Mijn zoontje van 14 maanden heeft opeens een hekel aan tanden poetsen. Hij vond het nooit echt leuk het tandenpoetsen op zich, maar hij vond het wel altijd lekker om de tandpasta eraf te zuigen.... Maar nu als ik met de tandenborstel aankomt is het al huilen. En het tandenpoetsen zelf is helemaal drama. Het lijkt wel of ik het met een staalborstel doe ofzo als je naar zijn reactie kijk Heeft iemand tips om het tandenpoetsen weer leuk te maken?!
Hier ook iemand die de tandpasta eraf zuigt. Hij vindt het tandenpoetsen nu een stuk minder leuk, dan een aantal weken / maanden geleden. Hij vond het wel interessant. Daar begint verandering in te komen. Ik ben ook benieuwd naar tips.
hier ook een drama, dacht eerst dat het misschien aan de smaak van de tandpasta lag. Ik had van die hele zoete (bleeeeh) en heb nu elmex gekocht, die smaakt tenminste gewoon naar tandpasta (pepermunt). Vanavond was ik hem voor, begon zelf al vast te gillen toen ik de tandenborstel pakte, hier moest hij zo om lachen dat ik ze tanden vrij makkelijk kon poetsen groetjes Anita
hier ook een drama met poetsen...lukt alleen in de houtgreep zon beetje maar dat vind ik ook niet echt een optie (dan wil ie straks helemaal niet meer) dus t wordt hier niet echt goed gepoetst... heb al van alles geprobeerd in de wastafel zitten en in de spiegel kijken, zelf vasthouden, vingertandenbortsel....
Esmee vond het nooit erg voordat ze kiezen had. Nu denk ik dat het zeer doet, ze wou het ook een paar weken niet, toen heb ik haar stevig vastgehouden wat ze niet leuk vond... Nu heb ik het idee dat de kiezen er voor het grootste deel door zijn en het niet meer pijn doet, want nu mag ik het wel weer. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en dat het best wel eens pijn kan doen...
Dat hebben we hier ook wel gehad en soms heeft meneer nog van die periodes. Ik neem hem dan toch in de houdgreep om te poetsen omdat ik vind dat poetsen moet of hij het nou leuk vindt of niet. Het is iets wat erbij hoort. Ik zet dus gewoon door tijdens deze periodes en op een gegeven moment heeft hij dan wel door dat het toch niet helpt om te protesteren. Wat in het begin nog wel eens hielp is om hem na het poetsen zelf de tandenborstel te geven en hem na te laten poetsen. Bere-interessant vond hij dat!
Sem vond het eerst ook altijd best, maar al zijn tandjes zijn door en ik heb ook het idee dat er een kies (of meerderen) doorkomen en hij wil absoluut niet meer. Hoe doen jullie dat. Hij doet echt stijf zijn kaken en lippen op elkaar en ik ben bang dat ik hem dan pijn doe. Poetsen doen we wel, maar soms heb ik het idee dat het niet helemaal goed gebeurd.
Liedje zingen tijdens het poetsen? Hier poets ik nog niet zo regelmatig aangezien er maar 2 tandjes zijn. Op mijn werk zingen we er altijd een tandenpoets liedje bij...
Ik maak er een spelletje van en laat hem eerst de tandenborstel "onderzoeken" en zeggen "poetsen, goed zo!"en vaak begint 'ie zelf de borstel in zijn mond te doen en dan flink aanmoedigen, aplaudiseren, echt tot in het overdrevene toe....lachen en hop, dan zelf doen en zo snel mogelijk omdat hij toch al veel pijn heeft aan de doorkomenden tanden. Ik maak er geen drama van en de ene dag gat het beter dan de andere. Zo hou ik het voor beide partijen leuk Groetjes, vonneg
Das hier in ieder geval geen optie, meneertje is dan zo kwaad dat hij het ding gewoon door de kamer smijt. Groetjes Anita
Nils heeft ook een tijdje gehad dat hij het poetsen niet zo leuk vond. Ik heb toen zelf een 'liedje'verzonnen en sinds dien gaat het perfect. Als ik begin met poetsen zeg ik: En dat is eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen. En dan: en dat is tweeeieeeeeieeeeieeeeieee. enz.enz. soms een beetje met de tandenborstel heen en weer bewegen als hij hem met z'n tanden vasthoud en dan grommen asl een hond vind hij echt leuk. Ik denk toch dat als je er een spelletje van maakt dat ze het eerder toelaten. Maar ieder kind is natuurlijk anders. Nils doet nu als we klaar zijn ook nog zelf even zijn tanden en beweegt zelfs de tandenborstel op en neer in zijn mond haha Succes ermee groetjes Inge
Geweldig! Hier overigens totaal geen drama. Hij begint al te lachen als ik met de borstel en tube aan kom! Dan doe ik eerst poetsen en daarna mag hij zelf nog even (zuigen). Vind ie geweldig! Oh hij huilt ook hoor trouwens (als ik de borstel afpak)
Misschien is een electrische tandenborstel een idee? Dat is wel erg interessant voor ze... (ik heb een paar keer gehoord dat je daar pas later mee mag beginnen, maar onlangs een paar keer gehoord dat tandarten juist adviseren meteen electrisch te beginnen...)
Hier ook regelmatig drama. Om het poetsen een beetje leuker te maken, heb ik er ook een liedje bij bedacht. Hij weet dan ook precies wanneer het poetsen klaar is. En dan mag hij zelf nog even poetsen. Meestal verzet hij zich hevig, Maar ik laat hem dan even uitrazen, probeer zelf heel rustig te blijven en zeg dan na een tijdje: Klaar? Dan kunnen we nu gaan poetsen. Begint hij weer te protesteren, dan wacht ik gewoon weer tot hij rustig is en dan probeer ik het weer. In het begin duurde het soms héél lang voordat ik eindelijk kon gaan poetsen, maar nu is het vaak zomaar over met zijn driftige bui. En wil hij een keer niet omdat hij heel moe is ofzo, dan doe ik ook weleens een kort poetsmomentje! De volgende dag maar weer beter dan Minke
Bedankt voor alle reactie! Ik had ook al een tandenpoetsliedje bedacht en dit vind hij ook leuk totdat het echte poetsen begint. Ik doe het ook voor met een oud tandenborsteltje van hem (mijn tanden wil hij wel poetsen hahaha) Maar het eindigt elke x toch met een houtgreep. Ach de volhouder wint!
ik heb een badbeestjeboekje aan de muur hangen met zuignappen, vind hij leuk om ondertussen in te bladeren, als ik klaar ben mag hij zelf nog poetsen en dat gaat heel goed! Groetjes missmama
Nou Kylian ging gisteren zo te keer dat mijn man nog naar boven kwam omdat hij dacht dat hij misschien gevallen was ofzo en wat gebroken had Maar goed zoals al eerder gezegd de aan houder wint, de vraag is alleen wanneer Groetjes Anita
Heb de tip van het gillen gebruikt. Heb de tandenborstel gepakt en een beetje hoog gegild en ja hoor hij moest lachen en ik mocht gewoon zijn tandjes poetsen Heb het 2 x gedaan vandaag en 2 x succes! Wat een tip