Zanger/zangeres ziet er anders uit dan je in gedachte had

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hahaha, ik dacht bij de titel van dit topic ook metéén aan 'Human'. Ik dacht inderdaad ook echt dat dat een hele grote, brede, zwarte man zou zijn :D

Neger is trouwens heeeeel onacceptabel ;) Heb ik geleerd nadat er op de facebookpagina van 'Meester Mark' een kind was die bij een 'wat is hier te zien'-plaatje een nét iets andere opvatting had dan de bedoeling was. Er was een zwart kindje te zien op dat plaatje, met een hele grote 9 op z'n shirt. Er stond dus N - E - G - E - ?. Dat kind had dus een R ingevuld. Vond ik gewoon heel grappig en puur onschuldig, wat ik dus ook onder dat plaatje schreef, maar ik heb toen echt tíg mensen over me heen gekregen, want het was helemáál niet onschuldig en dat een kind al zulke woorden kende, was echt dramatisch. Mensen willen zich heel graag gediscrimineerd voelen tegenwoordig, geloof ik :) Uiteindelijk is het hele plaatje maar van die (normaal heel gezellige) pagina gehaald..

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik had dat heel erg bij Lukas Graham met 7 years. Had zo een ander persoon daarbij verwacht

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahah geweldig!! Zelfs mn zoontje zei 'He dat is een witte man!' Hij dacht dus ook dat het een neger was.

Tja tegenwoordig mag je echt niks meer zeggen;)
    Wordt er echt zo moe van. Altijd op je woorden letten. Ik ben geen hindoestaan maar toch zeggen mensen dat tegen me. Kan ik me druk om gaan maken of mn schouders ophalen🤔🤔🤔
    Als je al geen neger meer mag zeggen...die mensen zíjn toch ook negers/negerinnen? Het is anders als je n*ggah zegt ofzo. Een Chinees is toch ook een Chinees en een Indiër hoe moet je die dan noemen??
    Maar goed daar ging dit topic niet over☺

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Voor zover ik weet verwijst neger in de herkomst niet naar een donker persoon maar naar een donkere slaaf. Vandaar waarschijnlijk de negatieve associaties. Ik gebruik het zelf in ieder geval niet (ben dan ook blank), geloof wel dat het bij donkere mensen onder elkaar meer geaccepteerd is. En in ieder geval op straat ;).

Chinees is echt een totaal ander iets, dat is iemand uit China, dus van chinese afkomst.

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind inderdaad Edwin Sheeran ook totaal anders klinken dan hoe hij eruit ziet. Hoewel hij nu al zo bekend is dat het weer bij elkaar is gaan passen ofzo. Maar de eerste keer dat ik hem zag dacht ik: uhhhh is that your voice??

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Neger is toch afgeleid van Negroïde?

Klopt, ik besefte me later pas dat die vergelijking niet op gaat.

7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    En het negro uit de romaanse talen.
    Wikipedia zegt: "Volgens het Woordenboek der Nederlandsche Taal komt het woord in het Nederlands voor het eerst voor in 1644,[2] verwijzend naar de lading van een slavenschip. Hetzelfde woordenboek vertelt dat het woord neger tot de Nederlandse afschaffing van de slavernij in 1863 zwarte slaaf als betekenis had.[3]"

Dit lijkt me vooral gerelateerd aan het feit dat alle slaven toentertijd zwart waren...

Ik had het trouwens met die zanger van 'Budapest'. Als die niet zwart was, dan toch vast een oudere, grote man. Is het echt zo'n jong iel jochie :D

8. Ohja, George Ezra! Ik dacht wel dat hij blank was, maar wel een oudere, grote man met donker haar. Dat hij zo jong, blond en klein is, had ik écht niet verwacht :D

9. Aries

Aries Niet meer actief

De zanger van 10cc (Dreadlock Holiday), daar had ik echt een compleet ander beeld bij.

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Dit heb ik precies hetzelfde ben er ook echt verliefd op maar als ik hem dan zie..hmm nee.

Zelfde met kensington echt een heerlijke stem en aan de sound te horen meer mijn type man. En dan zie je hem.. Nee totaal niet waar ik op val. Maar die stem heerlijk haha

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik had dat met die zanger van Passenger, ik zag echt een zuid afrikaanse man voor me :)

12. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Ik had dat met Danzig, hij heeft echt een soort Elvis stem. Maar het is dus een mega brede bodybuilder met lang zwart haar, je zou nooit verwachten van hem dat hij zo'n mooie stem zou hebben.

13. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL

Ik was nog even alle pagina's aan het doorlezen om daarna dit op te schrijven!
    Ik had toen ik de clip voor het eerst zag ook echt een HUH moment.. haha:D
    Sindsdien luister ik t nummer zonder clip:p

Deel Deze Pagina