zapp of zapp xtra?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door boerderijmama, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik ben op zoek naar een tweedehands quinny zapp, om makkelijk mee te nemen met de bakfiets.
    Ik zal hem vooral gebruiken om de m/c op te klikken, maar als beeb groot genoeg is, ook als buggy natuurlijk.

Nu zijn er aanbiedingen te vinden waarbij er een onderstel + bekleding van de zapp én zapp xtra te koop is, behalve het kunnen neerleggen van de xtra, is er dan nog een verschil? Kan de zitting mee opgevouwen worden bij beide?
    Kunnen de adapters voor m/c erop blijven als de zitting erop zit?

Wie heeft ervaring met deze buggy en wil eens wat uitleg verschaffen? :)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De extra bestaat uit twee delen. Het onderstel en de zitting.
    De zitting kan wel plat gemaakt, maar niet super compact.
    De adapters voor mc moeten eraf als je de zitting wilt gebruiken. Hier zijn namelijk andere adapters voor, die er voor zorgen dat de zitting ook in ligstand kan ( bij mc niet wenselijk natuurlijk)
    Ikzelf ben erg blij met de 'extra', al heb ik geen vergelijk met de gewone versie.
    Hij past zelfs in de kofferbak van een aygo (c1 of 107) en dat zegt wat!!!

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik zou de gewone quinny zapp niet zo snel kopen gezien hij niet in ligstand kan en dus niet geschikt is om in te slapen. De Xtra is alleen niet zo compact omdat de zitting niet kan worden opgevouwen waardoor je altijd twee delen houdt. (Zoals hier dus: zapp xtra zitting)
    Je hebt adapters nodig voor de zitting van de xtra dus net zo als bij gewone kinderwagens kunnen de adapters van de MC niet blijven zitten.

Je hebt wel de nieuwe zapp xtra 2 waarbij de zitting wél mee gevouwen kan worden. Deze zal je denk ik nog niet tweedehands kunnen krijgen en nieuw kost hij bijna 300 euro.

4. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Wij hebben de extra en nu onze zoon ouder is de inzet van e gewone Zapp erin dag is namelijk ook mogelijk, hebt bij de e xtrq gewoon meer mogelijkheden. Ik ben nog steeds blij dat wij onze kinderwagen en oude buggy ingeruild hebben voor de Zapp xtra

5. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Bedankt! Omdat het maar als extra buggy te gebruiken zou zijn voor in de bakfiets, is misschien de gewone dan toch voldoende... Vooral in combinatie met m/c en daarna (als baby uit m/c gegroeid is) toch compact opvouwbaar in één stuk als buggy (om in kruidvat binnen te gaan bijvoorbeeld). Ligstand zou niet nodig zijn omdat we met deze buggy nooit lange afstanden zouden doen, daar hebben we een m/c mura voor.

Maar alvast bedankt voor jullie meningen!! Dat gaat mijn tweedehands zoektocht alvast vergemakkelijken, de gewone zapps zijn makkelijker te vinden (en goedkoper) dan de xtra's :)

Deel Deze Pagina