10-100-1000 petitie! Tekenen ;)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Hester, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Getekend 😊

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Getekend

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Uiteraard getekend!

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Getekend!

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Getekend!

7. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ook getekend.

Kan dit ook niet even in de lounge staan? Daar lezen meer mensen.

8. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me trouwens af of het echt aan werkgevers ligt of aan de vaders zelf? Mijn man heeft na de geboorte van onze kinderen 6 weken verlof genomen en daarna heeft hij elke week een papa-dag genomen. Ja daar leveren we geld voor in maar dat is het ons inziens dubbel en dwars waard. En nee mijn man heeft geen lage functie, hij is gewoon manager..... Dus het KAN wel.

Ik heb de petitie overigens gewoon getekend hoor!

9. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
  10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat bedoelen ze met 100 dagen ouderschapsverlof? Dat hebben ze toch gewoon al. Mijn vriend heeft gewoon 26x zijn wekelijkse uren aan ouderschapsverlof hoor. Dat is bijna 1000 uren.

Die 10 uren betaald is het enige wat ze nog niet hebben, dus daar ben ik het mee eens.

11. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die voornamelijk willen dat ze hun vakantiedagen er niet meer voor op hoeven te nemen. Ik vind het niet meer dan logisch dat je je eigen vakantiedagen ervoor opneemt, maar het lijkt me wel mooi als er een regel komt die zegt dat dat na de geboorte van je kind ook altijd toegestaan wordt.

Toen ik op maandag werd ingeleid (compleet onverwachts door zwangerschapsvergiftiging, dus we wisten dat niet van tevoren), belde hij z'n werkgever 's morgens. Zij zei dat hij maar moest bellen als 'dat kind eruit gefloept was'. Toen hij haar belde om te vertellen dat ons meisje geboren was, gaf zij aan dat ze nog wel zou bellen om te bespreken wanneer hij weer zou komen. Dat gebeurde de volgende dag, om aan te geven dat hij op woensdag weer verwacht werd. Hij is daar tegenin gegaan, omdat hij recht heeft op 2 dagen verlof. Zij gaf aan dat de dag van de bevalling ook telde, wat niet zo is. Ze zou het CAO nog wel even nakijken en erop terugkomen. Uiteindelijk moest ze wel terugkrabbelen, want natuurlijk had hij na de bevalling gewoon recht op 2 dagen verlof. Maar.. Donderdag moest hij gewoon weer op z'n werk verschijnen. Vakantie opnemen? Kon niet, was te druk, jammer joh. En dat terwijl hij in april al aan had gegeven graag 1 of 2 weken op te nemen, eind oktober of begin november..

Ik vind het onrealistisch, en eigenlijk ook een beetje asociaal, om van je werkgever te verwachten dat hij of zij je zó lang gaat betalen om thuis bij je kind te kunnen blijven. Dat geld zal toch ook weer ergens vandaan moeten komen. Daarnaast hebben zwangere vrouwen al ontzettend veel moeite met een baan vinden, want als een werkgever haar aanneemt, is hij z'n werknemer snel weer kwijt voor een bepaalde periode én kost het hem een hoop geld. Als dat ook nog voor mannen met een zwangere vrouw gaat gelden, wordt het vinden van werk wellicht ook voor mannen nog wel veel lastiger.

Ik vind het juist een hele mooie regel dat een vader extra dagen, maar dan wel onbetaald, op mag nemen, of dat hij ervoor mag kiezen om vakantiedagen op te nemen. Een ouder moet altijd bij zijn / haar kind kunnen zijn als hij / zij dat wil, maar dat mag van mij gewoon 'in eigen tijd', dus door het gebruik van opgebouwde vakantiedagen. Een beetje geven en een beetje nemen ;) Als het nódig is, bijvoorbeeld bij een prematuur kindje of langdurig in het ziekenhuis verblijven, zouden extra betaalde dagen geen probleem moeten zijn.

Deel Deze Pagina