Hoi dames, Sinds gisteren ben ik begonnen met kolven (Avent handkolf). Ik vraag me alleen af wat de beste tijd is om te kolven.. Ik heb gehoord na de ochtendvoeding, voor de meeste opbrengst. Ik kolf nu overigens na iedere voeding, omdat ik graag wil beginnen met het oefenen van een flesje, het aanleggen van een voorraadje etc.. Het lastige is alleen, dat ik nog geen enkel ritme kan bespeuren in de dagen van de kleine meid. Niet heel gek natuurlijk, ze is pas 16 dagen oud. Maar soms komt ze dus om het uur, soms om de twee, soms om de drie en soms zelfs 3,5 uur.. Ik vind het dus moeilijk te bepalen wanneer ik het beste kan kolven.. Iemand tips, of adviezen? Alvast bedankt!! Groetjes!,,
Na de ochtendvoeding heb je inderdaad waarschijnlijk nog wel wat, dus dan zou je kunnen kolven. Als je gaat oefenen met de fles kun je ook gewoon beginnen met 50 cc ofzo, waarschijnlijk drinkt je kindje toch niet gelijk een hele fles leeg. Als je kindje eenmaal 's nachts niet meer komt, zou je midden in de nacht even wakker kunnen worden en kolven.. dat heb ik ook een tijdje gedaan! Succes ermee!