uit eten met kerst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door peetjuh23, 15 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    ik zit met een klein probleempje. nou gaan we 1e kerstdag uit eten met mijn vader die hier een half uurtje vandaan woont, dus dat is geen probleem,maar mijn schoonfamilie wil graag 2e kerstdag ook uit eten maar daarvoor moeten wij anderhalf uur rijden. en dan 2 uurtjes in het restaurant en dan weer anderhalf uur terug.
    wij worden daar om 17.00 uur verwacht. normaal krijgt demi dan haar groente. en gaat ze daarna nog even een anderhalf uur slapen voor haar laatste fles. dat kan natuurlijk niet als we in het restaurant zijn want demi slaapt alleen goed in haar eigen bedje. ergens anders slaapt ze niet of nauwelijks, ook niet met haar eigen knuffeltje en deken.

zouden jullie wel of niet gaan?

haar schema is normaal:

15.30 flesje
    17.00 groente
    17.30 tot 19.00 slapen
    flesje en tussen half 8 en 8 weer naar bed voor de nacht.

alvast bedankt!

liefs petra

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik zou dan niet gaan.
    Het word anders wel heel lang voor d'r zeker omdat ze dan niet kan slapen.
    En als zij gaat huilen midden in het restaurant zit je ook niet echt op je gemak denk ik.

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja het is toch kerst aders zou ik zeggen; oppas regelen. Maar ja met kerst is dat toch lastig. Ik zou niet met zo'n kleintje in een restaurant gaan zitten. Ik zou er niet op mijn gemak zitten. Bang dat de kleine zou gaan huilen, is voor anderen ook niet fijn. Die willen ook op hun gemak eten en niet het gebler van een andermans kind aanhoren hahaha...lijkt me?!
    Misschien je schoonouders lief aankijken en zeggen dat thuis gourmetten ook vast heel gezellig is? Hahaha...
    Ja en anders....een center parcs restaurant? Daar mogen de kinderen naar hartenlust huilen...hahaha nee geintje! Ik zou Jesper niet meenemen...maar dan zou ik ook niet gaan, wil mijn kleine wel bij me hebben met kerst!

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    ja dat dacht ik dus ook en we gaan uit eten met zijn hele familie inclusief opa en oma en tantes en ooms. enm ik had eigenlijk al gezegd dat we waarschijnlijk niet mee zouden gaan. ook omdat ze heel slecht haar fles drinkt de laatste paar dagen. dus waarschijnlijk gaat me vriend dan alleen en blijf ik wel thuis. ik weet het anders ook niet. oppas kan ik niet regelen heb iedereen al gevraagd maarja ze zijn allemaal druk met de kerst. en ik wil haar ook het liefste bij me houden met kerst. is wel zo gezellig.

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik kan me ook zo voorstellen dat je met kerst bij je kleine wilt zijn. Als ik zou moeten kiezen tussen Jasmijn en de schoonfamilie, zou ik het wel weten. Is lastig, want alleen zijn met de kerst wil je ook niet. Het is de eerste kerst van haar. Nou veel succes met jhe oplossing voor dit probleem en hopelijk dat het alsnog een fijne kerst wordt!

6. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik zou dan niet gaan! wij gingen ook altijd uiteten maar dat gaat gewoon nu even niet meer,ze stort om half 7 echt in en ik heb echt geen zin om met een heel onrustig en huilerig kind te zitten!
    Wij gaan nu met de familie brunchen,net zo gezellig en is van 12.00-16.00 en dat zijn haar goede uurtjes!

Fijne dagen ;)

Groetjes,

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik zou ook niet gaan...denk dat je niet echt rustig zal zitten als ze normaal gesproken slaapt, ik bedoel ze zal dan toch wel moe zijn en dat laten merken dnek ik...
    kunnen jullie niet gewoon met de familie lekker een kerstbrunch doen ofzo in een restaurant...
    en dan savonds lekker thuis met zijn 3tjes?

8. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    ja dat is het probleem. ze hebben al besproken zonder er rekening mee te houden dat demi overdag wel veel wakker is maar 'savonds niet. en ze slaapt misschien wel even n de auto als ze heel erg moe is. en mijn schoonmoeder heb ik uitgenodigd voor 2e kerstdag bij ons thuis omdat we 1e kerstdag met mijn vader al uit eten gaan, maar toen kreeg ik het antwoord dat ze eerst wilde weten wat de rest van de familie deed. en nu hebben ze besloten om met z'n allen uit eten te gaan naar een restaurant met een bandje en veel muziek. maar ik weet nu eigenlijk bijna zeker dat ik niet ga. aangezien hier ook niemand een gouden tip voor me heeft. en dat maakt ook niet uit want ik weet het zelf anders ook niet. zal vast een mooie film zijn op tv met kerst haha.
    in elk geval bedankt allemaal.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou ook niet gaan hoor. Dan zit jij straks met een kind wat de rest van de avond jankt ofzo. Gezellig. Eerlijk gezegd snap ik niet dat zij daar zelf niet aan hebben gedacht.
    Hier vanavond ook een feest, blijf lekker thuis met de kleine.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

