Sinds een aantal weken/maanden heb ik het vermoeden dat ik overgevoelig (licht allergisch?) aan het worden ben voor ei. Ik eet niet vaak ei en heb er dus niet super veel last van maar het is mij dus opgevallen dat wanneer ik ei eet ik rode, jeukerige uitslag met bultjes krijg op de bovenkant van mijn handen. Het duurt ook relatief lang voordat dit weer volledig weg is. Ik ben 28 jaar en eet eigenlijk al mijn hele leven met mate eieren. Is het mogelijk dat ik hier nu alsnog een overgevoeligheid/allergische reactie op aan het ontwikkelen ben? De planning is sowieso nog even langs de huisarts te gaan maar aangezien het geen acute situatie is heb ik niet superveel haast met het maken van die afspraak
Volgens mij kun je dat inderdaad opbouwen. Niet leuk maar ik denk niet dat je er heel veel tegen kunt doen. Sterkte in ieder geval!
Jahoor! Ik heb vanaf zeg m'n 15e last gehad van ui, prei en knoflook. De laatste 2jaar gaat het weer beter.
Kan inderdaad. Ik weet in ieder geval dat mijn moeder ook op latere leeftijd allergisch werd voor bepaalde dingen.
Klopt, kan door veranderingen in de hormoonspiegel etc komen. Ik heb een eiwit-allergie en sinds een paar jaar een witvis allergie (uitleg van de allergoloog was dat ze dicht bij elkaar lagen qua allergie vorm) waar het bij eiwit bleef bij enkel kriebels en bultjes in de mond en opgezette lippen slaat bij witvis mijn keel dicht.
Ja hoor, dat kan, en dat kan ook vaak weer veranderen, vooral na zwangerschappen, periodes van borstvoeding, veranderingen in de hormoonhuishouding en een overschot aan bepaalde stoffen. Ik heb het sinds kort (helaas) met tomaat.
ik heb dat gehad met Ananas... au... alsof ik brandnetels gegeten had. Maar ik moet zeggen: De laatste keren dat ik het na járen weer eens probeerde, leek het goed te zijn. Maar ik ben nog érg voorzichtig. Als het wél verder opbouwt, zit ik dadelijk met een luchtweg of slokdarm die gaat irriteren (nu is het alleen nog in de mond zelf).
Hier! Ik ook voor ei. Het is me pas echt opgevallen toen ik na mijn zwangerschap van de eerste niet standaard meer een allergietablet nam. Die slikte ik jaren voor veel allergieën zoals huisstof en hooikoorts. Inmiddels is mijn allergie zo ernstig dat ik een epipen bij me heb. De allergie is ook vastgesteld middels een bloedtest via de huisarts.
Hier ook, nu had ik al kleine allergietjes, maar sinds mijn 25 kan ik niet meer tegen paprika. Geen allergie, maar wel overgevoelig. Kleine hoeveelheden ergens doorheen gaat wel, maar reepjes paprika rauw eten dat kan ik niet meer.
Zoals je ondertussen al weet, ja dat kan. 'Vroeger' nooit ergens last van, sinds m'n 25e ongeveer langzaam allergie/intolerantie opgebouwd voor oa kiwi, appel, peer, kers, aardbei, tomaat, hazelnoten, amandelen, en zo nog enkelen. Zijn trouwens allemaal gerelateerd aan elkaar, ookal zou je dat op t eerste gezicht mss niet zeggen
Ja hier! Ik ben allergisch voor verschillende soorten fruit en groente, de vreemdste blijft voor mij komkommer... Bij mij is het een kruisallergie met hooikoorts. Het is bij mij begonnen met appel, terwijl ik vroeger elke dag een appel at op de fiets onderweg naar school. Inmiddels is het uitgegroeid naar peer, kersen, aardbeien, pompoen, rauwe wortel, pruimen, tomaat... en ik vergeet er nog een aantal. Voor mij is het nu best lastig geworden om voldoende fruit binnen te krijgen.