Hoi allemaal, Ik heb even een vraagje. Zit nu een beetje met mijn handen in het haar. Vanaf afgelopen maandag is mijn zoon al wat hangerig, maar ik dacht, dat kan gebeuren! Dinsdag had hij 39.9graden koorts en ook enorm aanhankelijk. Wij hebben hem een zetpil gegeven en toen ging het weer goed! De rest van de week vraagt hij continue aandacht, kan niet zelf spelen, huilt bijna de hele dag, eet zeer weinig. Hij heeft geen koorts maar wel last van veel slijm en snot. Wij geven neusspray en bisolvon druppel tegen het hoesten. Hij heeft dunne ontlasting en grijpt zo nu en dan naar zijn oor. Ook denk ik 2 dikke bulten in zijn mond te voelen, maar ik ben hier niet zeker van. Herkent iemand dit? Ik kan wel wat tips gebruiken!
Grote kans dat er tanden of kiezen doorkomen bij hem nu. Dan voelen ze ook druk op de oren en dat doet ook pijn. *waardoor ze aan de oren gaan trekken* Wat je zou kunnen proberen is dentinox, Dat verdoofd het tandvlees waardoor de pijn verdwijnd. Want de dunne onlasting klinkt als 'spuitluiers' Ook kunnen tanden/kiezen soms koorts met zich meebrengen als ze doorkomen. Proberen kan altijd toch? Stuk koude komkommer kan ook verlichting geven of een koude bijtring. Sterkte iig, tanden en kiezen zijn geen pretje. vooral de kiezen niet, groter oppervlak dus meer pijn.
corina, bedankt voor je reactie! Ik heb hem nu ook een zetpil gegeven, want hij heeft er zelf ook enorm last van natuulijk! En denk je dat zijn gedrag daar ook aan te verklaren is? De hele tijd huilen en niet eten enzo?
Jep, als jij last hebt van je mond dan wil je zelf toch ook niet eten of kauwen? Als Jayden last had van zijn tanden of kiezen gaf ik hem of gewoon zn pap of gewoon een melkfles. Dan hebben ze toch iets van voeding binnen en tegelijk ook vocht. Zetpil kan nooit kwaad, hoeveel mg geef je hem? want gezien hij 1 jaar is mag hij de 240mg. Oh en het kan ook zijn dat hij nu een beetje last krijgt van 'looporen' dat kan geen kwaad. Dat komt ook door de druk in zijn mond momenteel waardoor er een beetje donker spul uit zijn oren loopt.
Ohhh goed dat je het zegt, ik heb nog zetpillen van 120. Normaal zou ik er 3 perdag geven, wil even aankijken hoe hij hier op reageert. En je hebt gelijk, als je pijn in je mond heb, wil je absoluut niet eten!
Haal voor de zekerheid ook de 240 mg dan kan je die bijvoorbeeld voor de nacht gebruiken zodat jullie allemaal een fijne nacht rust hebben Ik hoop dat het snel over is want die pijn is niet fijn..
Hier hetzelfde verhaal met mijn zoontje! Alleen die is nog geen 8 mnd. Misschien zijn het hier ook wel tandjes. Wil ook bijna niet eten en de hele dag heeft hij aandacht nodig, maar vooral omdat hij eigenlijk na een half uurtje al moe is. Hele dag huilering, kan niet even alleen spelen. Hij slaapt ook meer dan anders (overdag dan), weet niet of dat ook bij tandjes hoort?!
Grote kans dat dat ook tandjes zijn, wil hij wel goed drinken? Ene kind is sneller dan de ander met tanden en kiezen. Jaydens mond is bijna zo goed als helemaal gevuld op 3 kiezen na. Hij is morgen 1,5 jaar.
Klinkt inderdaad hetzelfde! Vandaag wilt hij ook al niet slapen hoewel hij wel moe is...Resultaat, een chagerijnig kindje! Pfff
Ja liggen geeft druk op de oortjes.. Dus willen ze niet slapen inderdaad. Anders proberen het bedje aan het hoofdeinde iets omhoog te zetten, dat verlicht vaak de druk op de oortjes.
Hier ook last van tanden of kiezen die doorkomen, kan allebei want ik voel her en der wat bobbels in z'n mondje. Ik heb net een weekje geleden z'n bedje weer recht gezet want hij was verkouden geweest een maand geleden maar als ik het zo lees had ik 't beter kunnen laten staan, hihi. Vervelend hè, die tanden en kiezen!! Denk je dat het even over is en heb je een heel vrolijk en lief kereltje dat prima slaapt een paar weekjes lang en dan begint het weer van voor af aan... Tsja..
Zielig he? Maar hoe lang gaat het duren voordat die kiezen door komen? Hij is nu ruim een week al niet lekker en chagerijnig! Dat is voor hem niet leuk, maar voor ons inmiddels ook niet meer...
Jayden is er zelf nu ook al een week ziek van, pas geleden ook bloed op zn lakentje van 1 kies. dus die is gelukkig doorgekomen maar er zit er nog 1 te drukken. Soms duurt het een paar dagen, soms paar weken. Is nooit echt te zeggen. Sterkte iig want het is geen pretje, voor beide partijen niet hihi.
Dochterlief is al een paar weken niet in haar hum en ook af en toe koorts. Zelfs gisteren op haar verjaardag 39.3 graden. Maar als ik voel en zie in haar mondje wat er allemaal op komst is, dan zou ik mij ook niet zo lekker voelen.
Hij is nu ook ontzettend aanhankelijk de hele dag, echt moeite om zichzelf te vermaken. Herkennen jullie dit?
Jij zou ook het liefst bij iemand zijn als je je niet lekker voelde hihi. Hij voelt zich dan het meest op zn gemak bij mama of bij papa. Dus het is herkenbaar