Hoi Vanmiddag bij de ha heb ik zantac gekregen voor mn dochter. Dit voor haar opkomen van maagzuur waar ze steeds meer last van krijgt. Ik vraag me alleen af of ik hierbij ook nutriton moet gebruiken. Ik heb dit een paar dagen terug een paar dagen gebruikt, maar ze ging alleen maar meer huilen , dus ben ermee gestopt....
Nee hoor, soms kun je ook alleen met Zantac af. Van Nutriton krijgt mijn dochter ook krampjes, omdat ze wat verstopt raakt, maar daar krijgt ze dan weer lactulose voor... Als je het redt met alleen Zantac, dan zou ik het daarbij laten. Suus
Nee hoeft inderdaad niet. Mocht je nu echt iets willen gaan gebruiken wat verdikt is dan zou ik echt de nutrilon AR aanraden. Mijn oudste had zeer ernstige reflux. Zijn slokdarmpje was zelfs beschadigd en hij gilde echt de hele dag van de pijn. Ik heb ben toen ook eerst nutriton gaan gebruiken maar ik vond het niet zo fijn, het werd enorm dik en verstopte de spenen. Ik ben toen die AR gaan gebruiken en ben daar zeer tevreden over.
dat komt omdat je toen nog niet begonnen was met zantac! eerst zantac een paar dagen daarna indikken als je indikt zonder medicijnen ivm reflux komt er iets dikke melk omhoog en irriteerd alsnog, met zantac irriteerd het niet meer dus heeft ze er ook geen last van meer, dus als ze spuugd gewoon indikken als de zantac zijn werk doet...hier is het ideaal je kunt je kind eerder weg leggen en het komt niet zo vaak meer omhoog, dus minder slikken succes