Koemelkallergie en geen hormoonbultjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mexico, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik had hier al meerdere tropics geopend omdat ik niet wist wat ik met mijn zoontje moest. Hij huilde veel en had duidelijk ergens last van krampjes werd door het cb gezegd .Ook had hij ineens uitslag dit waren hormoonbultjes volgens het cb. Nou met de dag ging het slechter kain sliep gewoon de hele dag niet. Hij poept 1 x inde 3 dagen en zit duidelijk niet lekker in zn vel. Ik heb maandag een osteopaat gebeld en ik kon vandaag daar terecht. Ze keek naar kain en zei meteen ik zie het al. Hij heeft koemelkallergie, stop met je voeding en geef hem pepti. Ook heeft hij daardoor moeite met ademhalen, dit had ik al steeds opgemerkt dat hij zo raar ademde maar de kraamhulp zei toen dat alle baby's dat deden. Ik voel me zo :cry: verdrietig dat mijn kleintje zoveel pijn heeft gehad wat niet nodig is. Ze heeft hem behandeld maar heel even want ik moest eerst met de pepti beginnen en over 2 weken moet ik met hem weer terug. Hopelijk word hij nu een vrolijk mannetje! Heb nu een stuk minder vertrouwen in het cb.


    xxx
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    jeetje meis, dat is niet leuk om 'nu pas' te horen. Zelf heb je al 3 weken het gevoel dat er iets niet klopt. zo zie je maar weer je eigen gevoel is meetsal juist.

    Ook jammer dat het CB waar we allemaal op moeten kunnen vertrouwen het niet verder heeft laten onderzoeken.

    Ik hoop dat je mannetje snel verbetering laat zien.
    succes!
     
  3. Salomina

    Salomina Fanatiek lid

    26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Goed van je dat je naar de osteopaat bent gestapt! Hoop dat je mannetje gauw aan zijn nieuwe voeding went.
    Je hebt het goed gedaan meid! Ga altijd op je eigen gevoel af, en zorg ervoor dat iemand naar jou angst en gevoelens luisterd.
    Balen van de CB, dat hoor je wel vaker helaas.
     
  4. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Je hebt toch sukkels rondlopen op zo`n cb.... :x
     
  5. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja ik heb zo vaak gehoord moeders instinkt is vaak goed ,want 'n moeder voelt het vaak aan. Ik werk op een kinderdagverblijf en dacht altijd dat het een fabeltje was maar nu merk ik toch dat het echt niet zo is. Je moet echt op je gevoel af gaan en vaak blijkt die gelijk te hebben. Ik baal ook erg van het cb ja, maar inderdaad heb al zoveel mindere verhalen over het buro gehoord van moeders. Ik merk nu al verbetering hij krijst niet meer zo hard en krabt zichzelf niet van de pijn. Dus ik ben zo opgelucht dat er nu iets aan gedaan word en hij geen pijn meer heeft. Dus moeders ga op je gevoel af......
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vond de osteopaat dat je met borstvoeding moet stoppen?
    Dan had hij je beter kunnen aanraden zelf hypoallergeen te gaan eten.
     
  7. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hadden dat met Merel net zo. Ze had heel veel "hormoonbultjes" volgens cb. Ze werden steeds roder en de krampjes waren echt vreselijk. Ze huilde zo ongeveer 10 uur op een dag. We zijn toen zelf over gegaan op pepti en binnen 2 dagen waren de bultjes verdwenen. Als het echt hormoonbultjes waren geweest, waren ze nog gebleven denk ik.

    Ik vind pepti wel loei duur, maar Merel doet het er nu zo goed op! Ik ben blij dat we niet geluisterd hebben naar de cb arts.

    Goed ook voor jou kleintje dat er roch iemand is die het meteen zag. Ik hoop met je mee dat je nu een vrolijk mannetje terug krijgt! Succes.
     
  8. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    nee ik gaf geen borstvoeding maar de fles. Ik gaf omneo. En over de koste van de pepti die krijg je via je verzekering vergoed dus bewaar de bonnetjes wel goed en stuur ze op.

    xxx
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan moet je wel eerst een machtiging hebben van een arts en de meeste verzekeringen vragen daarna ook nog om een provocatietest. Even navragen dus bij je verzekering.

    Wel erg dom dat ze zoiets bij je CB niet gezien hebben trouwens!
     
  10. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    bij marissa precies hetzelfde verhaal, nu met de andere voeding is ze een heel ander kindje geworden, heeft wel een paar weekjes geduurd voor alle onrust er uit was.
    vraag aan je huisarts, dieetiste of kinderarts een machtiging, hiermee kan je tegenwoordig bij de apotheek de voeding af halen, zij sturen de rekening dan door naar de verzekering.
    ik had eerst de machtiging naar de verzekering opgestuurd, maar dat blijkt sinds een paar weken niet meer nodig te zijn.
     
  11. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Baard: Kan ik gewoon ven bij de huisarts een machteging vragen en dan kan ik de voeding bij de apotheek gewoon afhalen? Dan ga ik dat meteen even regelen.
     
  12. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    ja dat kan, er is een speciaal formulier voor dat hij moet invullen en ondertekenen en daarmee ga je naar de apotheek, hun zetten dat dan in de computer en zo ja jij je pakken gewoon kosteloos halen.
     
  13. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Je krijgt meestal alleen een machtiging als er een provocatie onder toezicht van een cb/huis/of kinderarts heeft plaatsgevonden.
    Sommige kindjes, zoals die van mij reageerden zelfs nog heftig op de pepti en wij zijn toen op aanraden van het cb overgestapt op nutramigen.
    De aanvraag voor de machtiging kan je via cb/dietiste of huisarts krijgen. Je zorgverzekering moet deze goedkeuren.
     

Deel Deze Pagina