Zaterdag rijden echt zo erg?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MariekeRox, 19 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Oh, mag ik voor de kenners mijn casus ook nog even in het topic gooien?

Wij hebben nog nooit zo ver gereden met de kinderen. Hebben nu twee weken een acco een uurtje boven Montpellier. We gaan op woensdag 27 juli weg, ik heb dan drie overnachtingen nabij Orleans. Op één van de zwarte zaterdagen rijden we dan dus van onder Parijs door naar het zuiden. Wat is wijsheid? Heel vroeg in de ochtend gaan rijden, normale tijd of juist pas na de lunch? We rijden dan de A75 en A71 geloof ik.

2. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    @Mythique Ik zou vroeg gaan rijden. Jullie zijn al een heel eind op weg. Als je dan ook vroeg vertrekt ben je de grootste groep voor.

Nellie4 en Mythique vinden dit leuk.
  3. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Ik zou of heel vroeg of rond een uur of 3 ‘s middags gaan, hangt er vanaf hoe laat ik uiterlijk bij de acco moet zijn. Ik zou trouwens ook de zaterdagen voordat jullie op vakantie gaan af en toe eens even op google maps kijken waar en wanneer er files op jullie routes staan en wanneer ze een beetje opgelost zijn

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Goede tip, dank je!

5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    To, waarom rij je op vrijdag niet meteen weg als man thuis is

Zoek je op booking.com een hotel waar je tot laat kunt inchecken. Dan ga je daar een paar uur slapen en rij je op zaterdagmorgen weer om 6 uur weg.

6. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik zou vrijdag wegrijden zodra je man thuis is en dan alvast een uur of 3/4 rijden. Dan overnachten (bijvoorbeeld in een formule1 of vergelijkbaar) en dan de zaterdagochtend vroeg weer gaan rijden.

7. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik weet dan gewoon dat we stil staan bij de Antwerpen. Wij wonen daar hooguit 30 min vandaan. Dus dat lijkt me een beetje zonde van de overnachting. Aangezien we dan die avond niet heel ver gaan komen

8. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Normaal komen wij altijd op zondag aan en rijden dan op zaterdagavond weg..
    Wij gaan nu voor het eerst op zaterdag aankomen (eind augustus)..
    Wij rijden op vrijdagnacht rond 02.00uur weg.. dan hebben we rond 08uur al een flink stuk gehad.. wij stoppen vrijwel niet.. dus kunnen dan al een lang stuk pakken hopelijk

9. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Ja en houdt rekening met de werkzaamheden die ze daar nu aan het doen zijn. Het was daar al drama op vrijdagmiddag maar nu helemaal.

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Mag ik vragen hoe lang je op vakantie gaat?
    Als ik al die onmogelijke reistijden en reisduur lees in dit topic dan neem ik aan dat dit niet voor een weekje is toch? Gewoon nieuwsgierigheid :D

11. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Zou de liefkenshoektunnel een optie zijn denk je?

12. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Geen idee, voor ons scheelde het niet om over Bergen op Zoom te rijden. Maar ligt er denk ik ook aan vanaf welke kant je antwerpen normaal inrijdt

13. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Wij rijden inderdaad over bergen op zoom

14. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Geen week nee, 10 dagen op de camping. dus in totaal 12 dagen weg. Heen en terugweg een overnachting.:)

Nellie4 vindt dit leuk.
  15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ze noemen het niet voor niets zwarte zaterdag. Alle zaterdagen in het hoogseizoen zijn gigantisch druk! Je kunt wel op tijd vertrekken maar andere Europese landen hebben ook vakantie.

Beter vertrek je op vrijdag (of zelfs donderdag al). Of vrijdag en dan zaterdag een overnachting op een kleine camping en zondag verder. Dan is er ook geen vrachtverkeer.

Rijden in de nacht is trouwens geen aanrader. Erg onveilig omdat jij (en andere weggebruikers) moe worden en je lichaam in de slaapstand gaat. Ook de bijrijder slaapt vaak waardoor je geen aanspraak hebt en zelf ook minder allert bent. Bij aankomst zijn de kinderen vol energie terwijl je als ouder moet of wilt bijslapen. Tot slot zijn garages zelden open dus bij pech sta je voor een dichte deur.

Nellie4 vindt dit leuk.
  16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Dat is de reden dat wij altijd vroeg in de ochtend vertrekken, bij voorkeur op zondag i.v.m. geen vrachtverkeer en reguliere spits.

We zijn het zeker zat als we aankomen, maar gaan de 1e avond meestal tegelijk met de kinderen naar bed :D zijn we de volgende dag weer helemaal fris!

suus1983 en Amberxx vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.176
    35.841
    113
    Stuk veiliger ook (tenzij je misschien vrachtwagenchauffeur bent én gewend bent in de nacht lange stukken te rijden).
    Wij rijden altijd in 2 of 3 dagen met overnachtingen. Zijn al mini vakanties op zich.

Amberxx vindt dit leuk.
  18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    #58 Felice, 22 jun 2022
    Laatst bewerkt: 22 jun 2022
    Dat is inderdaad ook een goede optie!
    Wij kijken bij het boeken van de vakantie altijd hoe veel km het is en wat de reistijd is. Daarnaast ook bij voorkeur niet het laatste stuk over alle aal landweggetjes :) zodat we het in 1 dag kunnen rijden.
    Zuid-Frankrijk is voor ons dus al te ver :roflmao:

suus1983 vindt dit leuk.
  19. Butchke

Butchke Niet meer actief

Heerlijk om ‘s nachts te rijden juist. Lekker rustig, lekker koel, niet druk bij de tankstations etc. Wij rijden een keer of 3 a 4 per jaar richting Alpen en altijd in de nacht.
    Alle hierboven genoemde nadelen herkennen wij totaal niet, alleen maar voordelen. Bij de tankbeurt wisselen we van chauffeur zodat we beiden wat uurtjes slaap kunnen pakken. Allemaal fris en fruitig op de dag van aankomst. We boeken dan hotels waar we meteen bij het ontbijt kunnen aanschuiven bij aankomst en snel de hotelkamer op kunnen. Veel accommodaties bieden deze service.

We zijn 1x noodgewongen tegen de ochtend vertrokken, noooooit meer!!

20. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Tegen mijn verwachting in vinden wij het ook heerlijk om snachts te vertrekken. Ik vind het heerlijk om in alle rust auto te rijden, iedereen stil, geen ruzie op de achterbank en m’n eigen muziek kunnen luisteren. Zodra ik denk nu is het genoeg maak ik m’n man wakker en ruilen we ergens om.

Merlino en Butchke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina