Naar het strand met baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nadia77, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Denken jullie dat het veilig is om met een baby onder de 6 maanden de hele dag op het strand te liggen? (Uiteraard in de schaduw van een parasol o.i.d.)... en wat nemen jullie dan allemaal mee naar het strand?

Groetjes, Nadia

2. ourwish

ourwish Actief lid

17 feb 2008
    130
    0
    0
    Natuurlijk zonnebrandolie!! héél belangrijk wat baby's kunnen alsnog verbranden ook al liggen ze in de schaduw. Ik zou niet een hele dag naar het strand gaan, maar een middagje is in principe lang zat.
    Verder zou ik de alledaagse dingen meenemen die je normaal ook meeneemt als je ergens naartoe gaat.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

een hele dag zou ik niet gaan... Van de zomer komen de kinderen van mijn man twee weken logeren en dan zullen we wel eens lekker gaan zwemmen. Wij hebben een recreatiemeer een dikke 5 minuten fietsen verderop, daar zullen wij dan heen gaan en dan voor een paar uurtjes, (in ieder geval met Thirza: mijn man zou dan langer kunnen blijven met de 2 andere kids).
    Maar wat wij dan meenemen: uiteraard zonnebrandolie, (geregeld even insmeren), luiertas met inhoud, tussendoorhapjes die ze dan eet, (handige bakjes gekocht bij de prenatal waar het lepeltje op het deksel vastgeklemd kan), extra drinken als ze dat dan al drinkt, (eventueel in koeltasje met koelelementen), zwemluiers, petje/hoedje, wat speeltjes en haar speelkleed en de travel-cot: een lichtgewicht reisbedje/tentje waar ze dan ook haar slaapje in kan doen.
    Wij zoeken dan bewust het recreatiemeer op, omdat we daar ook rustige hoekjes bij de bomen uit kunnen zoeken, zodat ze als ze moe is ook echt even kan slapen, en omdat we dan geen parasol mee hoeven slepen. Maar voor onszelf gaan we ook altijd al in de schaduw: we verbranden vrij snel beiden, (en aangezien Thirza rood haar heeft, zal die helemaal wel hard gaan... :().

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zou het echt niet de hele dag doen; in de schaduw kan een kindje ook erg verbranden trouwens. Waarom niet gewoon een 2 uurtjes? Lijkt me al meer dan genoeg voor zo'n kleine hummel (al die indrukken / geluiden, ed)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heeeeeel goed insmeren en extra laten drinken. Aangekleed houden (beste zonnewering die er is) en niet de hele dag gaan. Je kind doe je er echt geen plezier mee

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, wat femke ook al zegt: in de schaduw kun je ook verbranden, en uit eigen ervaring weet ik dat het strand dan 1 van de verraderlijkste plekken is :( Ik was ooit zo dom om te denken dat als ik dan maar in de schaduw bleef, ik niet ging verbranden... (zonnebrand vergeten: bijna dodelijk voor mij in de zomer :(). Ik ben dus zoooo ontzettend verbrand toen, dat ik de volgende ochtend uit bed stapte en direct flauw viel, van de pijn en de uitdroging ook een beetje waarschijnlijk.
    Paar uurtjes gaan (2-3), want voor je baby is het echt niet leuk! Die vermaakt zich waarschijnlijk veel liever verder thuis of aan een recreatiemeer, (is tenminste zoet water, ;)).

Deel Deze Pagina