tips gezocht voor een mooie rustige kamer

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi,

mijn vriend en ik hebben de taak op ons genomen om een slaapkamer bij mijn ouders te verbouwen tot een mooie rustige slaapkamer voor de kleinkinderen. dit gaat nog een hele klus worden aangezien het ooit mijn slaapkamer was en ik de muren en vloer zwart heb gemaakt ;) haha

nu zoek ik inspiratie om hier een rustige kinderkamer van te maken. (de kleuren en soort meubels, muur aankleding enz) hebben jullie tips voor mij?

het bed hebben we al dit word een witte 3 persoons stapelbed

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik zal het rustig houden met witte/taupe en grijze muren. Daarnaast aankleden met accessoires. Grote kist voor speelgoed en leuke versiering op de muur.

3. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Ikea Trofast kasten met bakken voor het speelgoed. Half nederland heeft ze, maar ze zijn makkelijk in gebruik!
    Verder zou ik ook nauturel tinten houden. Misschien de muren niet spierwit. WIj hebben RAL 9010 en ik vind dat een mooie kleur voor op de muren. Misschien de kleinkinderen allemaal een schilderij laten maken op canvas en die ophangen? Of een paar mooie foto's sepia of zwartwit van de kids aan de muur.
    Wel leuk om te doen .... maar veel succes met het verwijderen van al het zwart!! ;)

4. emje

emje Niet meer actief

bedankt voor de reactie's :) die trofast kasten lijken me inderdaad erg handig aangezien de kinderen erg veel speelgoed hebben.
    bruin tinten of grijstinten lijken me wel erg mooi. ik denk dat we zoieso eerst een goede dekkende onderlaag moeten aanbrengen en dan hopen dat het zwart weg gaat.

ik twijfel nog over een grote foto van alle klein kinderen in zwart wit aan de muur of de namen van de kleinkinderen: Sanne, Lorena, Emily en Jesse op de muur geschilderd.

meer tips blijven welkom :)

5. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    lichte kleuren en vooral zo min mogelijk accessoires en tierelantijntje! als je die 2 dingen onthoudt, kom je al een heel eind! Mocht je toch wat kleur in de kamer willen aanbrengen, kies dan voor 1 wand in een kleur, en laat de rest wit. Heel veel succes!

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Of van die plankjes, met een randje zodat er lijstjes opkunnen enzo aan een taupe muur en daar de namen van de kinderen in witte houten letters erop...

7. mama ikke

mama ikke Actief lid

19 mei 2012
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het verhaal van de zwarte muren die ken ik helaas wel .

na 4 x verven nogsteeds geen verbetering . toen hadden we het behangen en het bleef er gewoon door heen komen :x
    uiteindelijk hebben we er gewoon gipsplaten tegenaan geschroeft :p en hoppa behangen en klaar :)

Deel Deze Pagina