bezig en het lukt ons nog steeds niet om zwanger te worden. Nu had ik altijd al een korte cyclus 21-23 dagen en nu de laatste 2 zelfs 20 dagen. Ik loop bij de gyn en vroeg of het kan dat wij nog niet zwanger zijn doordat mijn cyclus zo kort is. Daar krijg ik dus geen antwoord op. Ik heb een eisprong dus.. kan zwanger worden. Nu ben ik dus echt heel erg benieuwd of dat echt zo is, dat ik met zo'n korte cyclus zwanger kan worden. Dus als je een korte cyclus hebt en je bent zwanger geworden ik hoor het graag van je!! Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
hoi hoi ik had ook een erg korte cyclus net als jou 21-23 en ook echt niet langer ik was er ook erg onzeker over ook veel gesproken met de huisarts en die heeft mij toen ook verteld zo lang je niet onder de 19 komt is het goed want anders had ik kans op bloedarmoede omdat je dan te veel bloed verloor ik ben in 10 maanden zwanger geworen had er niet meer zo op gerekend dacht dat ik niet zwanger kan worden maar dus toch wel en je bent echt niet de enige met een korte cyclus maar kan erg goed berijpen dat je er onzeker van word succes
Hihih word er zeker onzeker van, ik lees nooit iets over mensen met een korte cyclus. Vandaar!! Bdankt voor je reactie
mijn cyclus voor mijn eerste zwangerschap was ook kort zelfs een keer maar 18 dagen (de rest rond de 25). De maand daarna was ik zwanger, dus het kan wel! Nu na mijn miskraam is mijn cyclus langer. En eerlijk gezegd vond ik die kortere fijner want ook de menstruatie was toen korter van duur. Maar ja dat heb je nu eenmaal niet voor het zeggen.
Hoi!! Ja, ik had een hele korte cyclus, varieerde van 21 dagen tot 28 dagen en ik had ook bij die korte cyclussen een eisprong en ben nu zwanger, vanmiddag ene echo om de exacte termijn vast te stellen. Da's namelijk wat lastiger bij een onrgelmatige cyclus. Ga anders ovulatietesten gebruiken vanaf de 2e dag na je menstruatie, heb ik ook gedaan en daarmee heb ik mijn ei gespot en gevonden. Ik heb die vd kruidvat gebruikt, die zijn wat langer positief, maar daardoor wist ik wel wanneer ik moets 'klussen'. Veel succes met zwanger worden! Lieve groet, Selma
Selma: bedankt voor je reactie!! Veel plezier vandaag bij je echo!! Geniet van het kloppend hartje is zooo mooi (hihi heb het nog niet bij mijzelf mogen mee maken maar wel bij vriendinnen)
Hey Birgit, Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar ken wel het verhaal van een vriendin met korte cyclus. Weet je ongeveer wanneer je je eisprong hebt? Ik weet namelijk van die vriendin dat haar gyn zei dat het belangrijk was dat het aantal dagen vanaf de eisprong minimaal 9 moet zijn (wat gemiddeld 14 dagen is) zodat een eventueel bevrucht eitje lang genoeg de tijd heeft om in te nestelen. Dus mocht jij al zo'n 5 dagen na de eerste dag van je menstruatie al een eisprong hebben, dan zou het wel mogelijk moeten zijn om in te nestelen. maar mocht jij pas na zo'n 14 dagen een eisprong hebben en dan na 6 dagen al je menstruatie, dan kan het, naar ik begrepen heb, dus te kort tijd zijn. Ik weet wel dat er medicatie bestaat om je cyclus te verlengen. Ik denk dat het heel goed is om mondig te zijn en duidelijkheid hierover bij de gyn te krijgen. en anders idd met ovu testen bepalen wanneer je je eisprong hebt?? Succes met zwanger raken, hoop dat het snel raak mag zijn!
Ik had ook een korte cyclus. 25 dagen en mijn luteale fase (tijd van eisprong tot menstruatie ) was maar 8 a 9 dagen, terwijl deze gemiddeld 14dagen is. Ondanks mijn korte cyclus ben ik 2x in de eerste ronde zwanger geraakt. (1ste keer is geeindigd in een mk) Na de miskraam was ik ook even aan t stressen, ik dacht namelijk dat het door mijn korte luteale fase kwam. Dat het eitje geen tijd genoeg had om zich in te nestelen. Maar gelukkig waren mijn zorgen voor niets. Ik hoop dat dit ook het geval is bij jou en je gauw een hartstikke positieve test hier mag showen.
Bedankt voor jullie reacties!! Heel erg fijn. Ik weet wanneer ik een eisprong heb, die voel ik. Doet dan behoorlijk pijn lijkt net alsof mijn darmen aan het vechten zijn. Door ovu testen ben ik er idd achter gekomen. Temperaturen werkt bij mij niet, dan kom ik er niet achter wanneer mijn ei is. Met ovu testen gelukkig wel en idd de dag nadat het positief was kreeg ik heftige krampen. Dus nu weet ik zeker dat ik dan een ei heb. Meestal is mijn LF 10 dagen maar ook wel 9. Maar als 9 het minimum is zou het dan net goed zijn. Ik hoop het maar. Ik ben best wel mondig naar de gyn toe hoor, alleen ik krijg echt geen antwoord! Ik vroeg dus hoe het zat met de LF en het enige wat ze steeds herhaalde was als je en eisprong hebt kan je gewoon zwanger worden. Ja duh maar hoe zit het met de LF. Ze praatte er gewoon over heen, het leek wel alsof ze het niet wist. Maar gelukkig heb ik 19 april een afspraak bij mijn eigen gyn en dan ga ik hem alles vragen en van hem krijg ik zeker antwoord, hij haalt er dan zelfs voorbeelden bij enz. Gisteren had ik een HSG en volgens de gyn ben je dan 3 tot 6 maanden vermeerderd vruchtbaar, nou ja laten we het hopen
Vervelende gyn dan, die je laatst had. Tis toch belangrijk dat je je patienten goed te woord staat? Gelukkig heb je de 19e dan weer je eigen gyn! En je bent dus al goed op de hoogte van je ei, dat scheelt al, en met die LF zou je inderdaad denken dat het gewoon moet lukken! Hopelijk hebben jullie het geluk van de extra vruchtbaarheid van de HSG en heb je heel snel een knaltest in handen! Succes!