Groeipijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chocolat, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Mijn zoontje heeft groeipijn (althans dat denk ik)
    Hij huilt veel in zijn slaap en als hij uit bed klimt kan hij maar een klein stukje lopen en grijpt huilend naar zijn benen, in de slaap trekt/schopt hij met de benen.

Ik heb hem vannacht maar een zetpil gegeven, maar is er ook wat anders voor???
    Wat deden jullie? Mijn dochter heeft het overigens nooit zo gehad.

2. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier ook een mannetje die er af en toe last van heeft. Als hij er overstuur van wakker wordt. Wrijf ik eerst altijd over zijn beentjes. Hij geeft ook zelf aan waar ik moet wrijven. Soms is dat voldoende. Andere keer krijgt een paracetamol er voor.

3. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik had het zelf heel erg vroeger en dan trok ik altijd aan mijn tenen en dat hielp goed. Het ligt er natuurlijk een beetje aan, aan welke kant hij last heeft.

4. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Och wat zielig! Als hij er lang last van heeft, zou ik toch even langs de huisarts gaan.
    Mijn zoontje had het laats ook, een dagje (misschien 2). Toen was hij echt even ziek. Moest er s morgens ook van spugen (de eerste morgen alleen). Ik heb toen ook PCM gegeven. De rest van de dag en de dag erna had hij alleen wat pijn...

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Waar herkennen jullie groeipijn aan bij jullie kindjes en bij welke leeftijd komt dit voor?

Mijn dochtertje is nu bijna 3 en slaapt al ruim een half jaar erg slecht, wordt vaak wakker, schreeuwen, huilen etc. Ik denk dat het door het dromen komt, maar wellicht heeft zij ook wel eens laat van groeipijn?

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Groeipijn kan bij alle leeftijden tot je uitgegroeid bent. Mijn zusjes hadden/hebben er ook last van en die zijn 10 en 15.
    Zij hadden vooral last van de benen een trekkerig gevoel.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn zoon heeft het van de winter ook een periode gehad, hij heeft wat flexibelere gewrichtsbanden als andere kindjes en icm een groeispurt had hij elke nacht pijn in zn knieƫn. De fysio heeft hem geholpen dmv tape op zn knie. Nu is het gelukkig voorbij en als het nog een keer toevallig is, dan smeer ik zn beentjes even in, masseren.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter klaagt ook geregeld over moee, pijnlijke benen, ze kan dan ook de trap bv niet op of zelf lopen buiten (terwijl ze normaal erg actief is juist, dolgraag loopt en klimt etc). Nu is ze sinds december ook echt flink gegroeid, dus ik denk echt dat dat er mee te maken heeft. Bij pijn geef ik paracetamol. Oh en lekker warm in bad 's avonds helpt ook!

Deel Deze Pagina