Hoi. Vanmorgen had mijn dochter een uitvoering op school. Leuk kom wel kijken, Natuurlijk kom ik kijken en het was ook erg leuk, wel een lange zit. Nu het volgende de kinderen zaten op de mat de jongste kinderen de andere groepen op bankjes of hun stoel mee genomen van uit de klas. Na ongeveer een uur was mijn dochter het wel zat de voorstelling kon ik mij goed voorstellen kleuters die al een uur stil moeten zitten maar daar gaat dit verhaal niet om. Dochter vroeg al een paar keer of ze bij mij mocht zitten. Ik vroeg het ook aan de juf eerste keer ging ik er in mee de tweede keer kreeg ik een antwoord waardoor ik juist ging steigeren. Kan niet precies uit leggen hoe ze het vertelde maar het kwam bij mij over van ik ben de juf jij hebt maar te luisteren, Ja als ik jou toe laat willen alle kinderen naar hun moeder( niet alle ouders waren er maar een paar) en ze valt onder mijn verantwoordelijkheid onder schooltijd. Nou ja ik denk dat jullie het al kunnen raden door de manier waar op zij het zij zette ik juist mijn hakken in het zand van jij staat boven mij. Ik zeg tegen haar ik sta boven jou als mijn dochter bij mij wil zitten dan mag het NU. en zo geschieden dochter lekker opschoot de voorstelling uit gekeken. Weetje ik snap dat er regels zijn en ik ging er ook in mee maar het duurde zo lang die voorstelling en dochter begon steeds sipper te kijken van ik wil naar mama. Ik ben mama ik kan dan niet helemaal nee zeggen maar toen de juf het zo zij dacht ik van oke jij bent de baas in de klas over mijn kind maar als ik er zelf bij ben dan neem ik het automatisch over en dan is ze weer van MIJ. Ik weet denk dat het een samsam verhaal is maar als het dan zo gezegd woord dan heeft ze de verkeerde mama voor zich dan trek ik mij juist niks van haar regel aan ben ik nu kinderachtig.?? Ja geef ik zelf als antwoord maar pfff zo lastig om correct te zijn en te blijven natuurlijk snap ik de juf. Hoop dat mede mama.s ook mij een beetje snappen Mij zit het niet lekker denk leg het hier voor en als ik ze volgende week ziet zal ik zeker op haar afstappen om dit uit te praten.
Tja, het feit dat het je niet lekker zit, zegt genoeg denk ik. Onze zoon zit nu op de psz en straks op de kleuterklas van de school waar ik werk. Ik ben dus mama en juf. En ik ben daar richting mij zoon van begin af aan heel duidelijk in geweest: als je op school bent dan blijf je bij de juf en luister je naar de juf. Tuurlijk zwaaien we gezellig even naar elkaar als we elkaar tegen komen. Maar hij mag niet uit de rij, komt niet bij me hangen als ik met mijn leerlingen bezig ben enzovoorts. En ik ga me ook niet met zijn werk, zijn klas en zijn juf staan bemoeien. Mocht ik het ergens niet mee eens zijn, bespreek ik dat later wel. (uitgezonderd situaties waarin een kind in accuut gevaar is ofzo.) Weet je, je mag het best oneens zijn met bepaalde schoolregels en beslissingen. En dan ga je daar gewoon op een rustig moment in gesprek. Maar hoe je het ook wendt of keert: op school heeft jouw dochter zich te voegen naar de regels die op dat moment gelden. En om heel eerlijk te zijn; jij ook. Prima als je die regels en afspraken veranderd wil hebben, maar dan ga je daar op een nette manier over in gesprek. Je gaat toch niet het gezag van de juf ondermijnen waar je dochter bij is? Want ik denk dat je die boodschap meegeeft: als het me niet bevalt of als het me niet uitkomt, hoef ik toch niet te luisteren maar de juf. (Of straks als ze een jaar of 14 is naar jou,) Ik sta altijd open voor een gesprek met ouders over dit soort dingen. En soms passen we een regel of afspraak aan en soms ook niet. Maar we gaan niet afwijken voordat er gewoon een goede beslissing over is genomen. Zolang een regel bestaat, dan hebben alle betrokkenen zich daar gewoon aan te houden. En niet zoals het uitkomt de een wel en de ander niet. Ik ben daar redelijk allergisch voor.
In mijn ogen ben je echt te ver gegaan en ik zou me ook behoorlijk schamen eerlijk gezegd. Het is logisch dat ze hier onder schooltijd met zoveel kinderen niet aan kunnen beginnen. Als alle kindjes naar hun mama gaan lopen wordt het een chaotische boel en aangezien het hier om een voorstelling gaat hoort de aandacht te gaan naar de mensen die optreden. Als alle kinderen dan rond gaan lopen zal dit niet meer het geval zijn. Ik zou eventjes mijn excuses aanbieden.
