De wens voor een derde, maar wanneer eraan toe geven?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Victoria30, 23 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    #1 Victoria30, 23 nov 2016
    Laatst bewerkt: 23 nov 2016
    Misschien heb ik dit bericht verkeerd geplaatst. Mijn excuses dan.

Afgelopen maand hadden wij angst dat er spraken zou zijn van een zwangerschap. Ik heb al een peuter en baby. Ik vroeg mij af of wij het wel aan konden. De auto is voor 4 personen. En wij hebben maar twee slaapkamers.

Vanuit die angst ben ik alle positieve dingen op een rij gaan zetten.
    - onze kamer is meer dan 4 bij 2,5 en zou met een schuifmuur in 2 gedeeld kunnen worden. Ons huis zelf is vrij groot de woonkamer is 50m2 de gang is zelfs groot genoeg om een kamer van te maken.
    - ik krijg telkens bi en de oudste gaat pas over 2 jaar naar school. Dus dan zou de kleinste al van de borst af zijn wat het ook makkelijker maakt. De kinderen zouden tijdens zwangerschap of zelf moeten kunnen gaan of nog niet gaan.
    - nu is alles nog in huis. En na de geboorte zou alles rustig aan weg gaan.
    - relatief dezelfde speelgoed interesse voorlopig waardoor er minder hoeft te zijn.
    -hoe belangrijk is een auto waar iedereen in past? Wij kunnen ook de fiets pakken. Niet iedereen heeft een auto.
    - niet terug hoeven naar de luiertijd.
    - wij hebben een duowagen.
    - mijn vriend tikt de 40 aan. Is 50 niet te oud voor een derde?

Wel een hele grote tegenhanger is de vraag kunnen wij het wel aan? Ik weet het even niet meer. Een derde zou sowieso op termijn welkom zijn..

2. Jettaatje

Jettaatje Actief lid

1 jul 2016
    252
    98
    28
    NULL
    NULL
    Ik geloof in waar een wil is is een weg. En of de wil er is, dat kun je alleen zelf beantwoorden. Dikke knuffel in elk geval!

3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ja de wil is er zeker. Van mijn kant was ik eerder overtuigt van 'een tweede leg'. Maar mijn vriend vond dat hij tegen die tijd te oud is. Dat staat hem heel erg tegen. Een paar maanden terug wilde hij liever doorgaan en heb ik hem weten te overtuigen om nog even te wachten. En nu breng ik dat weer in de war door te twijfelen en moet hij weer nadenken en even aan het idee weer wennen. Maar hij is al meer overtuigt dat mij.

Heel veel gaat al op mijn manier. En ik heb een gouden vent die niet bang is om te helpen daar waar nodig is. Het niet langer uitstellen betekend ook dat dit dan gaat zoals hij dat wil (en niet tegen mijn zin in hoor!)

4. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja moeilijk.. Hier ook heel erg getwijfeld over een derde. Maar hier zit er wel wat meer leeftijdsverschil tussen dus moeilijk te vergelijken. Ikzelf zou drie kids zo jong wel heel heftig vinden denk ik.. Al vind ik het nu ook regelmatig al pittig met een schoolgaande kleuter, een peuterpuber en een dikke buik :p
    Denk dat je echt in je hart moet kijken wat jullie willen. en dat ene jaartje langer wachten maakt dan ook niet meer het verschil.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat jaartje maakt verschil omdat het mij zwaar lijkt om met een hele jonge baby erbij de boel naar school te brengen (voor alleen de oudste) en dan telkens de baby wakker maken. Ook met de fiets en een jonge baby lijkt mij geen goed plan. Vanaf 1 jaar durf ik die samen met de oudere in de fietskar te zetten.

Maarja ik kreeg net ook dagmerries dat ik dan de kinderen naar school probeerde te brengen en dat ze om en om weg liepen :p Ik vraag mij echt af hoe andere moeders met kindjes dicht op elkaar dat doen.

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Haha jaa ik ben ook heel benieuwd hoe dat hier zal gaan straks :p Maar weet je dat vind dan ook wel weer een weg.. Baby zal vaak in de wagen slapen denk ik zodat als ze slaapt ik haar niet steeds uit bed hoef te halen als ik de oudste moet gaan halen..

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ja maar lopend of met de auto vind ik wel heel anders dan met een fiets vol kinderen. Als je kunt lopen naar school scheelt het denk ik al een stuk. Maar de dichtstbijzijnde school heb ik niet echt een hoge dunk. En als ik alle kinderen mee moet nemen heeft mijn partner de auto.

Maar ja toen ik zwanger was van de tweede had ik ook wel eens een dagmerrie van hoe ga ik het aanpakken. En dat valt tot nog toe 100 procent mee.

8. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja das ook waar.. Maar jaa.. Waar een wil is denk ik dan.. En een tweede klein autootje is geen optie voor je?

9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat kleine auto'tje is onze enige auto :p Mijn vriend is aan het sparen voor een grotere auto. Maar als nog ben je met een tweede auto ruim 100 euro per maand meer kwijt. Dat vind ik het niet waard om krapper van te leven. En bij de school die ik in gedachten heb is er weinig mogelijkheid tot parkeren en hebben ze het ook liever niet.

10. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Nou na een dag malen is het toch wat makkelijker geworden de oplossing. Er zit dichterbij een basisschool. Waar ik anders niet voor zou zijn gegaan. Hij staat op de grens tussen een goede en een minder goede buurt. Ik heb er verder wel goede verhalen over gehoord. Maar goed die heeft een continu rooster, dus halen en brengen. De school die ik op het oog had daarbij zou ik met de kroost 4 keer heen en weer moeten per dag. De dichts bijzijnde school (op loopafstand) heeft ook een betaalbare psz (waar onze oudste met een half jaar gaat starten) en de schooltijden zijn veel gunstiger. Los van of we gaan voor een derde, zou het eigenlijk al een stuk makkelijker worden als ik mij niet blind staar op die andere school. En 2 keer per dag heen en weer waggelen/de baby in de kinderwagen laten slapen lijkt mij goed te doen. Dit haalt voor mijn gevoel veel druk van de ketel en geeft ons veel meer tijd om tot een beslissing te komen :)

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan de baby gewoon in de kinderwagen te slapen leggen met een omslagdoek, doek dicht en hup naar school.

Je kunt een duowagrn aanschaffen en dan heb je ook geen weglopende kids :)

12. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb al een duowagen. Maar de school die ik voor ogen had was niet aan te wandelen. Op de dichts bijzijnde school is dat wel goed mogelijk :)

Deel Deze Pagina