N was overdag ook héél onrustig en veel huilen. 's Nachts was het stil... Hij heeft ook zantac gekregen en na een week merkten we goed verschil. Hij had zeer ernstige verborgen reflux en had zijn slokdarmpje ook verbrand. Hier hielp de zantac goed i.i.g. We hebben het gebruikt tot hij 6 a 7 maandjes was (in totaal dus 2 a 3 maanden) daarna afgebouwd wat snel en goed ging. Voor L ook zantac gehad, 2 weekjes en dat was al voldoende. Achteraf denk ik dat het misschien ook niet echt nodig is geweest maar goed. Voor hem hadden we inderdaad ook de alcohol-vrije variant omdat hij nog zo jong was ( 5 a 6 weken )
Ik mengde de zantac samen met de domperidom in 1 spuit. Zantac alleen vond ze niet te pruimen. De combi was nooit een probleem.
Hier zit hij vanaf 11 weken aan de Zantac. KA had ranitidine voorgeschreven, maar was nergens in de apotheken hier te krijgen :S. Maargoed, de Zantac geven is hier geen enkel probleem. Ik zuig het op in het spuitje (2 x per dag 2 ml) en doe dan een flessenspeen in zijn mond, daar spuit ik het in en hij drinkt het zo op. Maargoed, hier ging de zantac al goed met twee dagen. Hij sliep snachts eerst inderdaad heel veel en overdag letterlijk niet. Dat werd snachts ook steeds slechter. Met een week Zantac sliep hij weer door en hij is overdag steeds langer gaan slapen, dat is nu zo'n beetje als een " normale " baby. Wij moeten van de KA met 6 mnd proberen af te bouwen, zie er wel tegenop hoor! Met 4 mnd nog een keer opgehoogd van 1.7 naar 2 ml, want het werd weer slechter... Spugen is hier ook nog hetzelfde hoor, maar daar doet Zantac in principe ook niks aan. Het is wel minder natuurlijk, maar dat hoort bij de leeftijd...
Wij gebruiken ook zantac sinds dat T ong 3 maanden oud is. Hier helpt het goed. T spuugde vaak 1 / 1,5 uur na de voeding zuur op. Sinds we zantac gebruiken heeft hij hier geen last meer van. Met de 6 maanden geprobeerd af te bouwen, maar toen kwam het zuur spugen weer terug. Als T 9 maanden is gaan weer proberen af te bouwen. We geven de zantac met een spuitje. Vanaf het begin heel vrolijk aangeboden en tijdens het geven zeggen dat het lekker is. Nu gaat iedere keer zijn mondje open en geen problemen met het geven. Ik weet niet of het daar door komt maar is wel handig. Hoop voor je dat de zantac gaat werken!
Nu al ruim een uur aan het slapen! Dat is al een hele tijd niet meer gebeurd overdag ... maar ik heb hem ook voor het eerst ingebakerd dus dan weet je natuurlijk niet wat precies de veroorzaker is ... vannacht van 23u-5.30 (normaal max 4u tussen voedingen).
1. hier werkte het direct ( wel in combi met motilium) Na 1 week kwam het allemaal terug, bleek> groeispurt van 300 gram...dosis verhoogd 2. tot 4/5 mnd, probleemloos...hij had nog wle es een oprisping, maar het was niet meer zo zuur dat ie er last van had..
Hey Salapio, dus toch maar aan de Zantac. Hopelijk gaat het gauw werken en heeft hij minder last. L heeft 1 1/2 maand zantac gehad, maar vond het supervies en ging er niet echt beter door drinken.Het geven (in een spuitje) was echt een drama en ze wilde niet echt meewerken. Daarna overgestapt op Nexium en dat ging supergoed. Sinds ze vaste voeding erbij kreeg ging het beter en ging ze ook harder groeien. We hebben tot 12 maanden Nexium gebruikt.
Vandaag een (veel) mindere dag. Maar ook (?) omdat S de zantac gisteren en vanochtend niet echt heeft binnengekregen. Vanavond zelfs helemaal uitgespuugd en iom HAP opnieuw gegeven. Daarna helemaal overstuur ... pfff ...
ik spoot het de eerste tijd in zn mond hoekje tijdnes het borstvoeden...pas na een tijdje werkte het om het gewoon vooraf te geven...hij moest echt wennen...
@salapio herkenbaar, gister kreeg N het ook voor elkaar het uit te spugen, hadden gelijk een onrustige dag mn wat drinken betreft. Wilde maar ong 60-70 cc per keer, maar dan wel om de 2 uur weer voor de volgende komen...
Hier ook verborgen reflex bij no3. Wij hebben wel phmetrie gedaan. Ook verbrande slokdarm. Zijn vervolgens met Losec en Motilium begonnen. Heeft echt wel een week of drie geduurd voordat er enige vooruit gang was (trouwens hier ook wel slapen snachts en nauwelijks overdag) en nog wel tot een maand of 5 voordat er zelden meer een slechte dag was. Wij geven nu nog Losec maar gaan binnenkort afbouwen.
gister hele rare ervaring: ventje heeft gewoon 2 uur overdag geslapen!! Heb er extra goed opgelet dat hij zijn Medicijnen niet kon uitspugen, lekker ingebakerd (Pacco) en in een donkere kamer te slapen gelegd. Moet wel eerlijk bekennen dat ik na ong een uur zoiets had van: "zal toch nog wel goed gaan boven?" Ben denk ik wel drie keer gaan kijken. Tja als je slaapjes van 1/2, heel soms 3/4 uur gewend bent dan voelt dit ineens heel vreemd aan. Wel fijn voor Ventje dat ie zo lekker kan slapen en tot rust kan komen. Hij was daarna ook heel gezellig (liggen brabbelen en lachen naar mij en zijn speeltjes)
Wat heerlijk Sibje! Hier is S een uur geleden zonder kik te geven in slaap gevallen: ook ingebakerd (swaddle me) en in een redelijk donkere kamer.Wel al na een uur wakker (nu) ... dus ik moet weer aantreden (en vanochtend goed zantac ingenomen én redelijk rustig gedronken, daarna heel vrolijk en enorm lachen ... heerlijk!)
Dat is fijn! 2 uur slapen... Bij ons is door de nexium juist overdag het slapen een ramp. In de nacht super, terwijl dat voor Hidde het probleem was. Maar nu wil hij niet veel langer dan een half uur slapen meestal... In slaap komen geen probleem, maar te snel wakker! En dat ligt niet aan de reflux. Maar het is wel heerlijk om een tevreden lachend mannetje te hebben nu!
Salapio: Fijn dat S goed is gaan slapen. Medicijntjes en drinken ook goed, fijn hoor. Hier was het voor N ook belangrijk dat hij goed sliep en dan ging de rest ook beter. Sibje: Haha herkenbaar! Toen onze oudste goed ging slapen wisten we niet wat ons overkwam. Ik ging met grote regelmaat even om het hoekje kijken of hij nog wel ademde
Hier ook een meisje met verborgen reflux en daarvoor Zantac gekregen. Hielp hier gelijk, en vanaf die avond dat we voor het eerst de medicijnen gaven, is ze ook gelijk snachts door gaan slapen We geven het nu nog steeds, maar ga afbouwen. Fles is bijna leeg en ik heb het vermoeden dat ze nu wel zonder kan, het gaat zo goed!