koprol

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lynx, Aug 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Mijn dochtertje van 2 (en 3 mnd) doet al een koprol, alleen ze staat zo akelig op haar nekje. Het lijkt dan alsof ze op haar hoofd gaat staan. Soms gaat het goed, dan is het een mooie rechte koprol, maar soms zit ik ook een beetje benepen toe te kijken of het wel goed gaat. Ik kan haar daarin ook niet tegenhouden, want ze doet het voor je het in de gaten hebt. En bovendien wil ik haar niet afremmen, maar stimuleren.
    Wie heeft er tips hoe ik haar hierin wat kan begeleiden. Hoe moet ze een goede koprol leren maken (ik weet dat nl. zelf niet meer)?

2. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

Sep 17, 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Mijn dochter deed het ook toen ze 2 was, ze is nu 2j 5m en inderdaad kan ik het niet tegen houden.
    Maar soms denk ik ook van oooowjeeej!

3. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter deed dat al voordat ze 2 was en ik tot nu mag dat alleen op het grote bed en daar houd ze zich keurig aan. Ik ben benieuwd tot wanneer want ik vind het ook maar eng.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk leren kin op de borst maar dan kan ze het niet meer. kleine kinderen gaan echt letterlijk op hun hoofd staan en dan rollen ze door. ze doen het dus vanuit hun hoofd. misschien afspreken dat het alleen op bed mag?

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier doet ze het vanaf die leeftijd ook - maar ze had toch wel vrij snel door, dat ze helemaal naar haar buik moest kijken.

Vanaf haar 2,5 doet ze het nu zonder handjes :p (handjes op de rug) , maar altijd wel op het grote bed hier ook hoor, dat soort stunts.

Maar probeer een richtlijn aan te geven, waar ze naar moeten kijken. En verder hamerde wij hier op 'eerst rustig gaan staan' . Maar misschien hebben wij ook wel een vrij rustige dame...

6. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Oh ja dat is een goeie, naar de buik kijken. Ik zal het eens gaan proberen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier een meisje van 16 maanden die haar grote zus constant nadoet. Zo ook met koprollen, al is het vaak maar een halve en rolt ze dan opzij ;), maar dat gaat gewoon goed, die nekjes kunnen heel wat hebben en als het niet fijn voelt zullen ze het niet meer doen denk ik.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

neus naar de knieën, kin op de borst

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik laat het lekker gaan. Julia doet ook een rare koprol, soms hangt ze heel lang bovenop op haar hoofd, en soms valt ze naar de zijkant ofzo. Wat wel helpt is een beetje meeduwen, dus d'r billen er overheen helpen. Als het wat sneller gaat, staan ze ook niet zo lang op hun hoofd.

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Hier ook een dochter die de koprol al een tijdje beheerst.
    We hebben afgesproken dat ze de koprol alleen mag doen als wij erbij zijn en alleen op ons bed mag doen. Tja en vandaag waren we bij opa en oma en hup, daar koprolt mevrouw op de vloer. Tegenhouden doe je het dus niet, maar vind het zo eng dat ze zo hard neerkomt. Wij hebben haar ook geleerd de kin op de borst te doen zodat ze niet op haar hoofd gaat staan tijdens de koprol.

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier mag ze het ook enkel doen op 't grote bed. Mijn dochter is bijna twee, wel grappig te lezen dat juist rond die leeftijd wordt geëxperimenteerd met koprollen! ( lukt gelukkig al aardig )

12. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Onze dochter maakt sinds een paar weekjes koprollen, ze mag het alleen op ons bed en dat doet ze gelukkig ook. ;)

Share This Page