Verschil Pampers new born en baby dry?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Life in Pink, Oct 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Mama's,

Hier een vrij 'nieuwe' moeder die nog niet helemaal wegwijs in al die soorten luiers is!

Lilly is nu 5 weken oud en weeg 4 kilo. Tot nu toe heb ik steeds de new born mini gebruikt, maar nu zag ik een goede aanbieding bij AH van baby dry. Daar hebben ze nummer 2 die voor 4 tot 7 kilo is.

Wat is het verschil en kunnen die baby dry ook al bij die kleintjes?

Groet Snoozie

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    volgens mij moet het wel kunnen aangezien jou dochtertje 4kilo weegt en de baby dry vanaf 4kilo is.

ik zou ze gewoon proberen, als ze nog te groot zijn leg je ze gewoon nog ff weg.

liefs doris

3. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Gewoon proberen inderdaad. Ons zoontje zat altijd ongeveer juist op dat gebied.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Baby dry houdt vaak geen dunne (borstvoedings) poep tegen, dat gaat er langs. Hier werkte het dus niet. Baby dry heeft een wat grotere structuur waar de dunne poep wel in weg kan.

4 tot 7 kilo kan als het goed is wel als Lily 4 kilo weegt, maar het ligt ook aan haar bouw.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Alle kans dat die luiers haar al prima passen.
    Ik vind zo'n krap ding vaak niet prettig, iets ruimer draagt volgens mij ook veel lekkerder voor je kleintje.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben ook vrij snel overgegaan op de Baby dry bij Jelle. Bij de Newborn bleef steeds dat honingraatlaagje vreselijk aan zijn billen plakken... Ik moest het er zowat afbikken... :)

7. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind baby dry vooral voor de nacht erg fijn. De borstvoedingspoep drijft hier ook bij new baby uit de luier dat verschilde voor mij nie zo.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    De baby dry houdt wel de billen wat beter droog, maar goed, als er zoals hier dan de poep er telkens uitloopt is het ook niet echt handig ;).

9. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ja, dat gebeurd hier dus ook steeds! Lilly krijgt nu flesvoeding, al is haar ontlasting nog niet echt steviger dan de bv. Af en toe loopt het hier wel uit de new born luiers. ik ga het gewoon eens proberen!

Groet Snoozie

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    bij ons was dat verschil ook duidelijk. New born is beter voor de borstvoedingspoep!

11. Joni80

Joni80 Actief lid

Aug 29, 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Grappig ik vroeg me ook af wat het verschil was. Ik had al op de pampersite gekeken en daar stond dat baby dry voor de nacht is. Vandaar de maantjes en sterretjes op de luier dacht ik, maar ik gebruik ze nu gewoon overdag. Ze zijn trouwens ook goedkoper dan de new baby en er zitten er meer in. Ik heb nog geen last gehad van overstromende poepluiers. Maar ik geef helaas ook geen borstvoeding.
    Ik vind pampers wel groot uitvallen. Ik heb nu babydry van 4-6 kilo en mijn mannetje weegt nu 5,6 kilo, maar deze zitten erg ruim nog. Hij heeft tot 3 weken terug ook nog new baby nummertje 1 gedragen. Ik had laatst nummer 3 gekocht, maar dat is echt veel te groot.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Joni, het ligt heel erg aan de bouw van je kindje. Eva is erg breed bij haar middel en haar billen ;) en daardoor moest ze altijd snel naar een grotere maat. Als je een smaller kindje hebt dat bijvoorbeeld wel langer is en hetzelfde gewicht heeft, past een grotere maat weer minder goed.

13. Joni80

Joni80 Actief lid

Aug 29, 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Ja dat klopt ook. Mijn mannetje heeft eigenlijk bijna geen billen. Net zoals mama en papa trouwens. Ik loop nu elke keer een maatje achter op de kilo's die erop staan. Maar in het begin was het wel zoeken.

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin platse echt heeeel veel dus bij de new baby luiers moest ik ze vrij snel verschonen omdat ie dan weer natte billen had en dat was huilen (ook toen ie snachts geen fles kreeg moest ik zn luier verschonen)
    Vanaf de baby dry is dat afgelopen en ik denk dat als ze echte spuitpoe hebben er geen enkele luier tegenop gewassen is. Het blijft hier meestal beperkt tot aan het randje van de luier. Maar nu hij tandenluiers heeft is er echt niks meer tegenop gewassen hahah!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Joni, dat dacht ik dus al :).

Lovelylonnes, bij bv (tenminste, bij ons) was de bv poep niet alleen spuitpoep, maar ook erg slijmerig. Dat wordt niet opgenomen door de babydry, wel door de new born. Ook al was het spuitpoep ;).

16. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    hmm, ja het is wat met die borstpoep en flespoep... Het is toch per kind anders denk ik wat je fijn vind...

Hij krijgt sinds kort groente en nu bakt ie lekkere oranje wortel koekjes van mama! hahaha!

17. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

Feb 18, 2007
    806
    0
    0
    ik geef bv en newborn neemt die slijmerige poep niet op hoor, tenminste hier niet, ik heb laatste pak newborn en dan ga ik baby dry proberen, ben erg benieuwd!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Tja, hier dus wel. Babydry is helemaal dicht van structuur, dat bleef er helemaal indrijven. Met newborn ging het ook wel eens mis, maar echt minder vaak dan met de babydry.

Share This Page