Warm, kleding, hoe en wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy is snel erg warm en klam.
    Hij heeft dan aan:

- rompertje mouwloos
    - longsleeve (gewoone tshirt stof)
    - broekje
    - sokjes

Ik doe al snel zijn sokjes uit, en dat scheelt al. hij heeft dan echt klamme voetjes (en stinkende voetjes hihi)

Nu ligt hij met een kortemouw romper en joggingbroekje op de bank.
    Gewoon warme armpjes, warme handjes, warme voetjes enz.
    Het lijkt zo weinig kleding, maar hij lijkt het warm zat te hebben!

Gister was ik bij mijn ouders, en hij had even geslapen zonder sokjes (verder bovenste rijtje, dus longsleeve, broekje)
    Mijn moeder had hem daarna op schoot, en vond zijn voetjes zo koud.. ;)
    Ik voelen.. nou ik weet wat koud is, dit was niet koud, maar zoals je eigen handen voelen zegmaar..
    zij helemaal een fleecdekentje om hem heen wikkelen.. terwijl zijn hoofdje zooo warm was al.. (zij vond het normaal voelen.. )

Hij is ook altijd klam als hij even tegen je aanligt.
    Slaapt snachts met 1 dun fleecedekentje over een boxpakje.. en hij heeft dan alsnog warme handjes enzo

Kleed ik hem nou echt te koud? of juist gewoon prima?
    baby's horen toch niet zo klam/heel warm te zijn?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat is zijn lichaamstemperatuur als hij zo klam aan voelt?
    Een fleecedekentje is trouwens af te raden, misschien is ie daar juist klam van? Fleece ademt niet namelijk.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

En hoe warm heb je het in huis dan? Als het niet tocht in je huis kan het niet zon kwaad. Ik ben wel iemand van vestjes overal over, dochter heeft het ook ooit warm. Maar wij hebben een tochtig huis dus dan vind ik dat belangrijk.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ligt idd wel aan hoe warm je huis is. Bij ons thuis is het niet zo warm en Julia heeft het ook snel koud. Zij had in de winter dus altijd 2 laagjes mouwen aan (romper met lange mouwen + longsleeve, of juist een vestje er overheen). Nu is het toch al een stuk warmer dan een paar weken geleden, dus nu doe ik vaak nog een romper met korte mouwen er onder. 's Nachts is ze helemaal een koukleumpje: romper, maillot, pyjama en dan 3 van die Hema dekens er overheen... ;) Ze wil geen slaapzak meer, dus dan moet je wat met zo'n koukleum. Inmiddels kan er wel 1 laagje af (wss een deken minder), maar ze heeft het snel koud.

Maar let gewoon op je mannetje. Zweet is niet goed, rood hoofd is niet lekker, en alles wat koud aanvoelt is ook niet fijn. Daar tussenin is alles prima. Enneh, opa's en oma's hebben het vaak sneller koud. Julia komt ook altijd dik ingepakt van mijn moeder terug ;)

5. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad zijn temperatuur paar keer opmeten om een beeld te krijgen hoe en wat, en verder ben ik het met Gentle eens.
    hier ook kindjes die het snel koud hebben, dus wat dikker ingepakt.

En voetjes zijn ook van die lichaamsdelen die snel zorgen voor verwarming/ verkoeling van het lichaam. Als ik het koud heb ga ik iig eerst mijn voeten warmer maken (sloffen, extra sokken oid).

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    joh, maak je niet druk! daniel is een feb-kindje en heeft eerste maanden zo goed als geen kleren aangehad omdat hij het ook zo warm had telkens! binnen was het dan rond 20graden, lag hij gewoon in zn rompertje in de box. Als de temp van je kindje goed blijft als hij zo weinig kleren aanheeft en hij vind het prima, gewoon weinig aangeven! best kans dat hij er over paar maanden overheen is, daniel had er na de zomer geen last meer van

7. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Het is rond de 21 graden in huis ;) Nergens tocht, dubbel glas enz. Dus ik vind zelf af en toe blote beentjes, en vaak blote voetjes niet erg.
    Ik zit ook vaak in mijn tshirt

maar bedankt voor jullie reacties!

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden ligt vaak in zn rompertje te klieren in de box, heeft het ook heel snel warm.
    Nu met dit weer slaapt hij ook in een romper met korte mouwen met een slaapzak en zonder sokjes.
    Sokken moet hij weinig van hebben haha het liefst trekt hij ze gelijk uit.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ze in het begin ook snel warm maar nu wat sneller koud.
    Momenteel eigenlijk nog steeds de lange mouwen rompers aan, longsleeve + t-shirt of vestje/bolero.
    Maar hier is het tussen de 18 en 19 graden in huis, niet goed geisoleerd.
    's Nachts heeft ze lange mouwen romper, pyjama, slaapzak met mouwen en 2 dekentjes.

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon heeft het ook niet snel koud. Overdag heeft hij een romper met lange mouwen aan, een broekje en dunne sokjes. Als hij gaat slapen, gaan het broekje en de sokjes uit. Hij slaapt in een Puckababy onder een lakentje en een dekentje.
    Naar het KDV krijgt hij meestal wel een vestje of longsleeve shirtje aan; daar is het wat frisser en wat tochtiger.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter heeft het redelijk snel warm, dus een rood hoofd maar dan heeft ze weer ijskoude voetjes... Hier dus vaak dikke sloffen aan, broekje en een romper met lange mouw en als ze op de grond ligt te spelen, krijgt ze een vestje aan.. (oud en tochtig huis)

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

je kan in het nekje voelen maar volgens mij weet je prima wat goed is en wat té warm. ik denk dat je moeder nog een beetje is blijven hangen in vroeger toen de baby's dik ingepakt in dekens werden. 21 graden is best warm binnen dus is het niet gek dat hij aan een shirtje genoeg heeft. ik vind dus niet dat hij te weinig aan heeft.

wij hebben zelf een ontzettend koud en tochtig huis en wij hebben dus 2 laagjes aan en s' nachts daarover ook nog een slaapzak met zomerdekbed ( hij is bijna 2 eerder een deken) maar als je zijn nekje voelt s'nachts en het voelt lekker aan dan is wat jij doet gewoon voldoende.

Deel Deze Pagina