Vanaf wanneer helemaal zelfstandig kunnen eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMiaatje, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Vanaf hoeveel maanden of welke leeftijd eten de meeste kindjes geheel zelfstandig?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje wilde vanaf 11-12 maanden niet meer gevoerd worden. Dus sindsdien eet hij zelf. Eerst met vingers+lepel, tegenwoordig met een vork. Maar netjes eten is nog een heel ander verhaal.
    Met 11-12 maanden gaf voeren meer rotzooi, dan zelf laten eten. Omdat hij de lepel uit onze hand sloeg, of het eten uitspuugde.
    Nu valt er ook nog weleens wat van de vork, maar het wordt wel steeds beter.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Interessante vraag, ik zie het mijn zoontje echt nog niet doen :D Vroeg me het laatst inderdaad ook al af :)

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#4 Polletjepiek, 4 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2009
    Lisanne wil nu heel af en toe al niet meer gevoerd worden, eet dan niks meer, maar wil wel zelf brood of avond eten in haar mond stoppen, dan krijgt ze weer een paar happen gevoerd en dan weer even zelf. Ik denk ook dat het nu ook wel tijd wordt om nu stukjes groente te gaan geven.

Geen idee of ze hier vroeg mee is?

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar dan eet ze met d'r handen denk ik? Want die fase heeft mijn zoontje ook gehad toen ie een maand of 8 was. Inmiddels is dat weer over en kan ik hem zelf voeren. Maar ik zie hem nog niet zelf met een lepel zijn rijst naar binnen werken...

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja, dat is idd met de handen eten.

7. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier een eigenwijsje dat steeds meer zelf wenst te doen. Brood mag ik nog net aan de vork prikken (waarna hij de vork uit mijn handen grist). Fruit eet hij al een paar maanden in stukjes, omdat hij de fruithap simpelweg ineens weigerde. En tegenwoordig wil hij zijn avondeten het liefst ook zelf naar binnen werken: ik doe wat op zijn lepel en geef daarna de lepel aan hem, hij stopt het (inmiddels bijna zonder knoeien) in zijn mond en geeft de lepel weer terug.

Vorige week heb ik hem helemaal zelf kwark laten eten met een lepel, dat gaf wel een hoop rotzooi, maar een lol dat meneer had! Hij vond het geweldig :D

Needless to say dat er hier haast geen flessen meer ingaan (alleen nog 100 cc 's avonds voor het slapen)... Nee, hij wil graag ZELF drinken, uit een beker wel te verstaan. Bas voelt zich al een hele piet, dat is duidelijk, haha!

Kortom: eigenlijk is er geen peil op te trekken, het ene kind is snel met zelf eten, het andere kind vindt het heerlijk om nog een tijdje gevoerd te worden. Gewoon kijken naar wat jouw kindje aangeeft en hier lekker in meegaan, zou ik zeggen! ;)

Deel Deze Pagina