Mijn vriend roept al een paar jaar dat hij op zijn knieen gaat zodra mijn diploma binnen is. door studievertraging is dit 4 jaar uitgesteld. In Juni dit jaar heb ik mijn studie afgerond, maar, het diploma heeft tot vorige maand op zich laten wachten vanwege achterstand bij de universiteit. Het aanzoek laat ook op zich wachten :x Ik maak er af en toe wel grapjes over, maar dan komt er heel serieus "eerst een huisje" of "eerst de rest op orde" of, nog erger, "moet ik je dan echt vragen? we gaan toch wel trouwen?" Ik zou zo graag een romantisch aanzoek krijgen, maar met meneertje ik ben absoluut niet romantisch gaat dat er niet in zitten vrees ik... Dus, voor de dames die hun man hebben gevraagd!! Hoe hebben jullie dit gedaan? Groetjes, een ongeduldige Moppie
ik ga deze week denk ring kopen en me vriend vragen als ik op hem mag wachten is het pasen en pinksteren op een dag of eeen 10 jaren plan
Haha ja zo ziet het er hier ook naar uit! Dat romantische aanzoek (diner in een italiaans restaurantje met van die geblokte tafelkleden en bij kaarslicht, en mn mannetje die op zn knieen gaat...) zal met st. juttemis komen! Hij had het laatst al over "op een maandagochtend naar het stadhuis" (dan is het nl. gratis) en die jurk, dat is dikke onzin!!! Ik ben er nog niet uit. Aan de ene kant ben ik bang dat hij het verkeerd opvat als ik hem vraag, omdat hij best traditioneel is. Kinderen komen ook pas als je getrouwd bent vindt hij, maar volgende maand stop ik wel met de pil!! (of hij het er nou mee eens is of niet, dat heb ik hem al gezegd) Aan de andere kant vind ik dat ik al wel lang genoeg op hem heb gewacht Als hij wat in zn kop heeft, dan moet het ook per direct gebeuren. Als ik hem vraag wat te doen voor me, dan is het "zometeen" en 2 weken later is het nog niet gedaan... zucht...
ik wilde niet trouwen, maar mijn bevalling is bijna mijn dood geweest, als mijn vriend niet zo snel had gereageerd met alles. toen ik in het ziekenhuis lag(nadat mijn dochter geboren was) kon ik alleeen maar denken komt hij al, en wilde niet dat hij weg ging. voor mij een teken dat ik echt heel erg veel van hem hield en nog steeds heeeeeeeeeeeeeeel erg veel van hem hou. op valantijnsdag heb ik hem gevraagd, nouja eigenlijk mijn dochtertje. ze had een wit rompertje aan met felroze tekst, papa, mama vraagt of je met haar wil trouwen. als het goed is gaan we 18juni trouwen
ikke we hadden een familieweekend afgelopen april en we hadden een bonte avond en ik wilde iets leuks doen met martijn. en ik wilde al een tijd trouwen met m'n vriend maar hij vroeg me maar niet haha. (ik wist wel dat hij het ook wel wilde dus wist wel wat ik ongeveer kon verwachten) dus ik dacht ik neem het touw in eigen handen. had een shirtje voor martijn laten maken met erop, papa,wil je met mama trouwen? en een mooie ring gekocht. op de avond van de bonte avond was ik met martijn als eerste aan de beurt want martijn ging daarna naar bed. ik ging met martijn naar hem toe en met een leuk verhaaltje erbij moest hij het vest dat martijn aanhad het vestje open maken zodat hij de tekst zag. hij was helemaal overdonderd haha. toen de ring erbij gepakt en hem nog een keer gevraagd, wil je met me trouwen? (het zweet brak me uit!) en gelukkig zei hij ja m'n familie meteen juichen en feliciteren. we zouden 10 april 2010 trouwen maar ik ben 18 april uitgerekend dus dat stellen we nu uit. maar misschien dat we toch eerder trouwen, want we hebben net een huis gekocht en is toch wel handig om dan getrouwd te zijn en met kinderen erbij al helemaal.
@denemarkw owwww *smelt* kan me voorstellen dat zoiets ingrijpends je er wel anders over heeft laten denken. wij gaan binnenkort een samenlevingscontract opstellen vanwege de aankoop van ons nieuwe huisje, maar hopenlijk is dat allemaal maar voor tijdelijk. toch moet het wel geregeld worden voor als er iets met een van de twee gebeurt... dat is dan stap 1. ik denk dat ik iets met de verbouwing wil gaan doen. bijvoorbeeld de oude vloer eronder kalken met "trouw met me!!" (die vloer gaat er uit haha)
@happynienja ook weer zo'n &smelt* verhaal! met een huisje is het inderdaad handig, maar wij gaan qua testament al dingen vastleggen voor het geval dat er iets gebeurt, en een samenlevingscontract zodat je voor de wet wat sterker staat.
Ach jah als je op mannen moet wachten, ik ben dit jaar met oud en nieuw precies 7 jaar geleden ten huwelijk gevraagd heel romantisch om 12uur zat er een mooie ring in mijn champange glas. 7 jaar later nog steeds niet getrouwd meneer heeft besloten dat eerst zijn studie afgerond moet zijn en dat duurt nog 2 jaar. Ach de verlovingsring zit al om m'n vinger dus de trouwring komt er ook ooit wel eens om.
Die man van mij is niet zo romantisch. Het is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden toen ik hem vroeg wanneer we nou eens zouden gaan trouwen. Zijn antwoord: maakt mij niet uit, ik moet er toch een dag vrij voor nemen
@Meiske: Zowww... dat is typisch iets wat mijn mannetje ook zou kunnen zeggen!! @Lovely: Hier ook al 5 jaar een ring om mijn vinger, maar een gewone vriendschapsring, want hij wou wel laten zien dat ik bij hem hoorde... Maar meer dan dat... zucht...