Slaapdienst en BV

Discussion in 'Borstvoeding' started by Giulietta, Sep 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Giulietta

Giulietta Actief lid

Mar 29, 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Zijn hier meer moeders die BV geven en ook slaapdiensten hebben? Ik heb volgende week weer mijn eerste slaapdienst en vroeg me af hoe ik het dan met de BV moet doen..
    Ik weet dat je tot een half jaar geen nacht/slaapdiensten hoeft te doen, maar ik heb er maar 2 per maand dus vond ik het geen probleem. Alleen nu zit ik wel een beetje in de knoop hoe ik het met kolven ga doen!

De laatste live voeding is rond half 9 's avonds. Daarna kolf ik rond 23:00 uur nog een voeding (voor productie op peil houden en melkvoorraad beetje aanvullen voor op KDV). Normaal gesproken slaapt mijn dochter door, en wordt ze meestal 's ochtends tussen half 7 en half 8 wakker en voed ik haar weer.
    Mijn dienst begint om 23:00 uur en eindigt om 08:00 uur. Ik zou dus 's avonds voor het slapen gaan nog kunnen kolven. Mijn man brengt haar om 07:30 u naar het KDV omdat hij om 08:00 uur op zijn werk moet zijn. Ik ben van plan om dan rond 07:30 u op het werk te kolven. Maar daarna wordt het lastig. Als ik nou de hele nacht heb gewerkt, ga ik natuurlijk naar huis en slapen. Mijn dochter blijft dan op het KDV. Normaal gesproken komt mijn dochter overdag om de 3 a 4 uur voor een voeding. Dan zou ik dus ook om de 3 a 4 uur moeten kolven? Zo kan ik natuurlijk niet echt slapen als elke keer de wekker gaat voor kolven :)

Heeft hier iemand ervaring mee? Laat je overdag dan toch wat meer tijd tussen het kolven? Of moet ik 's nachts, als ik moet werken, tussendoor om de 3 uur kolven en dan overdag slapen en dat als 'nacht' zien? Is dat dan niet slecht voor het BV ritme?
    Waarschijnlijk is de oplossing heel simpel maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee en zit even vast. Hopelijk heeft iemand tips!

Groetjes Giulietta

2. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maar slaap je dan de hele dag als je één slaap dienst hebt?
    Ik sta namelijk dan om 12-13 uur weer op, dan zou je kunnen kolven toch?

3. Giulietta

Giulietta Actief lid

Mar 29, 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee de hele dag slaap ik niet, beetje verschillend. Soms tot 12-13 uur inderdaad, en ook wel eens tot 15-16 uur als ik een lange vermoeiende nacht heb gehad. Het ging mij er een beetje om of ik wel zoveel tijd tussen het kolven kan laten? Ik kolf dan rond 07:30 uur en dan pas tussen 12-13 uur.
    Maar ik denk dat het wel goed komt dan, hoef immers maar 2 nachten in de maand en dan gaat het ook nog eens om de nachten waarin ik eventueel moet werken. Als ik mijn dochter van het KDV haal zal ik haar vaker aanleggen zodat de melkproductie niet in het gedrang komt! Bedankt in ieder geval voor je reactie!

Share This Page