maj dat probleem hadden wij ook
    althans.. dat dacht ik dus
    hadden namelijk al gehoord dat ze weer een diner dansant wilden doen
    en toen hadden wij al gezegd "mja.. eh.. niet zo handig... gezien je dansen toch samen doet en we niet anne alleen kunnen laten toch"

maar schoonouders zeiden zelf al "nou we bliven wel lekker thuis deze keer.. dan kan anne in dr eigen bedje slapen!"
    alsin.. omdat oma straks ook 1 dag per week gaat oppassen heeft ze daar ook inmiddels haar eigen kamer dus dan kan ze daar gewoon in want dat is als het goed is af tegen de kerst :)

laatste keer dat we uiteten gingen met jobs familie was het zo'n drama... :(
    heb de hele avond met anne op mn schoot gezeten omdat ze maar bleef huilen
    helft van de avond met ontblote borst gezeten omdat ze enkel maar wilde slapen op schoot.. na een paar teugjes en natuurlijk ook met dr wang tegen mijn borst
    zelfs shirtje er voorzichtig overheen doen werd ze wakker van
    waren om 9 uur al klaar.. en ik was doodop
    dus ik denk dat voorlopig mensen niet meer verwachten dat we mee uiteten gaan :)

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zou thuis blijve. Wij hebben ervoor gezozen om ouders en schoonouders hier te laten eten dan kan Daan in zijn eigen rite blijven die we een beetje willen gaan starten

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hm zou lekker thuis blijven hoor

13. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    ok nou ik ben eruit heb het even overlegd hier en mijn vriend gaat gewoon alleen... het moet maar ik heb geen zin om de hele tijd met een zeurend kind..dat zou egoistisch zijn vind ik.. dus ik en demi blijven gewoon lekker met z'n tweeen thuis.

liefs petra

14. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    zou ik ook doen hoor! heerlijk met me meisje thuis!

15. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik zou ook thuis blijven;)

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik zou ook niet mee gaan! Maar vind het eigenlijk wel vreemd dat je vriend dan niet bij jouw thuis blijft! Ik weet dat het zijn familie is, maar dat ben jij toch ook? En het is toch ook zijn dochtertje?
    Anders is het voor jouw ook zo een saaie kerst!

Wij gingen ook altijd uit eten metd e kerst, maar hebben gelijk tegen iedereen gezegt, als jullie met ons kerst willen vieren, dan thuis, anders niet!

kus miek

17. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    wij moeten ook met kerst uit eten met de familie...
    ze hadden al half besproken voor ons, maar ik heb aangedrongen dat er dan een plaatsje vrij moet zijn aan tafel, bij de muur of zo (in ieder geval niet midden in het looppad) voor onze kinderwagen.
    Dewi slaapt meestal goed in de kinderwagen, en we zijn al een paar keer met haar naar een restaurant geweest, eerst in een eetcafe getest natuurlijk.
    Maar het is ons nog nooit gebeurt dat ze niet stil te houden is.
    2 keer sliep ze de hele tijd, en 3 keer was het wel huilen, maar als ze een speentje krijgt en op onze schoot mag zitten, dan is ze altijd stil te krijgen, gelukkig!
    En oke, het is lastig eten, maar mensen begrijpen toch ook wel dat ik met kerst niet mijn kindje bij een oppas neer kan zetten?
    Gelukkig is Dewi best makkelijk, maar ik zou er best begrip voor hebben als ik met kerst in een restaurant zit en iemand heeft een huilend kind bij...
    maar misschien begrijpen mensen zonder kinderen dit weer niet.

18. Saskia78

maj meestal vind je het zelf het ergst :)
    tenzij het kind naturlijk alle conversatie onmogelijk maakt.. *grin*

stoor me er meestal niet te veel aan maar het is toch niet helemaal prettig op zo'n moment :)

19. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    ze kan nog niet zo hard huilen, meestal komt ze niet eens boven de muziek uit

20. Saskia78

Hmm dat gaat hier helaas niet op :D

zie http://annedaniels.nl/mt/2007/11/boven-de-100db.html

en dat kan dus nog VEEL harder hebben we inmiddels al gemerkt.
    dit was zegmaar gewoon huilen.. ze kan dus ook heel hard en hoog gillen
    dat hoor je echt overal boven uit helaas

Deel Deze Pagina