moeilijke eter.. tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnebloem92, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb pas een topic geopend (zie: te mager) dat mijn zoon met 10,8 kg en 85 cm te mager is volgens het cb, nu proberen we alles om hem meer en beter te laten eten.
    Flessen weggelaten terwijl dat het enige is wat hij goed at.
    Nu eet hij heel slecht, laat overal de helft van staan en wat je er wel in krijgt duurt heel lang. Doet 1 uur over 1 boterham als je hem voert (hij slikt niet door en spuugt het soms uit op de grond) als je hem het zelf laat doen beland alles op de grond. Zijn pap, banaan en potje spuugt hij ook weer uit (niet kotsen spugen maar gewoon klieren)
    Ben ten einde raad hij eet met de dag slechter en hij is juist al te mager, zit niet op nog meer commentaar te wachten.
    Het lijkt me toch dat hij wel een keer honger heeft maar schijnbaar niet

iemand tips wat ik kan doen om hem te laten eten?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Waarom ben je met de flessen gestopt als hij die juist nog opdrinkt:(
    Ik zou die als eerst dus weer gaan geven... Hier op advies van de kinderarts tot 2 jaar nog opvolgmelk en mijn dochter is niet eens te licht..

Verder qua eten, als je 100% zeker weet dat hij het vanuit "klieren" doet, dan lekker laten aanklooien. Eten kun je er helaas niet induwen maar wellicht moet je wat meer de druk weg halen?

Als je het niet 100% zeker weet zou ik het medische even uit laten sluiten. Misschien doet slikken pijn en heeft hij iets aan zn keel of oren..

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    het toverwoord is vaak: laat het los

tips die hier soms helpen
    laat hem klieren met zijn eten. Later heb je daar profijt van
    geef hem opvolg melk NA het eten
    geen sap of limonade meer
    zorg dat hij honger heeft. dus 9 uur brood. dan 12 uur weer brood en dan 16 uur fruit. en om 18 uur warm eten. tussen door geen drinken. op vaste tijden eten.

4. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brood in thee dippen? Werkt hier goed.. 10 min over boterham..

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik ben het hier helemaal mee eens!

Sinds kort laat onze zoon 's avonds meer eten staan. Dit gaven wij met een lepel. In plaats van te eten begon hij steeds meer te klieren. Daarom zijn wij begonnen hem niet meer met een lepel te voeren maar het gewoon in stukken voor hem neer te leggen. De eerste paar dagen at hij slechts een kwart van wat hij normaal eet. De helft kneep hij fijn, gooide op de grond etc. Heb ik hem voor het slapen gaan gewoon weer even een groter flesje gegeven. Nu een week later eet hij weer keurig alles op dus geen 'strijd'. Laat hem dus inderdaad eerst maar aanklooien, dat is onderdeel van het leren eten. Na een tijdje beland het vanzelf allemaal in z'n mond ;) Succes ermee!

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik lees mee! Mijn dochter van bijna 2
    Eet heel slecht, krijg er amper wat in...
    Geef nog wel sochtends en savonds een fles melk (peutermelk)

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Houdt het gezellig aan tafel;
    beginnen met een liedje en eindigen met een liedje om het moment te beginnen en af te sluiten.
    Eventueel met iets anders laten spelen (vorkje/lepeltje of een autootje bijv.).
    Altijd met elkaar eten en ook altijd aan tafel eten.
    Ook altijd zelf hetzelfde mee eten; anders willen ze wat jij eet ;).
    voorafgaand (als je aan het koken bent) kleine hapjes geven (wortel, komkommer, tomaatjes, paprika, stukje brood, etc. etc.
    Laten helpen met koken (roeren/proeven etc.) of mee laten kijken in de kinderstoel.
    Dan zelf laten "klooien" met eten.
    Af en toe een grapje tussendoor (en nu een heel grooooootttteeee HAP :D)
    Dus echt betrekken bij het hele eten klaarmaken en onderdeel laten zijn van de maaltijd.
    Wij koken vaak uit het opperdepop boek (AH) en proberen ook wel gezonde maar toch lekkere hapjes te maken. Zoveel mogelijk smaakjes te laten proeven... ;)

Vooral geeeen druk op leggen! Dus idd laat het LOS! Komt vanzelf, heb vooral plezier aan tafel!

GRTZ,

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Onze uk heef die leeftijd nog niet maar wat ik lees/ zie op tv is loslaten, eten o momenten wanneer jij dat wil,geen vervangend eten wanneer hij het niet op heeft en heel positief zijn wanneer het goed gaat.natuurlijk wel makkelijk praten voor een buitenstaander maar hoop echt dat eten zo meteen gezellig /makkelijker gaat worden.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor de tips, gaan we ook maar eens proberen!
    Overigens poept hij 4/5 keer per dag dus zou je denken dat hij aan voeding toch geen tekort heeft?

10. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.277
    113
    Kan het ook gewoon zijn dat hij een licht kindje is? Mijn jongste is nu 15 maanden, is 72 cm en weegt 8,7 kg. Hij is gewoon slank, eet meestal redelijk, drinkt nog 3 keer melk (combi bv/fv) en ontwikkelt zich prima. Als de curve van je zoontje niet afbuigt, zou ik me geen zorgen maken en hem gewoon lekker laten eten wat hij wil. Als je nu er een strijd van maakt, en kinderen voelen hoe belangrijk jij het vindt, dan zal hij echt niet meer gaan eten, eerder minder.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Lekker zelf laten eten.
    Geef hem een vork/lepel en laat hem kliederen.

Mijn zoontje eet alleen echt goed als hij zelf mag eten en dit gaat echt zo goed (ook qua kliederen).

Wij zitten altijd samen aan tafel en zijn erg enthousiast als hij goed zijn bord leeg eet.

Daarnaast krijgt hij gewoon smorgens en savonds nog een fles gewone koemelk.

Deel Deze Pagina