Tja, voor beide kanten valt wat te zeggen. Hier gebeurt dat ook wel eens op school hoor, maar de juf gaat daar soepel mee om. Het is ook niet dat alle kinderen dan gelijk de behoefte hebben om naar hun moeder te rennen, hoogstens een paar jonge kleuters.
tupp bedankt voor je eerlijke mening. Ja idd omdat ik er mee zit weet ik ook wel dat ik deels verkeerd gehandeld hebt, dochter heeft trouwens niets mee gekregen van probleem juf en mij. Daar voor zat ze iets te ver weg. Soms heb je dit, en ik zal wat ik ook schreef volgende week de juf hier ook over aan spreken. Soms is het ook de toon die de muziek maakt en dat was bij er bij ons aan de hand. En ik zal het er ook over hebben dat het zo lang voor de kinderen duurde want alle kinderen bij haar in de klas konden op een gegeven moment niet meer stil zitten sommige moesten huilen, ze hebben alle groepen moeten zien van af 10.30 tot 11.50 zaten we daar in de gym zaal en dit vind ik voor net 4 jarigen ook wel wat te lang. Haar optreden van de kinderen kleuters waren als eerste. was super leek en de juf deed dat ook super leuk.
Dit eigenlijk. Onder schooltijd is in mijn ogen juf 'de baas' en niet jij als moeder omdat jij ook in de buurt bent. Natuurlijk snap ik ook jou wel, maar nee ik vind niet dat je dit netjes hebt aangepakt. Je had misschien kunnen vragen of je iets meer in de buurt kon gaan zitten met haar samen of dat er iets anders mogelijk was op dat moment, maar zo niet dan niet. Wij hebben dit soort situaties ook wel gehad, maar dochter moest ook echt blijven zitten bij de rest. Zwaaien en een knuffel na afloop kon prima, maar alle kinderen eventueel naar hun ouders: nee dat zou heel chaotisch zijn geworden.
Dit zou ik inderdaad ook zeker aangeven. Is voor vierjarigen inderdaad best lang als ze zelf als eerste waren. Hier is het nu aldoor apart: peuters en kleuters / 3 tot en met 8.
Eens met bovenstaande reacties. Ik vind je vrij kinderlijk redeneren. Adem in en uit en praat er volgende week eens over met de juf. Wedden dat ze het niet zo bedoeld heeft?
Ik zat naast de juf andere moeders stonden achter de andere groepen ik was naast de juf gaan zitten op de grond in de gym zaal om mooie foto.s te maken. Pas na een uur begon dochter te piepen. en eerst vroeg ik het vriendelijk. Na dat dochter het ook vroeg vroeg ik het weer vriendelijk en kreeg een wat snibbig antwoord en daar ging het mis. Ze is daarna gewoon met de juf mee de rij in terug gegaan naar de klas heb ze niet helemaal er uit gehaald. Heb zelfs nog mee terug gelopen met de andere kinderen als hulp moeder. ach ja ik kan er wel over door gaan maar ik zat goed fout, wat mijn beste intenties ook waren en ja wat kinderlijk ach ja ik ben niet perfect helaas.
Als moeders leren wij ook nog elke dag. Dit is jouw leermomentje geweest. Inderdaad ff voorstellen bij de juf om voor de kleuters iets aparts te doen, zodat ze niet zo'n lange zit hebben. Als er inderdaad op het eind ook kindjes huilen dan is het voor de optredende kindjes ook niet leuk.
Haha ik lees wat terug voor mijn zelf om het niet tegen strijdig te maken zal ik schetsen hoe ik zat. Ik zat op de grond naast de juf, dochter zat daar van af ongeveer drie meter dus dochter heeft mij niet kunnen horen met het vragen van mij naar de juf maar ik kon wel goed zien dat op een gegeven moment dochter graag naar mij toe wilden ze was echt loom en moe van het zitten daar ze is bij mij gekomen en kroelde er op los samen nog mee geklapt en de rest van de voorstelling uit gekeken. enzo.
Ik kan natuurlijk de toon van de juf niet horen, dus daar kan ik niet over oordelen. Je kunt volgende week even bij haar aangeven dat het bij jou onvriendelijk over kwam, maar ik vind het inderdaad ook tof van je als je haar nog even zegt dat je er over hebt nagedacht en dat je jouw reactie toch ook niet goed vond. Ik vind het inderdaad wel erg lang voor kleuters om naar zulke optredens te moeten kijken. En als ik even heel eerlijk mag spreken... Het zou voor mij ook veel te lang zijn. En dan zeker met dit weer in zo'n (mag ik raden) bloedhete gymschaal. Misschien dat haar toon daarom wat minder vriendelijk was, haha. Je zou mij ook kunnen opvegen hoor.
Dank je wel tupp ook leuk om het van de kant van de juf te bekijken lang idd en warm idd in die gymzaal pfff haha.
Dus kort samengevat: Eerst vraagt je dochter of ze op je schoot mag zitten en is het antwoord "nee". Dan vraag jij het vriendelijk en is het antwoord "nee". En dan vraag je het wéér en is het antwoord "nee" En je doet het toch! Ik kan me het wel voorstellen dat de juf uiteindelijk een kribbig antwoord gaf.
Ze gaf bij de tweede keer dit antwoord daarna heb ik dochter pas weg gehaald. door haar kribbig antwoord. Ik ben en blijf een mens.
Het topic gaat zo trouwens dicht ik heb mijn antwoorden en mijn verhaal kwijt gekund. en nee ik kan slecht tegen kritiek weet het daarom laat ik het ook sluiten anders blijf ik reageren. Heb mijn antwoorden dus en ik zat fout maar heb geen zin in een topic waarin t.s even afgekat kan blijven worden omdat ze iets niet heeft goed afgehandeld. De volgende keer zal ik denken aan dit en weer even tot 199999 tellen voor ik reageer.