ja ik moet dit even kwijt mn schoonmoeder is nu hier harstikke lief mens en alles maar soms bemoeit ze zich iets te veel met de keuken... de keuken beschouw ik als mijn terretorium... ik heb vanmorgen limonade gemaakt in een kan was blijkbaar weer niet goed genoeg gooit ze het nu weg en maakt ze nieuwe... ja dan dnek ik dus echt van hallo.... en normaal kook ik altijd dat ze een keer kookt is lekker maar als ik dus wil koken zoals gister dan kan dat dus niet.... ik vind dat dus heel erg irritant maar ja... leer dr maar mee leven voor een paar weken.. en trouwens vind niet alles lekker wat ze maakt dus kan ik als nog voor mezelf koken... i sook al zoiets... zooo dat lucht op...
Mijn schoonmoeder probeert zich hier ook altijd de keuken in te wurmen. Maar ik geef telkens duidelijk aan, dat ik dat niet wil. Het heeft lang geduurd, maar het begint nu wel wat door te dringen geloof ik. Ik heb alles onder controle dus ik hoef geen hulp. Dat komt omdat vroeger bij ons thuis en bij mijn opa en oma altijd de vrouwen in de keuken stonden. Hapjes en drankjes te verzorgen, en afwasjes doen. Daar heb ik zo'n afkeer van gekregen, dat vrouwen dat altijd maar doen! Alleen mijn vriend en ik komen in de keuken, verder niemand. Mijn eigen moeder ook niet. Je moet je schoonmoeder gewoon geen ruimte geven om jouw de touwtjes uit handen te nemen als je dat niet wil! Het is jouw leven en jouw keuken.
mijn schoonmoeder is erg direct dus ze geeft ook vaak haar mening over dingen.... Ben er niet zo blij mee, maar ik ga er ook niet op in. Ga ook niet in discussie verder. Het is mijn leven.... Wij willen naar new york gaan voor een paar daagjes als ik 24 weken ben. Natuurlijk opmerkingen erover, mag je dan wel vliegen, zou je dat wel doen als je zo ver bent. Ik zie het probleem niet. Als ik me niet goed zou voelen of als het medisch onverantwoord is tegen die tijd, dan heb je zo geannuleerd en niks is verloren... Ook zei ik dat ik waarschijnlijk de kleine de eerste paar maanden bij ons op de kamer wil laten slapen 's nachts, dat was dus ook niet goed volgens haar. Ik denk dat iedereen daar wel zijn menig over heeft, maar ik doe toch wat ik denk dat het beste is.....
Over het algemeen raden ze het juist aan de eerste tijd op je eigen kamer laten slapen.... maar jah..
ja tegenwoordig word het weer aangeraden om het kindje de eerste maanden bij je op de kamer te houden. maar ik vind dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. en moeders en schoonmoeders, tja ze bedoelen het goed, maar ondertussen zijn er al hele boeken over geschreven. gewoon altijd duidelijk zijn.
ach ja... ze bedoelt het goed.. maar ik ben niet invalide ik heb handen en ook nog steeds benen dus ik kan nog steeds wel wat,.. van niks doen wordt ik alleen maar chaggie
dat had ik inderdaad ook ergens gelezen dat dat weer beter was om op je eigen kamer te laten slapen, wij voelen ons daar ook beter bij en ik denk dat dat ook het belangrijkste is doen waar je je goed bij voelt. mijn schoonmoeder weet ook heel veel 8) en mijn man verwacht dat ze zich straks ook heel erg gaat bemoeien met de kleine, maar ik heb één ding achter de hand, ik heb al een dochter van 8 die ik alleen heb opgevoed, ha, dus ze kan niet zeggen van je moet het zo en zo doen, iedereen moet het een keer voor de eerste keer alles doen, volg gewoon je instinct, bovendien zijn er al weer zoveel dingen veranderd (zelfs van 8 jaar geleden)volg gewoon het raad van de kraamverzorgster en volg je gevoel dan kun je niks verkeerd doen! mijn schoonmoeder heeft zelfs de opmerking geplaatst: nou als de kleine geboren is dat moet mijn man maar naar het ziekenhuis om zich te laten helpen eeh misschien willen we in de toekomst nog wel een kindje...
@Cristel jou schoonmoeder is nu toch komen logeren tot de baby er is? En was ze niet mexicaans of zo... ben het even kwijt volgens mij. Probeer er eerst met je man over te praten, hij weet het beste hoe hij zijn moeder moet benaderen, ik denk dat ze gewoon heel graag voor je wil zorgen. Op zich niets mis mee, tenzij jij het niet wilt. De cultuur is natuurlijk heel anders, je bent er natuurlijk mee bekend maar probeer het wel in je achterhoofd te houden. Ze is dit gewend en denkt dat ze er goed aan doet om alles uit je handen te nemen nu je hoogzwanger bent. Probeer er een balans in te vinden, geven en nemen. Ze wil graag voor je zorgen geef haar af en toe die kans, daarom is ze tenslotte gekomen. Veel succes!!
Ik mag gelukkig niet klagen, heb een leuke schoonma die zich nergens mee bemoeit. Maar ik zou er geen problemen mee hebben als ze soms zou komen koken hoor! haha, graag zelfs. Ik ga persoonlijk ook de baby niet op mijn slpkamer zetten, niet erg bevorderlijk voor je sexleven! Waarom wordt dat aangeraden dan? Wat is daar het voordeel van? Baby slaapt in de kamer naast ons dus die hoor ik zo ook wel meteen. Als je 'm dan na een paar maanden op zijn eigen kamer zet moet ie helemaal opnieuw wennen.
Ja dat lijkt mij ook, ik neem niet aan dat je het op prijs zou stellen als ze zich lekker door jou liet verzorgen terwijl je hoogzwanger bent. Ik denk dat ze juist gekomen is om te helpen met huishouding en koken etc. Kun je niet voorstellen om samen te koken? Zou me er bij neerleggen en er lekker van genieten, anders zijn je laatste zwangerschapsweken helemaal verpest, zou ook zonde zijn.
Mijn schoonmoeder geeft ook wel tips enzo, en ik moet zeggen dat ik dat helemaal niet vervelend vind, ook omdat dit onze 1e is. Vind het eigenlijk wel handig. Maar natuurlijk ga ik het strax wel zo doen zoals ik denk dat goed voor de kleine is, wat iedereen er ook over zegt of denkt.
ik vin dhet niet erg dat ze helpt enzo dat dat is ook 1 van de redene dat ze hier is maar echt iedereen neemt me alles uit handen ik weet gewoon niet mer wat ik moet doen de heledag daar wordt ik sjaggie van... er is echt helemaal niks te doen want alles is gedaan... kijk als ik me niet goed voel zoals nu is het heerlijk maar soms wil ik gewoon wat doen... en niet alles wat mn schoonmoeder kookt lus ik dus moet ik het als nog zelf doen.. dan doe ik het liever gelijk zelf.... en ja ze is mexicaans.. zoals ik zei hartstikke lief mens maar soms wil ik gewoon wat zelf doen al is het maar limonade maken lol