Na in het verleden alleen geschreven te hebben over onzekerheden en negatieve dingen, wil ik nu graag ook iets positiefs delen. Onze oudste is afgelopen vrijdag 4 geworden. Slapen is geen probleem. Soms wordt hij rond half 7 al wakker en soms pas tegen 8 uur. Half 7 is echt geen probleem, maar wij proberen dat hij pas na 7 uur zijn kamer komt. Nu hebben we eergister Sam het schaap gekocht. Echt geweldig! Sam is 's nachts een bedlampje (donkerblauw) en heeft de ogen dicht. Een half uur voordat hij op mag staan wordt Sam (althans, de klok) groen en telt sterretjes af tot de tijd om op te staan. Dan wordt Sam lichtblauw en opent zijn ogen. Geen geroep meer. Onze zoon stond de afgelopen 2 dagen keurig om 7 uur naast ons bed. En hij vindt Sam geweldig. De klok is digitaal en analoog en hij leert nu langzaam ook klok kijken. Ik vind het echt een aanrader. Gekocht op Gezinnig | handige planners en vrolijke kletsboeken - Home, ook een aanrader. Daar hebben we ook een weekplanner gekocht, gebaseerd op het schatkist systeem wat op veel scholen wordt gebruikt. T. is licht autistisch en heeft veel aan de planner met magnetische pictogrammen. Zijn er meer die hier positieve ervaringen mee hebben?
Ja wij hebben hem ook. Echt een super fijne wekker. De jongste krijgt hem denk ik ook voor haar verjaardag. Dochter blijft idd ook braaf op haar kamer totdat Sam wakker is. Ideaal in het weekend!!