Zaterdag middag positieve ovu test gehad en ook intiem geweest, zondag ook. Ik verwachte nu alleen een temp stijging maar nog niks te zien... Is dat niet vreemd? Wanneer zou je temp uiterlijk moeten stijgen? Is het anders een vals positieve test geweest?
Je eitje springt binnen 48 uur na je lh piek. Als je temp vanaf morgen stijgt en minimaal 3 dagen hoger is dan je basale temperatuur dan zet ff je eisprong op cyclusdag 21 (vandaag dus). En dat is dus prima. Maar een positieve test is geen garantie dat je ei ook feitelijk springt. En dan kan je lichaam het later in de cyclus nogmaals proberen.
Die 24 tot 48 uur na de lh-piek dat een eitje springt zal een gemiddelde zijn denk ik. Is wel heel toevallig als het precies 1 tot 2 etmalen zouden moeten zijn zoals op het doosje staat. En wanneer jij je piek voor het eerst meet is natuurlijk nooit precies het begin van de piek. Die kan al uren daarvoor begonnen zijn. Of pas net 1 minuut ervoor. Dat weet je dus niet. En al helemaal niet wanneer je maar 1 of 2 keer per dag test. Ben benieuwd naar wat je temperatuur morgen doet. En niet schrikken als hij maar een beetje stijgt. Die stijging kan wel een paar dagen in beslag nemen. Pas wanneer de temperatuur 3 dagen boven de basale temperatuur komt geeft ff de eisprong aan.
Bedankt voor je goede uitleg! Net weer getempt... Eindelijk een stijging te zien nu hopen dat het aanhoudt en dat we op de juiste momenten het gezellig hebben gemaakt !
Ja hoor, op juiste moment gezellig. Wat ik alleen zie is dat jullie cyclusdag 19 twee keer gemeenschap hebben gehad. Lees ik dat goed af? Dat komt de zaadvoorraad niet ten goede. Het beste is om de dag in je vruchtbare periode.
Ja, klopt dat was ochtends en avonds... is dat zo erg dan? En die dag erna in de middag. Nouja, we wachten het wel af! Vanmorgen temp nog 0,1 graad hoger dus ik denk idd mijn ei op cd21
In onderstaande link kan je lezen hoe vaak vrijen in de vruchtbare periode wordt aangeraden en waarom. Verloskundigenpraktijk De Vooroever
Dankje, 2 dagen voor de eisprong hebben we het eel gezellig gemaakt zonder de 2 dagen ervoor gemeenschap te hebben gehad, hopelijk was het van goede kwaliteit dan! Volgende periode maar om de dag dan..
Om de dag vrijen geldt alleen voor mannen met een lage concentratie zaadcellen. Wanneer het sperma in orde is (weet niet of het wel eens getest is) dan mag het ook gewoon elke dag
Zolang je dat niet weet zou ik altijd om de dag vrijen aanraden. Daar kunnen immers stellen met goed zaad én stellen met matig zaad zwanger van raken! Is ook het standaard advies van mijn ha en gyn. Wat je misschien wel kunt doen is een beetje smokkelen: niet 48u tussen de vrijpartijen, maar 36u. Dus de ene dag ochtendseks en de dag erop avondseks. Dan een dag niet, maar de ochtend daarna weer ochtendseks. Enzovoorts Maar laat je niet gek maken hoor! Misschien is het nu wel gewoon raak.
Pff ik ben gewoon zenuwachtig! Nod is pas zondag maar heb nu al zin om te testen... Erg onrustig geslapen en heel vaak eruit om te plassen... Tot nu toe blijft me temp wel hoog. Spannend!!!
Als ik zo snel even tel zit je 10dpo. Toen heb ik wel eens een streepje gehad al..maar je kunt beter nog even wachten ja. Mijn temp ging vorige keer op 12 dpo al omlaag.. Als je niet langer kunt wachten is zaterdag een mooie om te testen Ik bedoel als je temp nog hoog is dan natuurlijk!