Binnenkort willen we hier in Nederland de toerist gaan uithangen en willen we kneutig een dagje naar Volendam. ( Met mijn ouders, die gaan ook mee) Vraag was of dit ook op zondag leuk is/ te doen is? Had begrepen dat ze hier vrij gelovig zijn. Is er dan wel iets open daar?
Geen idee of er iets open is eig, maar het is zoooo toeristisch dat ze er bijna niet onderuit kunnen denk ik? Op de foto gaan in klederdracht is altijd leuk!
ohhh daar wil ik ook nog steeds een keer heen! En dan eten in t restaurant van dat tv programma . Op de foto in klederdracht. Vis eten. Lijkt me zo leuk!
Ja hoor op zondag is daar ook alles open. Wat ook leuk is is volendammerdag zondag 30 juni, dan zie je veel in klederdracht en er is muziek op de dijk!
Ik ben er ooit een keer geweest maar een hele dag kon ik me er niet vermaken. Veel meer dan de Dijk is het niet volgens mij... Maar misschien heb ik het mis en kan iemand het aanvullen?
Ik vind Marken veel leuker eigenlijk... Even door het dorpje lopen en een ijsje eten aan de dijk! Ik zou dat doen en dan daarvoor naar de Zaanse Schans? Volendam? Nee. No offence maar vind er niets aan (en woon ee vlak bij..)
Ja Marken en Zaanse Schans hoorde ik inderdaad laatst ook dat dat leuker was. Zoiets bedoelde ik ook idd dat iemand het kon aanvullen.
Ik vond het leuk om in klederdracht op de foto te gaan en vis te eten, maar voor de rest is het gewoon een druk en toeristisch dorp.
Denk dat we vroeg vertrekken, wonen onder Rotterdam, en dan misschien alle 3 de plaatsen gaan bezoeken.
Volendam- Marken heeft een boot heen en weer varen, volgens mij via internet goedkopere kaartjes. Volendam is idd gewoon open op zondag, toeristische plek..