Het is nu ruim 6 maanden geleden dat mijn exvriend en ik uit elkaar gegaan zijn. Huis is heel snel verkocht (gelukkig) en alles is afgehandeld. Het geeft me veel opluchting om van hem af te zijn. Nu zou ik zo graag verder willen. Ik ben 22 jaar en werk part-time(28 uur). Helaas kreeg ik niet snel een huurwoning dus nu zit ik alweer 3 maanden bij mijn moeder en stiefvader (en broer en stiefbroer) in huis. Het is gezellig en hartstikke fijn dat ze mij in huis genomen hebben, begrijp me niet verkeerd, ik ben ze zo dankbaar...Maar ik woonde al 4 jaar op mezelf en ik ben er zo aan toe om weer een plekje voor mezelf te hebben. Huurwoningen zijn helemaal prut. ik heb een korte inschrijftijd en urgentie is niet mogelijk (pas als ik echt op straat sta is urgentie mogelijk, ik heb nu een dak boven mn hoofd) Het frustrerende is dat ik met mijn inkomsten een koopappartement wel zou kunnen betalen, maar er word alleen naar je salaris gekeken en dat is weer niet genoeg... m'n stiefvader wil niet garant staan want hij wil niet op zijn 58e nog zo'n hypotheek verplichting aan gaan.. begrijpelijk.. Anti-kraak is bijna niet mogelijk ivm de aantrekkende huizenmarkt. Het ziet er nu naar uit dat het nog wel 2 jaar gaat duren voordat ik een plek voor mezelf krijg. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden... als je nou nog een beetje vooruitzicht hebt dat het over een half jaar beter is... Ik wil zo graag weer zelf voor mij en mijn dochtertje zorgen. Voor m'n gevoel zit ik nu zo 'vast' tussen 2 fases. ugh.. misschien niet, misschien wel... het proberen is het waard.. misschien heeft één van jullie een idee waar ik nog niet aan gedacht heb?
Lijkt mij heel erg vervelend om in deze situatie te zitten! Is het misschien mogelijk om fulltime te gaan werken zodat je wel een woning kan kopen? Dan kan je daarna altijd weer besluiten om minder te gaan werken als je denkt dat je het met je inkomsten gaat redden.
Wat een rot situatie..Ik heb ontzettend "geluk" gehad dat ik in het huis kon blijven wonen na mijn scheiding, aangezien het een huur woning is. Maar ook hier zijn de huur woningen waardeloos..De wachttijd is sowieso minimaal 5.5 jaar. Ik weet niet precies waar je woont, maar worden er niet toevallig woningen verloot via de woningstichting bij jou in de buurt? Dan word er namelijk niet gekeken naar je inschrijftijd, maar het is puur geluk hebben. Ook dat kan wel even duren natuurlijk..Maar iets is beter dan niets..
Zou je particulier kunnen huren? Soms staan daar ook woningen tussen die nog onder de subsidiegrens liggen.
bedankt voor jullie ideeen! Ik woon in de buurt van Gouda. Een klein dorpje.. ik houd de particuliere huur ook in de gaten.. helaas komen daar alleen eengezinswoningen voorbij die niet te betalen zijn... Verloten wordt ook niet gedaan.. ik sta nu steeds met inschrijven op plaats 20 van de 50 inschrijvingen.. niet veel belovend. Fulltime gaan werken heb ik ook aan zitten denken inderdaad. Ik zou het vreselijk vinden om dan zoveel weg te zijn van m'n meisje. maar misschien is dat de enige optie om een hypotheek te krijgen.. Al zal ik dan ook bij moeten leggen want ik heb ook weer geen hoge pieven baan hihi.
Wou je alleen maar een dikke knuffel geven! Wat rot is het wanneer het lijkt dat alle "oplossingen" zo moeilijk haalbaar zijn he? Ik heb verder niet echt tips - huur zelf momenteel particulier dus weinig waar voor m'n geld om het maar zo te zeggen, en ik sta nog steeds nr 50 van de 150 reacties op alle woningbouw huizen/ appartementen so to speak dus tja..
Mijn zusje huurt een huis van mensen die een paar jaar naar het buitenland zijn. Je moet er dan wel na een paar jaar uit, maar je hebt dan in ieder geval een eigen plekje. Sterkte! Lijkt me niet makkelijk zo!
zou een optie kunnen zijn..Maar lijkt me vooral voor je dochtertje ook erg onrustig, zo kun je nooit een vast stabiel plekje opbouwen voor jullie tweetjes.. Ik had hier laatst nog een discussie over. Dat ik het zo ongelooflijk belachelijk vind dat je hier dus geen urgentie meer voor kunt krijgen.. Via via kreeg ik laatst te horen dat een moeder met 4 kids ook in scheiding ligt, ook een koopwoning en die komt dus op straat te staan... Hoe urgent wil je het hebben.
Ik zit in een gewelddadige relatie, politie rapporten alles erbij. Woningbouw waar ik al 5 jaar sta ingeschreven, sociale wijkteam/gemeente geweest en nog krijg ik geen urgentie. Er zijn ook kinderen betrokken en kan nergens heen qua familie oid. Maar sta nu eindelijk redelijk bovenaan, dus hopelijk heb ik deze week geluk.
@masami: jemig meid.. wat erg dat je zelfs nu nog geen urgentie hebt! Pfff... daar valt mijn mond van open.
Marktplaats en funda staan soms ook huizen. Makelaars benaderen of mensen via leegstandswet willen verhuren. Op Facebook een oproep plaatsen. Zo had ik dus heel snel een grote woning, en krijg huursubsidie
Marktplaats en funda alles bekijk ik dagelijks, leegstandswet al achteraan geweest. Sta bij verschillende verhuur bureaus ingeschreven. Maar het is gewoon flup. @LA85, tja ik snap het ook niet.
Kun je je partner niet gewoon aangeven? Voor mishandeling. Dat ze hem mee nemen. Ik dacht dat daar nu een heel ander beleid op zat.
Ik heb hetzelfde gehad wat betreft een urgentieverklaring, onbegrijpelijk dat ze daar zo hard in zijn.. Later kwam ik erachter dat je een optie "Spoed" bij onze woningbouw hebt die je maandelijks moet activeren, wanneer je dan iets aangeboden krijgt MOET je de woning aannemen anders mag je 2 jaar niet meer met spoed reageren. Dankzij die optie heb ik een huisje gevonden met m'n kleine man... Ik weet niet of ze dat bij jouw woningbouw misschien ook hebben?
Heb ik gedaan, 3 dagen zitten en toen weer vrij. Koophuis dus mag hem niet buiten laten staan. Maar klein lichtje in de verte. Volgende week is het mijn huis niet meer alleen nog van hem. Heb contact gehad om via crisis opvang een woning (tijdelijk) te krijgen. Hun helpen me dan weer met de andere praktische zaken. Hopelijk ook aan een huis. Momenteel een rollercoaster, dus sorry voor de late reactie.