Stoppen met pil en er dan gelijk voor gaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dushi1980, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi1980

    dushi1980 Actief lid

    11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi,

    Was benieuwd hoe jullie hierover denken, gaan jullie er gelijk voor na het stoppen met de pil, of nemen jullie eerst een maandje (bijvoorbeeld) andere maatregelen voor dat je voor het "eggie" gaat? En wacht je dus je 1e echte menstruatie af?

    Ben benieuwd naar jullie reactie's!

    Groetjes!
     
  2. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wij hebben de 1e ronde heel rustig aan gedaan, verder geen voorbehoedsmiddelen ofzo maar gewoon minder vaak klussen, doordat vriendlief veel int buitenland was.
     
  3. Niet meer actief

    Wij zijn er gelijk voor gegaan.

    Lukt het wel ben je zwanger lukt het niet zie je wel hoe je cyclus is. Dus het maakt werkelijk niet uit of je wel of niet klust.

    Er zijn vele meiden die gelijk zwanger zijn!
     
  4. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    En nog meer die niet gelijk zwanger zijn. Je lichaam kan wel een jaar nodig hebben om te ontpillen!

    wij hebben het in de eerste maand ook rustig aan gedaan. Na 15 maand was ik zwanger.
     
  5. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ontpillen betekend niet dat er nog pilstoffen in je lichaam zitten. In principe ben je dus wel direct vruchtbaar.

    Toen ik ben gestopt met de pil hebben wij verder geen maatregelen genomen. Maar wij rekenen niet mijn vruchtbare dagen uit, we vrijen als we zin hebben en anders niet. We hebben dus ook niet de eerste maand rustig aangedaan ofzo. En dus zien we wel wanneer 't komt. Aan mijn onderschrift kun je zien dat mijn cyclus direct behoorlijk regelmatig was, dus dat kan ook.
     
  6. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Bij mij waren ze de eerste 3 cycli ook heeeeeel netjes 28 dagen; daarna onregelmatiger. En tijdens ontpillen kan het best zijn dat het nog in de war is hoor en dat je ei niet netjes in het midden zit!
     
  7. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij maakt het ook uit hoe lang je de pil hebt geslikt. FreeWilly heeft enige maanden de pil geslikt. Dat is wat anders dan 10 jaar.... Als je kort de pil hebt geslikt, heeft je eigen hormoonhuishouding niet zo lang 'plat' gelegen. Want dat is wat de pil doet.
    Er zitten idd geen stoffen van de pil meer in je lichaam tijdens het "ontpillen", maar je lichaam moet opeens weer zelf alles regelen met de hormonen. Soms komt dat maar moeizaam op gang, helaas.
     
  8. Krissa

    Krissa Bekend lid

    16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Wij hebben ook niet echt wat gedaan om braaf te wachten tot de eerste normale cyclus. De eerste was niet zoveel afwijkend.
    De tweede wil maar niet eindigen. Een eerste normale cyclus wil dus niks zeggen. Als ik jou was zou ik gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Na het stoppen met de pil weet je toch niet waar je aan toe bent helaas.

    Veel plezier.
    Krissa
     
  9. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hier gestopt met de pil en de eerste maand nergens aan gedacht, we hadden in ons achterhoofd dat de maanden erna voor ons toch ontpillen zouden worden omdat mijn man voor een half jaar naar Afghanistan moest, dus kwam mooi uit... (eerste maand wel meteen zwanger geraakt maar helaas mk geworden...) na dat mijn man terug was had ik dus al een half jaar zonder pil erop zitten... toen heeft het nog geloof een ronde of 5 a 6 geduurd...
     
  10. dushi1980

    dushi1980 Actief lid

    11 jun 2007
    225
    0
    0
    Misschien ga ik er dan ook maar gelijk voor, wilde eerst de 1e maand netjes met CD verder klussen en na komst van 1e menstruatie er helemaal voor gaan, maar maakt dus niet veel uit, ben alleen bang dat het nadelige gevolgen kan hebben alsje direct stopt en zwanger raakt, al zit dat volgens mij alleen maar tusen m'n oren! Ergens keer gelezen dat kans op een miskraam groter zou zijn, nou ja is toch allemaal nog afwachten, eerst nog mar eens zien of het allemaal wil lukken! Zo spannend!
     
