Welke buggy?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lauraa, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Wij zijn aan het kijken naar een buggy voor onze dochter. Ze kan al heel goed mee lopen, maar als ze moe wordt wil ze graag zitten. We willen niet meer met de grote kinderwagen op stap.
    Dus mijn vraag; wat is een goede buggy? En welke juist niet?

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik ben fan van de nuna pepp. Met 1 hand te sturen, ik gebruikte die al vanaf een maand of 10 en heb toen de kinderwagen naar zolder geschopt omdat ik de pepp veel makkelijker vond!

3. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een pepp fan, ook achterop de fiets mee te nemen en kan plat als ze in slaap vallen. Vind het enige nadeel de dubbele sluiting, ben je erg lang mee aan het prutsen.

4. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Ik moet er wel bij zeggen dat onze dochter al richting de 15 kg gaat. Dus de buggy moet dat wel aankunnen qua maximaal draag gewicht

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Dan is de nuna pepp echt een aanrader, die kun je meen ik tot 20 kg gebruiken. Hier ook een nuna pepp fan. Gebruik hem voor beide jongens (oudste af en toe als hij in de auto in slaap is gevallen).

6. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Nadeel van de nuna pepp vond ik dat de rugleuning niet zo lang is, toen mijn dochter drie jaar was, kon zij niet echt lekker liggen, de bovenkant van haar hoofdje bungelde er over heen als hij plat lag...
    Hier nu de mac laren quest, helemaal toppie!

7. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chicco liteway, rijdt prima en kunnen ze lang in.

8. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik heb na lang zoeken en ervaringen en tests bestuderen voor de Maxicosi Mila gegaan. De Chicco Liteway was mijn 2e keus.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hm, hier heeft mijn oudste zoon niet echt last van (hij slaapt er iig niet slechter om) en hij is toch ook echt al 106 cm en 19 kg (niet echt de gemiddelde 3-jarige dus).

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn peutermeisje van 26,5 mnd is 1m04,5 lang en weegt 13,5 kilo.
    zij zit in een maclaren xt techno en daar kunnen ze tot 28 kilo in en ze is erg lang en hangt soms met haar voeten op de grond maar dan zet ze ze niet op dat treetje.

Maar ideale buggy lekker licht en wel een redelijke zitting.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Volgens mij heb ik vanaf een jaar of 2,5-3jr vrijwel nooit meer een buggy gebruikt. Dus lijkt me niet echt nodig om voor zo'n korte tijd nog een aan te schaffen..?
    Tenzij je m voor een evt 2e kind meer en eerder wil gaan gebruiken..
    Maar als een kinderwagen tot nu toe goed was, waarom voor die laatste paar maanden nog een buggy?

Wij hadden een Koelstra. Aangeschaft met 7mnd, voor op vakantie. Die is met ligstand. Daarna had ik m standaard achter in de auto liggen voor onderweg, naar de stad, dierentuin oid. Thuis gebruikte ik de kinderwagen, dan hoefde ik niet steeds die grote wagen uit elkaar te halen en te tillen etc.

Deel Deze Pagina