Pffff ..ik wist niet dat baby's en kindjes je soms zo onzeker konden maken. Wat een twijfel of je het allemaal wel goed doet, soms. Ik zou het fijn vinden om jullie mening over het onderstaande te horen. Zoonlief drinkt nog 2 keer bij mij. Voor het slapen gaan en dan in de vroege ochtend. Die in de vroege ochtend is regelmatig om +/- 5.30. Hij wordt dan voor het eerst wakker om te drinken. Slaapt daarna weer verder totdat hij echt wakker wordt. Dan krijgt hij een boterham, vervolgens fruit, boterham + opvolgmelk, yoghurt of koekje,avondmaaltijd en borstvoeding voor het slapen gaan. Zo is zijn eten een beetje opgebouwd. Hij wil niets anders drinken, geen water, geen thee, geen diksap. Heeft gewoon geen dorst, want ook zn overheerlijke melk wijst hij af, terwijl hij die bij de boterham echt aanvalt. Wat mij betreft is dit prima. Regelmatig wordt hij om bijv. 4.15 of 4.45 wakker en verwacht dan ook borstvoeding. Wat te doen? 1. Hij is inmiddels 10 maanden, hij zou toch de hele nacht kunnen doorhalen? Dus troosten zonder borstvoeding. Hij slaapt dan overigens niet meer. Verwacht hij het gewoon. Hij weet niet of het een half uur eerder of later is. 2. Overdag drink hij niet heel veel, heeft hij gewoon dorst al hij 's nachts komt of is het een gewenning? gewoon laten drinken en daarna weer verder slapen. Is de borstvoeding dan geen hulpmiddel om weer in slaap te vallen? In mijn optiek drinkt hij te weinig gedurende de dag, maar zijn luiers zijn zo vol dat hij soms doorlekt 's nachts en overdag zeker 4 plasluiers en 3 keer ontlasting welke niet hard is. Daarbij zit in fruit en yoghurt ook vocht
als ik jou was zou ik overdag gewoon een keer extra aanleggen. (als dat praktisch mogelijk is, weet niet of je werkt?) Mijn meisje geeft overdag ook niet aan dorst te hebben, maar als ik dan aanleg drinkt ze wel lekker. Ik heb een keer een paar dagen plasluiers gewogen, en toen bleek dat ze inderdaad aan te weinig vocht kwam. Sindsdien laat ik haar "op mijn verzoek" wat extra drinken. Misschien een idee om zn luiers eens te wegen, want wat is "een plasluier"? Ik kan daar niet goed een aantal cc's aan vast hangen. Maar als je per dag rond de 900 cc zit, is het prima, en als ie geen ander vocht drinkt dan melk kun je er ook wel vanuit gaan dat ie genoeg borstvoeding drinkt.
2x borst 1x opvolgmelk 2x fruit 1x groente 1x yoghurt Meer dan voldoende vocht en zuivel hoor! Je zegt dat de luiers goed vol zitten, dan krijgt hij dus voldoende vocht. Vroeg wakker worden heeft vaak niks te maken met honger en dorst.
Als hij om borst vraagt en er zelfs voor wakker wordt zou ik er van uitgaan dat ie het gewoon nodig heeft. Naast honger en dorst hebben ze ook mamahonger natuurlijk. Maar verder, keurig dagmenu hoor!
haha en ik vind het helemaal niet erg om in te gaan, want mama heeft ook zoonlief-honger. Dank voor jullie reacties. Op een gegeven moment zal hij echt wel iets anders erbij gaan drinken. Ik kan een keer extra borstvoeding overwegen, maar dat zou dan bijv rond 23.00 zijn als we zelf naa rbed gaan. Op dat moment is hij wel in zijn diepe slaap en vind ik het weer zonde om hem daarvoor wakker te maken. Hij wordt ook wel eens om 02.00 wakker bijvoorbeeld, maar dan is hij te troosten, die tegen de ochtend is hij gewoon niet te troosten. Ik kan hem toch niet overvoeden? Verwen ik hem ermee? Ik kies er, dnek ik, er voor om toch gewoon te geven, wanneer hij er om vraagt (heb ik overigens altijd gedaan, zelfs om het uur in de beginperiode)
Ohw, als jij er geen problemen mee hebt, dan leg je toch lekker aan? Overvoeden neuh, niet met 3x borst per dag bij 10 maanden. Als je ook yoghurt geeft, hoef je niet eens kv te geven.