Even een vraagje. Mijn zoontje van negen weken oud krijgt borstvoeding. Nu slaapt hij tegenwoordig aan het begin van de avond 6 á 7 uur door. Dus van zeven/ acht uur tot een/ twee uur 's nachts. Zou het zo zijn dat, als ik hem rond 23.00 uur wakker maak voor een voeding, hij dan daarna dit lange stuk zal slapen (dus tot een uurtje of zes 's ochtends)? Of wordt hij dan evengoed om een uurtje of twee weer wakker uit gewoonte? Ik hoor graag wat jullie ervaringen hiermee zijn!
je zou het eens kunnen proberen, maar er mag met die leeftijd toch niet langer dan 6 uur tussen een voeding zitten?
Bij Merel was het zo op die leeftijd dat als we haar wakker maakte om 23.00 uur ze eerder kwam als dat we haar gewoon lieten slapen vanaf half 8. Dus wij hebben haar een tijdje laten slapen vanaf half 8. Nu maken we haar wakker om 23.00 uur voor de fles, omdat ze anders te weinig krijgt. Je kan het natuurlijk gewoon proberen gaan. Wie weet werkt het bij jullie wel goed?!
ikozu het idd gewoon proberen! zo kom je zelf ook meer toe aan je nachtrust! en werkt het niet... tja dan heb je het in ieder geval geprobeerd!
Is dat zo dat hij niet langer dan zes uur zonder voeding mag?!? Oeps, dat wist ik niet. Omdat je ook regelmatig hoort dat kindjes rond deze leeftijd helemaal beginnen door te slapen, dacht ik dat die 6/7 uur van Merijn geen probleem waren. Dan ga ik hem vanaf nu maar wakker maken na zes uur..... En idd weet ik dat ik het ook gewoon kan proberen, maar ben bang dat we dan gelijk weer helemaal uit het ritme en dus weer terug bij korte stukjes slapen zijn. Maar ik ga het vanavond maar eens proberen, niet geschoten is altijd mis tenslotte
Ze zeggen dat er maar 6 uur tussen mag zitten, maar je kindje wordt echt wel wakker als hij honger heeft hoor! Er zijn er die vanaf dag 1 al meer dan 6 uur doorslapen. Hangt helemaal van het kind af.
Vanaf 4 kilo mogen ze 10 uur zonder voeding doorslapen is mij onlangs verteld door het CB. Nu nog even duidelijk maken aan mijn mannetje dat hij dan 's nachts niet meer hoeft te komen . Ach, dat komt vanzelf wel.
Hihi, heb ik hem ook al een paar keer geprobeerd te vertellen. Ach, zolang ik nog verlof heb, maakt het me ook niet zoveel uit hoor. Dan doe ik het overdag wel wat rustiger aan . Heb ook wel het idee dat 'we' tegenwoordig veel te snel willen dat er een vast ritme inkomt en dan het liefst nog zo dat voor onszelf ook nog eens heel gunstig uitpakt qua slapen. Terwijl onze beebs nog zoooooooooooooo klein zijn en alles nog puur op intuïtie doen en dat is vast niet voor niks zo 'gemaakt'.... Ik laat m'n mannetje eigenlijk wel lekker gewoon gaan zoals het nu gaat. Is ook wel knus, zo 's nachts een paar keer saampjes op. Wij met z'n 2en in een verder rustige en donkere wereld .
Hi, Mijn dochter haal ik elke avond gewoon uit haar bed en leg haar aan. Ze slaapt dan gewoon door terwijl ze drinkt. dat is ideaal. Dan leg ik haar daarna weer weg en hoor dr niet meer. Wel komt ze nog s nachts vaak voor een fopje. En als ze echt begint te huilen (als het gebeurt is het rond vijfen)voed ik haar snachts. Dat gebeurt dus de ene nacht wel en de andere niet. Maar dat om elf uur uit bed halen gaat goed hoor! Succes
Wij met z'n 2en in een verder rustige en donkere wereld .[/quote] hihi, dr zijn vast en zeker nog wel meer moedertjes die dan op zijn, zoals ik bijv.
Hoi MMM, Wat een leuke naam, Merijn! haha, m'n vriend heet ook zo! Ons zoontje begon vanaf 8 weken door te slapen en toen heb ik een late voeding zelf ingelast om 23.00. Maar ik ken ook verhalen van mensen die het probeerden en waarbij het kindje het niet snapte, dat het lekker is om lang te slapen Dus zoals je al zegt, proberen kan geen kwaad. Succes!
Hier krijgt Keld de laatste dagen zijn laatste voeding (zo'n 210 ml, soms 180) rond 10u en hij slaapt dan zeker tot 7u. Vanmorgen zelfs tot 9u. Maar het hangt er vanaf hoor, soms word hij rond 3u wakker en dan weer rond 6, maar de 3 laatste nachten hebben we alle 3 lekker geslapen!
Hoi mijn zoontje heeft precies het zelfde die slaapt na de fles van 7u echt tot 1u soms wel half2. En dan komt hij na een uurtje of 4 weer. Maar maak ik hem wakker om 11u dan komt hij gewoon na 4u en daarna na 3uurtjes al. Dus ik ben ook nog echt aan het kijken wat ik moet doen. Hij kan het eigenlijk wel maar weet nog niet dat hij dan die uurtjes door moet slapen. Lastig he?
Hier hetzelfde scenario. Heb al geprobeerd met hem om 23u nog een voeding te geven, maar dan komt hij toch nog steeds rond 2-3u 's nachts. Dus leg ik hem nu gewoon na z'n voeding van 20uur in bedje en zie wel wanneer hij komt.
Ik liet Marleen 's avonds gewoon in de box. Dan viel ze niet zo in een diepe slaap. Dan kreeg ze de fles om een uur of 10 en sliep ze lekker door tot 8 uur.
Hi, Ik deed dat ook en dan kwam ze wel eens rond 1 uur ofzo. en dan bv weer 4 uur later. Maar volgens het buro raken ze dan verward met de late voeding en nacht voeding. Het is dus de bedoeling dat die late voeding een "begrip" bij ze wordt zodat ze uiteindelijk niet meer komen voor die late voeding. Ik kan daar wel inkomen eigenlijk. En dat terwijl ik HeLeMaAl geen fan van het buro ben... hahahaha. Maar er zit wel wat in. Ik pak haar dus maar gewoon om 2300 uur. RR
ik maak rachelle ook nog wakker voor de voeding van 23.00u daarna gaat ze weer naar bedje en slaapt ze door tot de volgende dag 8 uur en zo gaat het al een week of 3
Een echt ritme krijgen ze meestal pas rond de 3 maanden. Dus het kan geen kwaad om het zelf zo te gaan doen, dan kan de kleine eraan wennen en heb je kans dat ie op den duur andere voedingen laat vallen omdat ie al lekker vol zit.
Jolijn krjigt om 22.00 uur een late voeding en dan om 7.00 uur weer....Ik hoor haar weleens sabbelen 's nachts, maar zelfs om 7 uur huilt ze nog niet! Die late voeding krijgt ze slapende, ze gaat rond 19.00-19.30 uur naar bed!