Zantac & Motilium in combinatie met Infacol???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Happymommy84, Dec 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hallo,

Ivm met de reflux en koemelkallergie (nog niet bewezen) van mijn zoontje geven we hem nu zantac en motilium. Nu heb ik gelezen dat zantac en infacol niet samen gaan. Een stof in de infacol zou de werking van weer een stofje in de zantac afremmen?

Nu ben ik echt een leek op het gebied van stofjes, hihi, en vraag mij dus af of er iemand is die hier ervaring mee heeft???

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    ik weet dat je zantac en infacol niet samen mag gebruiken.
    maar ik zit nu met hetzelfde probleem: ik moet haar nu omeprazole geven en ik weet nu niet of dat nu samen gaat met infacol.

groetjes

3. Happymommy84

Thanx! Ik ga dus vanaf nu geen infacol meer geven.
    Maar waarvoor is de omeprazole eigenlijk? Zitten daar misschien dezelfde werkstoffen in als Zantac? Of zit ik er nu helemaal naast?

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    omeprazole is ook tegen de reflux,alleen sterker dan zantac!
    zantac neutraliseerd 70% van het maagzuur en omeprazole 99%,dus ja,ik denk dat ik infacol ook niet samen mag gebruiken met omeprazole,maar nu geef ik haar s'lorgens bij het wakker worden eerst de omeprazole en dan wacht ik meestal even 30min ofzo en dan geef ik haar haar flesje met infacol in en dit werkt ook goed,alleen lust ze de omeprazole niet zo,het is echt afschuwelijk.

groetjes

5. Happymommy84

Ja zielig he?! Roan kijkt er dan ook zo vies bij. Net had hij de hik en hij hikte alles er weer uit. Gaat lekker zo.

Hoe wist je dat zantac niet voldoende werkte? En na hoeveel dagen/weken ben je overgestapt? Wij gebruiken het nu 5 dgn maar merk geen verschil...

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Omeprazol mag idd ook niet samen met Infacol. En Losec en Nexium ook niet. Al die medicijnen remmen de aanmaak van maagzuur.
    Kijk niet gek op als je kindje ergere buikpijn/kramp aangeeft.. Maagzuur verteert namelijk de eiwitten in de voeding en als de aanmaak van het maagzuur geremd wordt, komen die eiwitten dus (bijna) volledig in de darmen terecht. En dat kan ernstige buikpijnklachten geven!

7. Happymommy84

Oeps ik bedoelde Motilium (zantac) en Losec...

Share This Page