Tussen alle bezigheden door heeft onze wasmachine de geest gegeven Op zoek naar een nieuwe kan ik niet echt kiezen. Ik twijfel tussen een miele (1400 euro) of een siemens (1000 euro) Iedereen is zo verknocht aan Miele maar is hij dat extra geld waard? Ik lees nl problemen met gaatjes in kleding bij Miele. Zou hij echt zoveel duurzamer zijn als Siemens? Siemens geeft tien jaar motorgarantie
Dat weet ik niet, maar ik vind 1000 euro ook een onwijs hoog bedrag voor een wasmachine. Heb je al wat vergeleken hier en daar?
Ik zou voor siemens gaan. Miele is goed maar Siemens ook. Al heb ik ooit gezegd dat er hier na deze K machine een Miele komt zou ik misschien ook voor de Siemens durven te gaan ... mits de reviews goed zijn!!
Ik heb ook net een nieuwe. een siemens. Super machine en zo ontzettend stil... Ik stond er van de week bij te strijken en ik kon niet eens horen dat ie aan het centrifugeren was.
Miele met stip op 1! Maar, mocht het budget men niet toelaten een Miele aan te schadden, dan zeker wel een Siemens of Bosch (beiden zelfde fabrikant). Zelf nu een Siemens na een Bosch (was net een stukje goedkoper met dezelfde specs). Overigens zegt garantie op de motor niets. Meeste defecte zijn veroorzaakt door bh's, geld, ritsen en dergelijke. Maar nog veel vaker geeft de printplaat en defect of de rubbere ring. Als er 1 een sterkte motor heeft is het Miele. Miele is overigens ook coulanter in 'niet garantie' kwesties als Bosch en Siemens. Hoewel in vergelijk met andere merken en Miele buiten beschouwing houden, scoren Bosch en Siemens ook echt een dikke en dubbel verdiende 10!
Heb zelf een miele, ook op mijn werk draaien 2 miele wasmachines! Ik ben erg tevreden erover!! Geen ervaring met siemens.. Succes met beslissen!
Het bedrag is het probleem niet, het gaat me echt om duurzaamheid. Als beide machines 12 jaar draaien dan is de goedkoopste variant t voordeligst. Vraag me dus idd af hoe het met de duurzaamheid van siemens gestelt is maar kan er weinig over vinden.
ik neig toch naar de miele. Nu toch maar eens types bekijken want zie bij de mieles eigenlijk ook door de bomen het bos niet meer
De garantie van beiden merken is hetzelfde, Miele draagt de eeuwenoude eer omdat ze niet kapot te krijgen zijn. Siemens en Bosch zijn weer wat minder en daarom goedkoper, neemt niet weg dat deze twee merken samen met AEG (AEG iets minder) aan de top staan! Ze geven allemaal dezelfde garanties. Natuurlijk kan ieder apparaat een keer kapot gaan, het gaat erom hoe snel en hoe een klacht opgelost wordt. Beiden de beste services binnen garantie, buiten garantie ben je afhankelijk van je klacht behandelaar, nochtans is Miele coulanter vanwege hun naam! Persoonlijk zou ik voor een goedkopere Miele kiezen. Wil je echt de keuze maken tussen deze twee kies ik voor de Siemens. Succes met je keuze en pb me maar als je vragen hebt.
Hier een Miele, nu 10 jaar oud. Ik heb 4 kids, dus je begrijpt wel dat 'ie overuren draait. Nog nooit 1 gaatje gezien in kleding en ook nog nooit iets aan gehad! Zeer tevreden dus!
Kijk ook naar het energieverbruik. de siemens kan wel goedkoper in aanschaf zijn, maar als de energiekosten dan hoger zijn moet je je afvragen wat beter is! Kijk verder nog gebruikersgemak. Speciale programma's. Mijn volgende machine krijgt echt uitgestelde start! Denk dat beide merken gewoon goed zijn en je je daar niet teveel zorgen om moet maken. Ikzelf heb nu een AEG van 10 jaar oud. Deze kostte destijds heel wat minder en voldoet prima. Draait overuren op sommige momenten...
Hier ook een Miele en ik heb wel vaak gaatjes in mijn kleding, soms zelfs in kleding wat net nieuw is. Heb me altijd al afgevraagd hoe dat nou kon want we hebben scherpe voorwerpen in de wasmachine zitten, ook niet aan kleding want de spijkerbroeken wassen we altijd apart van wit en bont. Verder ben ik erg tevreden over mijn Miele.
wij hebben sinds 3 weken een nieuwe wasmachine. Een siemens met eco bubble. Ik vind het een hele fijne wasmachine. Wij hebben er 459 voor betaald. Duurder al 500 wilde we niet
Volgens mij bedoel je een Samsung Eco Bubble? Die hebben wij ook, wast heel fijn. En prijs kwaliteit is ook erg goed. Wij hadden hiervoor een Whirlpool, van 280 euro en die ging ook zeker 9 jaar mee. Hij was nog niet kapot toen we de nieuwe kochten.