zantac

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Lars heeft sinds vorige week zantac ivm reflux. Hij krijgt twee keer per dag 1 ml. Ik geef hem dit met een spuitje in de mond vlak voor de fles. Hij vindt dit heel erg vies. Wie geeft dit ook en vinden jullie kindjes dit ook zo vies? Kun je het ook op een andere manier geven? Als ik het door de fles doe dan lust hij de melk denk ik niet meer....

2. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Ons zoontje is nu 5 maand en gebruikt zantac ook 2 x per dag ook 1ml.....

Ik doe het in de speen...de speen dus op de kop houden, daar doe ik een beetje melk in, en de medicijnen...dan laat ik hem drinken, gewoon als hij nog op de rug ligt, op het aankleedkussen..

Dus alleen de speen gebruiken....Kan me voorstellen dat lars het vies vind, als hij het zo in de mond krijgt gespoten!

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    He dat is een goeie.. en daarna doe je de fles erop en geef je de melk erachter aan? Het is idd heel vies spul, helemaal voor zo'n kleintje. Ik heb het via de huisartsenpost dus heb niet goed kunnen vragen hoe ik het moet geven, dat wist die dokter volgens mij ook niet precies. Maar met een beetje melk erdoor vinden ze het niet vies?

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier twee maal daags 2ml (waarom wij meer moeten geven weet ik niet?) wij doen het door de fles heen, drinkt het zonder probleem. Maar zo los geven snap ik dat je zoontje dat niet lekker vind, tis vies hoor!

5. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Daniel vond het ook heel smerig, maar het went wel hoor.. na een week of 2-3 begon hij minder te protesteren en inmiddels gaat hij er echt voor zitten en vindt het helemaal niet vies meer :)

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Net wat in de speen gedaan met een beetje melk, ging er zo in! Supertip hoor. Ik vond het zo zielig... en dat 2x daags.

7. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Janna krijgt ook zantac. Zij krijgt 2 keer daags 3,5cc
    Maar ik geef het met een beetje roosvice. En dat werkt ook erg goed.
    Gewoon eerst de zantac in de spuit, dan roosvice en dan een beetje lucht en schudden.

Ze drinkt het altijd goed op. Daarvoor niet.

8. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik deed het altijd zo: eerst een paar slokken drinken, dan een half spuitje, weer een paar slokken drinken en dan de rest. Zo had ze de melksmaak nog in haar mond en vond ze het niet zo erg. Succes!

9. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Zo doen wij het ook.
    dyonne krijgt maar 2 keer per dag 0.75 mg.
    Het ligt aan het gewicht van je kindje.
    En werkt het bij jullie kindjes. hier gelukkig wel.
    Hopen dat ze nu wat meer aankomt

10. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    mijn zoontje krijgt ook twee keer daags 1.5ml
    in het begin vond hij het zo vies maar is er nu aan gewend lijkt wel of hij het lekker vind hij zit er rustig bij als ik het met een spuitje aan hem geef en slikt het gewoon rustig door.

11. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    ;) ...

12. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja met roosvicee kan ook, maar Lars is nog een beetje te jong...

13. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    wij hebben het altijd 'tussen de fles door' gegeven, om de zoveel slokjes melk een heel klein beetje zantac in de mond spuiten en snel weer verder drinken. tot hij dat ècht niet meer wilde :confused: toen uit wanhoop maar de rest van de zantac in de fles melk gespoten en dat ging helemaal goed. sindsdien zo gegeven. en nu krijgt hij het 's avonds door zijn toetje en 's ochtends door zijn fles.

Deel Deze Pagina