Hallo! Volgende maand gaan wij voor het eerst met de kleine op wintersport (hij is bijna anderhalf) Maar zie nog een beetje tegen de lange autoreis op, heeft iemand tips om de kleine man bezig te houden in z'n autostoeltje... Groetjes
Regelmatig stoppen en even frisse lucht en regelmatig ander speeltje. 's Nachts rijden lijkt mij ideaal voor de wintersport, deden wij ook altijd maar toen nog geen kids.
Wij zijn met 13 maanden naar Spanje gereden (1400 km). We hebben 's nachts gereden en zijn weg gereden een half uur voor het normale tijdstip van mijn zoontje. Hij in een slaapzak (met pijpen), knuffeltje en speentje. En we hebben een tent gekocht voor in de auto waardoor hij helemaal in het donker lag. Hij heeft zijn normale tijd geslapen (van 19:30 - 7:30)... Heerlijk, we hebben dus in één keer een ruk rukken maken van 12 uur (wel korte stops onderweg gemaakt maar dan bleef natuurlijk één iemand in de auto bij de kleine man).
Een vriendin van mij is afgelopen zomer met haar man en zoon (toen anderhalf jaar) naar frankrijk gereden, ze zag erg op tegen de reis maar het is heel goed gegaan! Af en toe nieuwe speeltjes in de handen duwen en op tijd even stoppen om de benen te strekken e.d.
Ik zou zoiets niet uithalen met kinderen.. Vroeger vonden mn broer en ik Appelscha ( uurtje rijden) al ver zat.. Bij Sneek, net 20 km van huis, begonnen we al "Zijn we er bijna?" Ik vraag me sowieso af wat de lol is van naar t buitenland op vakantie gaan met zo'n kleintje.. maar goed dat smaken verschillen..
Oh, ik vond als kind de VS, Thailand, Marokko, Zuid Afrika, Brazilie etc geweldig! En Frankrijk, Groot Brittanie e.d. ook. Mijn zus en ik hebben gewoon geleerd om niet te zeuren in de auto. We hadden genoeg te spelen en mijn moeder deed spelletjes met ons. Ik heb nieuwe smaken, niet geuren, nieuwe talen, nieuwe indrukken geleerd in al die landen en dat heeft mij zeker verrijkt. Maar ik weet zeker dat als de situatie anders was geweest, ik Nederland ook heel leuk had gevonden. Uiteindelijk gaat het erom dat je met elkaar bent en het gezellig hebt
Ik zou ook ´s nachts rijden. Wij zijn met 15 maanden naar Spanje geweest met de auto. Vertrokken om half 7 (Milan gaat altijd om half 8 slapen), dus nog even lekker wat gedronken in de auto en een boekje voorgelezen en toen issie in slaap gevallen. Om 7 uur 's ochtends werd 'ie wakker. Even eruit, rondje gelopen, daarna weer in de auto. Daar weer wat te drinken + een broodje gegeten en om 8 uur waren we er! Tussendoor 's nachts nog een paar keer gestopt omdat mijn vriend alleen reed (zodat ik ook kon slapen) en dan werd Milan ook steeds wakker. We haalden hem er toen steeds uit, even strekken en frisse lucht, en daarna ging hij gewoon weer verder slapen. We hebben nog nooit zo'n goede nacht gehad Normaal slaapt Milan altijd kei slecht.
Vakantie zit er met ons gezin nu niet in.. tenzij je er heel veel geld voor over hebt om je bedrijf uit handen te geven.. Misschien dat Gijs eens met zn pake en beppe in de caravan een paar dagen mee kan.. En anders moet ik zelf maar eens naar de vrijbuiter, campeer-uitrusting verzamelen.. dan ga ik samen met hem... naar Appelscha..
Ik weet zeker dat hij dat ook helemaal geweldig zal vinden! Een kind heeft een vakantie helemaal niet nodig.. maar misschien zijn ouders wel? Succes met het bedrijf!
Hier met een baby van 6 maanden naar Spanje (1400 km) gereden. We zagen wel een beetje tegen de reis op, maar het ging geweldig. We zijn 's avonds vertrokken rond de tijd dat onze meid naar bed gaat. Ze heeft de hele weg geslapen, en tegen de tijd dat ze de volgende ochtend wakker werd, zaten we al bijna in Spanje. Toen een wat langere stop gemaakt om te ontbijten en wat te spelen ('s nachts ook wel korte stops gemaakt). En weer verder gereden, tijdens haar ochtendslaapje. Ze vond het prima. Je moet er zelf wel tegen kunnen om 's nachts te rijden. Want onze meid pikte gewoon haar normale ritme overdag weer op, terwijl wij wel moe waren van de reis.. Fijne vakantie!
Toen onze dochter 10 maanden was zijn we naar Spanje gereden. Na haar fles om half 8 's avonds zijn we gaan rijden en ze heeft de hele nacht geslapen. Wel een paar keer een korte stop gehouden. Ging echt perfect.
Wij vertrekken na de kerst op wintersport en mijn zoontje is dan 4 maanden. Ik zie ook op tegen de reis en weet nog niet of we overdag rijden of 's nachts. Mijn kindje slaapt natuurlijk nog wel veel, dus dat is anders. Ik denk: gewoon aan beginnen en dan merk je het vanzelf. Alle eerste keren zijn een beetje eng met je kleintje, maar je komt er altijd wel uit. Fijne wintersport! Ik hoop dat je veel sneeuw hebt (vooral 's nachts) en overdag een lekker zonnetje!
Wij reden naar Griekenland toen ik nog een baby was, no problem hoor! Qua tips, misschien hoef je je zoontje niet eens te vermaken, maar slaapt hij veel of heeft hij genoeg aan het naar buiten kijken! Genoeg te zien toch? Veel plezier!