Welke buitenkleding dreumes herfst/winter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gember, 11 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

    Gember Niet meer actief

    Zo langzaam maar zeker ben ik weer m'n dochters garderobe aan het aanvullen voor het najaar. :D Wat is nou echt handig om te hebben met qua buitenkleding voor herfst en winter voor een dreumes? Ze loopt los sinds een paar weken, in huis. Ze is net 1 jaar.

    - tussenjas met teddyvoering bijv?
    - regenjas en -broek of shelloverall?
    - winterjas: wol of gewatteerd?
    - skipak?
    - kaplaarsjes?

    Het is best veel om in huis te hebben. Is het allemaal nodig of zijn er handige oplossingen?

    Dank!
     
  2. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Tussenjas doe ik niet aan. Een lekkere waterdichte winterjas (ski). En als dat nog te warm is gewoon wat meer lagen onder een zomer/regenjas.

    Maar verder ligt het er ook veel aan hoe jullie zijn in het naar buiten gaan. Zullen jullie met goede kou ook nog lange tijd buiten zijn dan kan zo'n warme broek ook fijn zijn. Dat is op een koude dag achterop de fiets wel zo fijn.
     
  3. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Ik vind een borgvest erg fijn als tussenjas.
     
  4. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    684
    386
    63
    Ik zou geen wollen jas doen, maar gewatteerd. Wol droogt zo langzaam als het nat wordt. En als je een goede gewatteerde jas koopt, blijft ze er lekker warm in!
     
  5. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik vind alles hebben juist handig,

    Ik heb dunne vestjes, wat dikkere vesten, hele dikke vesten, gevoerde vesten dunne jasjes tussen jasjes warme jasjes en hele warme jasjes
    Ik heb een malloit voor onder de broek thermo leggings skibroek skipak leren schoenen en regenlaarsjes


    In Nederland is er zo slecht een peil op de trekken wanneer je wat aan kunt, dat ik het altijd fijn vind om alles in huis te hebben zodat ze het niet te warm of te koud hebben.


    Belangrijkste vind ik een goede jas, vanaf 1 jaar zou ik in september oktober een borgvest doen en daarna een gewone winterjas.
    Goede leren schoenen en laarsjes en daarnaast regenlaarsjes en een skipak, regenlaarsjes zijn de winter niet echt lekker warm aan de voeten dus ik zou zeker goede leren schoenen kopen niet dat die super warm Zijn aan de voeten maar niet Zo snijdend koud als een regenlaarje, qua regen kleding vind ik zelf aparte broek en jas het handigste maar toen ze zo klein waren gewoon een te grote regenjas die tot over de knieƫn kwam.
     
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Ik heb vorige winter bij de Lidl zo'n water- en winddicht skipak gekocht, en ideaal! Hij is niet super dik, dus hij kan zich er nog goed in bewegen. En hij kan in de was, dus vies worden is geen probleem.

    Heerlijk als je met wat slechter weer naar buiten wilt of alles nat is buiten, kunnen ze toch lekker spelen zonder dat ze nat worden :D En ook perfect voor op de fiets als het koud is.
     
  7. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik heb alles. Ze hebben een skipak voor als er sneeuw ligt en als we op wintersport zijn.
    Ze hebben winterjassen, meerderen. Ze hebben een regenjas en regenlaarsjes en ze hebbend en tussenjas, een trenchcoat. Ik vind borgvesten niet mooi.

    Qua regenlaarzen zijn Bergstein echte aanraders!
     
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Het ligt eraan, mijn dochter is ook 1, maar loopt nog niet, dus ik ga nog niet teveel aanschaffen. In de wandelwagen hebben we een benenzak namelijk en voor de draagdoek/draagzak een fleececover (als die nog past in de winter). Afgelopen winter was heel zacht, dan heb je helemaal geen skipakje nodig en heb je genoeg aan goede schoenen en een winterjasje. Doe je alles op de fiets dan is het weer anders, dan moet je echt met alle soorten weer rekening houden, dan is het wel weer fijn om alles al in de kast te hebben.
    Ik vind het ook lastig qua maat nog op deze leeftijd, want ik kan wel van alles aanschaffen in maat 92, maar misschien zit ze de tweede helft van de winter al wel in maat 98 (dochter is lang, ze zit nu in maat 86/92).
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Tussenjassen doe ik niet aan, net als regenpakken en skipakken. Skipakken heb ik wel liggen omdat ik ze gekregen heb, maar sinds dochter geboren is 5 jaar terug is het niet meer zo koud geweest dat ze ze aan hebben gehad. Maar ik fiets dan ook niet in de winter, als dat wel zo was, had ik ze denk ik wel gebruikt.
    Ze krijgen hier een spijkerbroek aan, als het koud is met maillot eronder (ook mijn zoontje), trui aan, winterjas, muts, sjaal, wantjes. En het gaat eigenlijk prima.
    Als het regent en ze gaan naar buiten dan ook gewoon in spijkerbroek en jas, die gooi ik als ze binnen komen meteen in de was, kinderen lekker in bad, dan warmen ze wel weer op.
     