  11. diaantjuh

    diaantjuh Lid

    16 jul 2007
    66
    0
    0
    woonbegeleidster
    breda
    hoi

    wij hebben ook niet gewacht.
    ook niet mijn vruchtbare dagen meteen uitgerekend, omdat we dat een beetje ver vonden gaan om daar meteen aan te beginnen.
    ook was dat erg moeilijk daar ik nu in ronde 7 zit en nu pas een cyclus van 28 dagen had dus tja.

    Diana
     
  12. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik ben er ook hoepsakee gewoon meteen voor gegaan! Er is alleen een grotere kans op meerlingen in de eerste maand heb ik wel eens gelezen...
    bar
     
  13. Eowyne

    Eowyne Actief lid

    26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Wij hebben ook geen maatregelen genomen. Ik heb zelfs mijn laatste strip niet eens afgemaakt. Zit nu in de tweede ronde (er staat dat ik mijn NOD vandaag heb maar ik vertrouw mijn cyclus nog niet helemaal).

    Ik heb behoorlijk wat websites opgezocht om te zien wat de eventuele negatieve gevolgen kunnen zijn van de pil, maar het ergste wat ik heb gelezen is dat het berekenen van je zwangerschap moeilijker kan zijn omdat je niet precies weet wanneer je vruchtbaar bent in de eerste ronde.

    Nu hebben ze daar redelijk geavanceerde instrumenten voor tegewoordig die dit allemaal op den duur voor je uitrekenen, dus dat was voor mij een reden om er gewoon voor te gaan :) .

    Liefs,

    Eowyne
     
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    De kans dat je meteen zwanger wordt als je net met de pil stopt is ietsje groter dan in de paar cycli daarna. De kans op ene tweeling is ook iets groter. Geen van beiden zijn echt zaken om heel erg rekening mee te houden. Sommige vrouwen krijgen als ze stoppen met de pil een extra vruchtbare cyclus, maar bij de meesten maakt het niet veel uit. Het is een beetje en gevoelskwestie of je het meteen wil.
    Wij hebben nog een aantal maanden met anticonceptie gevreeen, maar dat was meer omdat ik in eerste instantie was gestopt om te onderzoeken of ik gewoon ongesteld zou worden. We durfden pas na een tijdje alletwee toe te geven dat we graag snel zwanger wilden worden.
     
  15. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    wij zijn er meteen voor gegaan alleen wisten we toen helaas niet dat er weinig voor te gaan was omdat ik geen eisprong heb uit mezelf. Ik zou lekker gewoon rustig aan doen maar je hoeft niet perse voorbehoedsmiddelen te gebruiken hoor! Ze raden het alleen aan om 1 cyclus af te wachten omdat ze dan beter kunnen bepalen hoe lang je zwanger bent maar via een echo kunnen ze dat ook bepalen dus ik zou er lekker voor gaan! succes!
     
  16. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik had er graag meteen de eerste ronde voor willen gaan. Helaas kwam ik van de prikpil af en heeft het een jaar geduurt voordat ik ongi werd!
    Ongi is na een jaar opgewekt en zit nu in ronde 3 voor het ecchie.
    Ik zou gewoon doen waar jij je lekker bij voelt.
     
  17. Gina82

    Gina82 Fanatiek lid

    3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hallo hallo,

    Ik denk niet dat dat een probleem is, ik ben ook pas gestopt met de pil en wij gebruiken ook geen anti conceptie! Ik denk dat je het gewoon leuk moet houden, gewoon zien hoe de natuur zijn werk doet.. niet te veel druk! Is ontspannender ook.. je bent er toch al zoveel mee bezig als je die beslissing eenmaal gemaakt hebt!

    Succes en veel liefs Gina
     

Deel Deze Pagina