Hoi! Daan is bijna 6 maanden. Hij vind eten heerlijk, en krijgt al een poosje warm eten voor baby`s van 6 maanden. Nu begint hij het saai te vinden en vind bv mijn eigen gemaakte fruithapjes mét stukjes veel lekkerder dan de moes van Olvarit. Kan ik nu hem al groentehap voor baby`s van 8 maanden geven of zitten daar al meer kruiden/zout ed in? Liefs Emma
Hoi Emma, Fayley krijgt al zeker een maand potjes van 8 maanden. Naar mijn weten is er niets toegevoegd, verschil is de stukjes.
Ja we geven alles wel ze eet ook met de pot mee. Gisteren zelfs andijviestampot met een sudderlapje Die stukjes in de potjes zijn lekker zacht en zo kapot te kauwen/zuigen. Het enige wat hier in de luier gevoden wordt van de potjes zijn de maiskorreltjes hahaha, die krijgt ze niet kapot. Ik vind ook dat er meer smaak aan zit als het wat grover is. Fay vindt het heeeeeeeeerlijk allemaal.
Waarom maak je dat dan ook niet zelf? Net zo makkelijk als fruithapje, echt waar. En veel lekkerder voor Daan lijkt me Groetjes Six PS; zie http://www.keukenkikker.nl/ voor allerlei recepten.
Mijn vent had laatst de verkeerde gekocht, ook die van 8 maanden Ging niet goed, echt kokhalsen, doodeng. Was wel die met bruine bonen...
Volgens mij is er wel een verschil. In die van 6 maanden zitten geen gluten en in die van 8 maanden kan het wel zitten. Gluten wordt pas aangeraden vanaf 7 maanden. Kleine beetje kunnen waarschijnlijk wel, zoals bij het sabbelen op een broodkorst, dus zo`n potje zal misschien wel meevallen. Maar potjes met macaroni zou ik nog niet doen.
hoii toen youame 6 maand was kreeg ze al potjes van 12 maand omdat ze aan die van 6 maand niet genoeg was ze heet er gen last van gehad mischien gewoon een x uitproberen en kijken hoe je kindje erop reageerd
Hier nog potjes van 6 mnd, maar wil misschien binnenkort die van 8 mnd ook wel eens proberen. Had vd week vers gemaakt (dus daar zitten ook wat stukjes in) nou kokhalze joh ,en hij spuugde het allemaal weer uit, dus maar weer een potje gepakt. We blijven proberen. Maar waarom geen macaroni, hier op het cb werd gezegd dat hij alles mocht hebben incl macaroni,mie,rijst etc.
kijk anders eens in het boek van opperdepop van AH, nu in de winkel staat recepten in vanaf 6 mnd en die kan je zo grof maken als je zelf wil de 1 kan als stukjes eten de andere dus nog niet maar zou niet gelijk naar die van 8 mnd grijpen ivm gluten enzo pasta / rijstmag maar wel de witte niet de volkoren mag pas na een jaar....
GIster op het CB gevraagd of hij die van 8 maanden al mag, dat was prima!Gister heeft hij de macaroni gegeten..nou ja...gesmuld..hihihihi... Bedankt voor de tip over dat boek, ik zal es kijken! Liefs Emma