  10. Wondertjes1114

    Wondertjes1114 Bekend lid

    1 feb 2011
    519
    0
    16
    Hier hebben we per kind 2 winterjassen. 1 wat duurdere en 1goedkope of over van het jaar ervoor. Ik heb voor mijn zoon afgelopen jaar een skipak gekocht op marktplaats. Voor 7,50 had ik een nieuw pak. Verder hebben ze 2 paar handschoenen, sjaas en mutsen. ook hebben ze een dik vest of tussenjas. Ze hebben allebei goed zittende snowboots met veters. (14,50 bij de welkoop)
    Regenkleding hebben ze in de zomer wel aan. In de winter vindt ik dat te koud en onze winterjassen zijn waterdicht.
     
  11. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Gevoerd vest/borgvest voor in de herfst, gewatteerde winterjas voor de winter, skipak voor de sneeuw of bij erg nat en koud weer (kan op de fiets ook handig zijn).
    Regenlaarsjes, snowboots en leren schoentjes.
     
  12. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier hebben ze 2 winterjassen en er hangen meestal verschillende vesten en jassen aan de kapstok (spijkerjas, borgvest, windjack, wollen vest, poncho.

    Verder gewoon schoenen en kaplaarzen. Koop geen snowboots meer, moet ze altijd ongebruikt weer weg doen. Ook geen skipak, veel te heet voor mijn kinderen en het sneeuwt toch nooit.

    Deze winter zit mijn dochter op school dus wie weet vind ik snowboots dan wel handig, we gaan zien. Bij heftige regen en sneeuw neem ik de auto.
     
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier heb ik vorig jaar bij de Zeeman een regenpak uit 1 stuk gekocht, een ideaal ding, hij heeft 'm gisteren nog aangehad met al die regen.
    Maar heb 'm dus ook gebruikt met sneeuw, gewoon dikke kleding eronder en hij houd prima alle nattigheid tegen.
    Verder heb ik hier een dik vest en een winterjas. Snowboots of gewatteerde laarzen had hij hier vorig jaar nog niet, maar wie weet dit jaar wel. Maar die ga ik niet op voorhand al kopen, ga wel kijken als ik ze nodig heb.
    Skipak of broek had ik hier vorig jaar ook niet, maar toen zat hij nog in de wandelwagen met een lekkere warme voetenzak dus vond ik dat niet nodig.
    Nu loopt hij vrijwel altijd, dus wie weet dat ik die tegen die tijd ook nog aanschaf.
     
  14. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    ik heb voor beide een borgvest
    en voor de echte winter een winterjas
    en voor de zomer en lente gewoon dunne vestjes
     
  15. Gember

    Gember Niet meer actief

    Wow, wat super al die reacties, heel erg bedankt! :)

    Wij doen alles met de fiets, te voet en met OV, want we hebben geen auto. Onze dochter gaat steeds beter los lopen, dus in de herfst/winter zal ze wel lekker in de plassen willen springen. ;) We gaan graag iedere dag naar buiten, weer of geen weer, deels omdat we niet groot wonen en er echt even uit moeten. Voor m'n dochter vind ik het ook wel goed om straks veel buiten te lopen. Die regen maakt haar niet uit (ons wel hahaha). :D

    Ik denk dat ik op zoek ga naar:
    - regenpakje / shell overall. Ik vind deze wel handig, maar erg prijzig: Shelloverall | Donkergrijs | Kids | H&M NL
    Iemand ergens wat goedkopers gezien?
    - donzen of gewatteerde winterjas
    - gevoerd vest of jasje
    - als het kouder wordt misschien nog een skipakje, maar misschien volstaat dat regenpak met een jasje en extra maillot eronder
    - Bergstein laarsjes wilde ik inderdaad al! ;)
     
  16. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief


    Een ski jas vind ik niet verschillen van een waterdichte winterjas. Dus dan zou je evt dubbelop gaan kopen.
     
  17. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier een lange donsjas voor de winter, een soort softshell (waterdicht en met fleece gevoerd) voor lente/herfst/regen en een hele dunne zomerjas (voor kdv eigenlijk. Thuis hebben we verschillende vestjes).
     
  18. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Die overall lijkt me wel mega handig als je veel buiten bent. Ademend, winddicht en waterafstotend. Ik denk dat je hier veel aan gaat hebben.
     
  19. Gember

    Gember Niet meer actief

    Klopt inderdaad. Of een skibroekje die je bij een winterjas kunt dragen, kan ook. :)
     
  20. Gember

    Gember Niet meer actief

    Hmm...misschien toch maar doen dan... ;)
     

Deel Deze Pagina