ruggeprik en versleten tussenwervels

Discussie in 'De bevalling' gestart door Littlejoy, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Ik vraag me af, hoe een anesthesist een goede verdoving kan zetten, als de tussenwervels versleten zijn.
    Dit is namelijk bij het geval, precies op het niveau waar geprikt zou moeten worden.
    Wie heeft hier ervaring mee?

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ruggeprikken worden ook veel gebruikt bij (bejaarde) mensen met knie/heupoperaties, dus ik denk dat anesthesisten ruimschoots ervaring hebben met het prikken in 'versleten' ruggen. Het zal wellicht makkelijker zijn in een gewone rug, maar ze zullen het vast prima kunnen.

Overigens heeft mijn schoonzusje (die ook versleten tussenwervels heeft, hernia e.d.) een ruggeprik gehad bij haar 2e ks die mislukt is ;) (bij operaties aan heup en 1e ks wel gelukt). Op een of andere vage manier was ze maar halfzijdig verdoofd en moest ze toch onder volledige narcose. Maar dat was erg uitzonderlijk en echt hele dikke vette pech, heb ik begrepen... (en was dus ook niet haar 1e ruggeprik, volgens mij heeft ze er al 5 gehad)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb ook versleten tussenwervelschijven en een dubbele hernia in dat gebied maar het ging in ene goed, er was voor die tijd al gekeken waar er geprikt zou worden en zelf zover mogelijk naar voren hangen en héél stil zitten!

Deel Deze Pagina