Ik weet niet hoe je ;m correct uitspreekt, maar ik zou Die-mas zeggen. Als je het op z;n Engels wilt doen, dan zou het Daai-mus worden.
Ik zou ook zeggen: Dimas, aangezien het een Griekse naam is en je Griekse woorden (hypotheek, fysica, lyrisch etc) ook met een i uitspreekt (in het Nederlands). In het Engels wordt het schijnbaar uitgesproken als daaimus. Dimas is ook een naam trouwens, hoewel Dymas en Dimas geloof ik wel een verschillende oorsprong hebben: Dymas: (Griekse mythologie, 4 verschillende personages die zo heten) Ik zou iig gewoon de uitspraak kiezen die je zelf het mooist vindt. Mooie naam, hoor, Dymas!
Bedankt voor jullie mening. Schoonvader is 3 weken geleden overleden en we willen de kleine naar hem vernoemen maar niet al te opvallend en meer voor ons zelf om het zo maar te zeggen. Schoonvader heet Sam, mas uit dymas is sam omgedraaid. De betekenis die ik op internet vond is; vader van de zee, wat weer de betekenis voor ons heeft aangezien hij in zee uitgestrooid word. Misschien beetje ver gezocht allemaal maar voor ons heel speciaal. Wilde wel graag de mening van jullie weten aangezien we niet helemaal zeker wisten hoe de uitspraak was. Zelf dachten we Die-mas. Iedereen bedankt voor de reactie.
Mooie gedachte! Gecondoleerd nog.. Heftig.. Ik ken een Dimas, of nou ja, een klein jochie dat hier in de buurt woont. Kennen is een groot woord. Zou het uitspreken als Die-mas.
Totaal niet vergezocht, maar erg mooi bedacht en een naam bij verzonnen op een erg originele manier. De naam heeft een betekenis, hele mooie zelfs, heeft te maken met schoonvader en ook nog eens zijn naam erin verwerkt... ik zou t ook uitspreken als Diemas , leuk!
Ik las ook meteen [Diemas]. ik vind de naam niet zo opzich, maar de gedachte erachter vind ik erg mooi en dat maakt de naam ook een stuk mooier.
Bedankt voor jullie reactie. Ben erg blij dat ze positief zijn, namen zijn al zo moeilijk. Gelukkig zien de meeste mensen de naam ook zoals wij hem het liefs uitspreken dus komt helemaal goed.