Hallo, Ik ben nu voor de 3e keer zwanger (1e kindje, maar 2 keer misgegaan, 1 keer bbz en 1 keer vroege miskraam nog voor innesteling). Ik maak me ontzettend veel zorgen, met name dat het weer een miskraam wordt op de een of andere manier. Ik let dus op alles. Ik heb al meerdere testen gedaan (vandaag nog een midden op de dag en die was knalpositief dus nu durf ik een beetje blij te zijn). Ik houd mijn lichaam continu in de gaten. Ik check telkens als ik naar de wc ga of ik bloedverlies heb, want dat is mijn grootste angst op dit moment. Nu is mijn vraag: Kan het zijn dat ik de eerste dagen vanaf de nod erg gevoelige en volle borsten had en dat ze nu eigenlijk al een paar dagen wat "normaler" en zachter zijn. Daardoor wordt ik namelijk een beetje bang dat de kwaaltjes dus verdwijnen en het dus ondertussen misgaat, maar misschien is het wel normaal? Ik hoor het graag, zodat ik me hopelijk een beetje gelukkig kan voelen en kan richten op het positieve Alvast bedankt!
Hoi So blessed, gefeliciteerd! Spannend inderdaad. De kans is, ondanks wat je hebt meegemaakt, nog steeds heel groot dat het deze keer wel goed gaat. Doordat je zo op je lijf let, kun je jezelf heel ongerust maken, dus probeer niet te gefocust te zijn (makkelijker gezegd, dan gedaan, I know). Wat betreft je borsten; heel normaal. Zegt helemaal niets. De gevoeligheid van je lijf kan fluctueren en er is werkelijk niet te zeggen of bij de ene (al dan niet verdwenen) klacht een goede of niet goede zwangerschap hoort. Probeer het bv ook niet teveel met je vorige zwangerschap te vergelijken. Iedere (al dan niet goede) zwangerschap gaat anders. Ik duim heel erg met je mee. Drie keer is scheepsrecht! Sterkte met het wachten! Groetjes Brigitte
Drie keer is scheepsrecht, dat zeg ik zelf ook al de hele tijd. Hopen maar dat het zo is. Bedankt voor het antwoord. Het stelt me gerust dat het normaal kan zijn dat het zo wisselt!