Zantac afbouwen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by engeltje23, Jul 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Hoi!

We zijn langzaam aan begonnen nu met Quinten uit zijn medicijnen te laten groeien en hij zit nu dus al een flink aantal maanden op de dosering van 2 x 2,5 ml per dag. De afgelopen 5 dagen heb ik hem 2 x 2 ml gegeven en dit leek even goed te gaan, maar hij heeft nu weer steeds vaker de hik, trekt zure gezichtjes, enz. Niet echt de bedoeling natuurlijk!

Wie heeft er al ervaring met het afbouwen hiervan? Hoe hebben jullie het aangepakt en hoe reageerde je kindje erop?

Ik heb vandaag maar weer 1 x 2,5 en 1 x 2 ml gegeven, hopelijk gaat dat beter en was 1 ml eraf per dag gewoon teveel ofzo?

Hopelijk kunnen jullie helpen!
    Liefs engeltje

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Tja ik zou denken dat als hij weer meer last krijgt met een lagere dosis, afbouwen niet aan de orde is. Wij hebben het twee weken geleden ook geprobeerd met onze dochter van 10 maanden, maar ze had opnieuw pijn. Dus terug naar een normale dosis nu. Binnen een maand nog eens proberen, denk ik.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik denk dat afbouwen idd nog niet aan de orde is. Ik kreeg een dosis van 2 x 1,2 ml, dat heb ik zelf nog even verhoogd. Toen ze 5 maanden was heb ik 1x per dag 2 ml gegeven en dit zo steeds verder verlaagd. Ging prima! Als dat niet had gewerkt had ik ook niet afgebouwd denk ik.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Hier pas met een jaar van de Zantac af.
    Als je te snel afbouwt krijgt je kindje ook meer last.
    Zou in kleinere stapjes gaan afbouwen en als dat niet werkt het met een tijdje weer proberen

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Ik zou het goed in de gaten houden als je gaat afbouwen. wij zijn gaan afbouwen toen mijn dochter 6 maanden was.. de kinderarts zei wel dat we het echt heel langzaam aan moesten afbouwen. Ik weet even niet meer hoeveel ze nu kreeg.. maar ik denk dat er wel een maand overeen is gegaan voordat we het helemaal hadden afgebouwd.
    Als je weer iets minder geeft houd dit dan een week vol voordat je weer minder geeft. Bij ons ging dit goed. Maar als je zoontje weer last krijgt zou ik nog niet verder afbouwen dan heeft hij er duidelijk nog last van. Succes!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Dankje voor jullie reacties meiden! Ook vandaag had hij nog flink last, dus nu gewoon maar weer 2 x 2,5 ml en dan over een tijdje met veel kleinere stapjes afbouwen dus.

Share This Page