HA post, zo boos!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Zondag heeft ons meisje nav combinatie zon+zonnebrandcreme een hele heftige reactie gekregen in de vorm van allergie. Erge uitslag en hele dikke ogen.
    Gister was het minder en na overleg met de assistente besloten we om haar dinsdag op het spreekuur te laten zien.Ik ben niet zo dokterig dus vond het prima nog even aan te zien. Gisteravond bleef mijn dochter maar huilen en zich enorm krabben, arme kind verging van de jeuk. Na zo;n 3 uurtjes heb ik de HA post gebelt om te vragen wat ik kon doen. Ze wilde haar even zien. Komen we daar en die dokter vraagt of we al metholpoeder hadden gebruikt. Eh, nee want mocht er van de assistente niks opdoen. Zegt de man gewoon: Stom dat je al hier komt terwijl je niet eens metholpoeder hebt geprobeerd en stuurt ons weg naar de apotheek. Daar aangekomen wil de mevrouw mij geen metholpoeder verkopen want dat is absoluut niet geschikt voorkindjes onder de twee jaar.:$:x:x:x:x:x:x:x:$
    Gelukkig moet ik straks naar mijn eigen HA en ga ik eens kijken wat hij ervan zegt.
    Wat een l*l zeg die arts, bah. Als je je werk niet leuk vind moet je vooral wat anders gaan zoeken :x

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou ja zeg :$
    Waarom ben je dan niet teruggegaan naar de HAP? Dat had ik toch wel gedaan dan...
    Beterschap voor je meisje!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Net alsof je zomaar voor de lol s avonds bij de HAP langs gaat met een klein kindje. Ik zou daar ook zooooo boos om kunnen worden. Is er geen klachtenregeling ofzo?

Nou hoop in ieder geval dat jullie huisarts je meer kan vertellen en dat er ook iets is wat je kindje wel kan gebruiken zonder meteen helemaal op te zwellen of te vergaan van de jeuk!

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    heb bij de apotheek uiteindelijk een ander middeltje gehad.
    Maar wil nu toch even weten hoe mijn eigen HA erover denkt. Teruggaan had ik geen trek in want was natuurlijk gelijk mijn vertrouwen in die dokter kwijt

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat een L*l zeg! Hier hadden we ook zo'n mafkees laatst. Inderdaad, denken ze dat je niks te doen hebt ofzo.....
    Ben benieuwd wat je ha er van zegt.

6. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Hier hebben ze sinds een jaar ook een HApost...vroeger had onze eigen praktijk gewoon dienst (de artsen wisselden gewoon af)
    En het word er idd absoluut niet beter op.
    Wij zijn ook al een aantal keer geweest met de kleine man (en niet omdat we zo graag in het weekend bij de HApost willen zitten maar omdat het moet)
    Afgelopen weekend nog...Mn mannetje had al vanaf woensdag 40 gr koorts...was al 3x bij mn eigen ha geweest vorige week...en zaterdag avond kreeg hij opeens allemaal rode vlekken. Dus ik heb direct gebeld...krijg me toch een serie vragen, en ik snap best dat dat hoort....maar vragen als: ja maar wat wilt u nu precies???? JA LANGSKOMEN EN HET LATEN ZIEN NATUURLIJK...
    En heeft hij ook jeuk mevrouw???? DAMN HET GAAT OM EEN KIND VAN 8 MAANDEN...kan m wel vragen of hij jeuk heeft...maar antwoorden doet ie niet...en krabbelen kan hij niet want hij heeft kleren aan.
    heb er ook al eens 1.5 uur zitten wachten...omdat ze ons om 12.00 hadden ingepland...tjah en " we moeten ook eten mevrouw" krijg je om 13.15 te horen. Zit je daar met een ziek huilend kind....
    Tis goed dat die mensen er zijn...maar soms...pffff

Beterschap met je kleine meid!

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Wat een ervaringen met de HAPpen. Hier gelukkig goede ervaring moet ik zeggen, ben er 1 keer geweest. Waren keurig op de afgesproken tijd aan de beurt en een arts die ons serieus nam en fijn handelde, zeker bij een baby.

Maar hoop dat je door je eigen huisarts beter geholpen bent. Hier zou ik ook niet blij van worden als ik zoiets mee zou maken. Zielig ook als een kindje zich helemaal open krabt en er veel last van heeft.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    jeetje wat een l*l van een arts zeg!!!
    In onze vorige woonplaats zat ook zo'n HAP.. vreselijk.. kreeg het opeens hartstikke benauwd en viel steeds weg in de auto.. toevallig reden we vlakbij het ziekenhuis dus manlief heeft me daarheen gebracht.. Krijgt hij te horen" sorry meneer, u had even moeten bellen, nu kunnen we uw vrouw niet helpen.." Manlief is naar buiten gegaan en met een kwaaie kop opgebeld met de vraag of ze ons konden helpen... "Ja hoor, meneer ik haal meteen een arts" .. Manlief heeft een klacht neergelegd.. assistente heeft een berisping gekregen en is van de post gehaald.. Lig je daar constant weg/flauw te vallen, willen ze je niet helpen omdat je niet gebeld hebt:(

Hier in Zwolle wel een fijne HAP.. vorige week toevallig nog moeten bellen.. Hoefde niet langs te komen maar als mijn gevoel 's avonds/'s nachts zou zeggen dat er naar gekeken moest worden kon ik zo langs komen, ook zonder eerst te bellen..
    zulke artsen moeten op elke HAP zitten..

Eventueel gewoon een klacht neerleggen hoor.. Dit mag een arts noooit zeggen..

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je hebt tenminste wel een goed advies in de apotheek gehad.
    Vaak kun je voor dat soort vragen idd beter naar een apotheek.
    Een arts die aan een klein kind menthol adviseert *schudt hoofd* ,het moet niet gekker worden.

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het bij de HA gegaan vandaag?

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn eigen HA wist gewoon ook niet dat methol niet mocht bij kinderen onder de 2. Hij ging gelijk de apotheek bellen voor uitleg.
    Ik heb iig een zalfje gekregen tegen de jeuk, hopen maar dat dat helpt.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tja, ik wist het ook niet, maar zou zo aannemen dat een HA dat wel moet weten he... Hopelijk gaat het snel beter!

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja lijkt me ook toch?
    hopelijk werkt de zalf goed.

Deel Deze Pagina