Hallo, ik ben 3 weken terug spontaan vaginaal bevallen van een flinke zoon van 5,6 kilo. Een knip was noodzakelijk. Wanneer mag ik verwachten dat mijn bekkenbodem 'hersteld' is? Niet dat deze weer op kracht is, want daar zal ik natuurlijk oefeningen voor moeten doen, maar ik heb het gevoel dat de linkerkant (de geknipte kant dus) minder gevoel nog heeft dan de rechtkant. Ook minder spierbeheersing. Wanneer zijn de spieren en zenuwen weer genezen? Ik heb het gevoel dat de beheersing van achter naar voren terugkomt. De anus en vagina-ingang kan ik al bewust trainen, de blaas nog echter niet. Is dit normaal? Ik ben niet incontinent, maar ik kan het bij een gevulde blaas niet al te lang ophouden. Vol spanning wacht ik op je antwoord.
HOi beccaatje, Flinke prestatie heb je geleverd! Knap hoor! ALs er een knip word gezet ga je door 3 lagen heen, de huid,vagina wand en een spierlaag. Daarom voelt die kant als minder onder controle. Een knip heeft zeker 6 weken nodig om te genezen. Veel geluk! Imke
6 weken...poeh! Maar dat ik op dit moment mijn blaas-deel van de bekkenbodemspier nog niet beheers is dus vrij normaal? Ik heb al geprobeerd onder het plassen te stoppen met plassen, maar er is gewoon geen spier die dan reageert. Na 3 weken vond ik het wat abnormaal maar ik ben pas op de helft van de genezing, als ik het goed begrijp?