hoe naar de opvang brengen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anais, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi hoi

onze zoon zal drie maandjes oud zijn als hij voor de eerste keer naar de opvang gaat omdat ik weer deeltijds ga werken (2 daagjes/week opvang en 1 dagje bij de oma)
    nu heb ik geen rijbewijs en wilde hem brengen met de bus.
    het is een halte of 7 verder dus niet zo ver(wandelen zou een 15 min duren wat ik in de zomer doe maar niet in maart ;) )
    mijn vriend zal hem bvb brengen als hij de late heeft en ik ophalen(met de bus dus)
    maar ik zie mezelf nu niet met mijn grote koets op en af gaan. ik mag ze daar niet achterlaten op de opvang dus moet ze mee op de bus, tijdens spitsuur en als ik hem moet brengen s'morgens moet de koets mee naar mijn werk...

heeft er iemand een leuk/handig alternatief om hem in te vervoeren?
    groetjes!

2. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Draagzak/draagdoek?

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een ergonomische draagzak/ draag doek.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Is met de fiets geen optie??

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een kindje van 3 maand op de fiets?! Hoe wou je dat realiseren dan?!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maxi cosi achterop in een speciale houder

7. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed de kleine ook op de fiets met een baby-mee van Steco. Ik vond het ideaal want ik had het ook niet anders kunnen doen!

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Wat raar dat je de kinderwagen niet daar mag laten.
    Dat is bij ons wel.
    En een bakfiets of een fiets met karretje erachter, daar kun je de maxicosi in zetten of in een speciale babyschaal.
    Je kunt de maxicose ook op een speciale draagbeugel zetten achterop de fiets, maar daar ben ik zelf geen voorstander van.

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Waarom mag je de Maxi-Cosi niet achterlaten bij de opvang? Hebben ze zo weinig ruimte?

10. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    een fiets heb ik niet meer. ik ben net voor ik zwanger was aangereden geweest op een drukke baan en sindsdien ben ik heel bang op de fiets en een klungel(rij overal tegenaan, hou me evenwicht niet )

koets/maxi cosi mag niet. het huis(privé opvang) heeft een kleine gang bij binnenkomen en als alle ouders hun spullen er zetten kan je niet door.na de gang kom je al in de speelruimte dus dat is niet veilig.

een draagdoek heb ik net gelezen ergens.
    iemand tips ivm welk merk/type? ervaringen?

alvast bedankt !

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou voor een Baby-Mee kiezen, die bevestig ik je op je bagagedrager en daar kan de maxi cosi in. Mijn man heeft mijn dochter op die manier naar de gastouder gebracht toen ze nog een baby was. Echt ideaal hoor, ze zitten goed beschut in de maxi cosi en ja, het is hartstikke veilig. Dat ding ding zit supergoed vast en mocht je vallen of weet ik veel dan is je baby optimaal beschermd doordat ze in de mc zit. Die zijn niet voor niets ook verplicht voor in de auto hè om je baby te beschermen bij een ongeluk.

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Oh, ik lees nu pas dat je geen fiets meer hebt (zonde! het is zo leuk om met je kindje te fietsen als ze wst groter is!).

Dan zou ik voor een ergonomische drager gaan.

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ergonomische drager of doek! Als je info wilt, mag je me pb-en!

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Heb je nog een andere opvang in de buurt?

15. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Eh nee daar ga ik nu niet meer mee beginnen :) wachttijden zijn hier tot meer dan een jaar.

16. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ik heb de manducadraagzak gekocht een draagzak die va kleine baby Tm 20 kilo op buik en rug kan! Ideaal:)
    Is ergonomisch. Je kan ook eerst diverse doeken uitproberen bij die online winkel. Tip koop er 1 die tot een groot gewicht kan. Dan heb je er ook langer plezier van.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Draagdoek.
    En als het echt maar een kwartiertje wandelen is, zou ik te voet gaan.
    Bij slecht weer goed ingeduffeld.
    Want de tijd dat je op een bus of een tram staat te wachten, is soms even lang en dan sta je ook in de kou / nat / wind.

18. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Hier wandelen wij ook naar het kdv met een ergonomische Manduca-draagzak. We wonen 5 a 10 minuten bij kdv vandaan, dus dat is ideaal.
    Manlief brengt haar met de fiets aan de hand, hangt de draagzak aan de kapstok, en als ik uit mijn werk kom, zet ik eerst de auto thuis voor de deur, loop dan naar kdv, hijs dochter in dat ding en wandel weer terug. Heel knus, veel te zien voor die kleine, en je komt lekker buiten.
    Op due manduca zit ook een 'lapje' dat je heel handig over t koppie van je kind kunt trekken als het regent.

19. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Hier inderdaad ook met de draagdoek, die kan gewoon in zijn tasje aan de kapstok. Wij lopen naar het kdv en fietsen van daaraf naar ons werk. Voordeel van de draagdoek daar laten is dat het niet uitmaakt wie er brengt/haalt.

Ik zou inderdaad ook voor een drager/draagdoek gaan die een tijd meegaat, dus ook bruikbaar is als je kindje groter is. Op de site van Slingomama en Babybij staan overzichten waar je de verschillende dragers goed kun vergelijken.

Tot slot nog een waarschuwing: dragen is verslavend! Voor je het weet staat je kinderwagen te verstoffen omdat je de drager veel vaker gebruikt ;)

Deel Deze Pagina