Problemen met tandenpoetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Butterfly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi allemaal,

Alannah is bijna 2 jaar en tandenpoetsen is nog steeds een drama.
    Ze zuigt of kauwt op de tandenborstel en haar mond open doen gaat ook niet van harte. Meestal moet ze huilen en ik krijg regelmatig voeten in mijn nek (ik leg haar neer, tot nu toe beste houding). Een spiegeltje helpt niet omdat ze dit voor haar gezicht houd en ik er niet bij kan. Zelf poetsen .. ze doet er dan alleen op kauwen. Op de onderkant van haar tanden zit regelmatig wat aanslag wat ik echt goed moet poetsen. Maar doordat het een drama is lukt dit moeilijk. Wie heeft voor mij tips waardoor het wat makkelijker gaat? Straks ga ik even proberen om samen voor de spiegel te staan en haar zelf maar even te laten poetsen (en ik poets dan ook gelijk mijn tanden zodat ze het kan zien.).

Groetjes,
    Danielle

2. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik lees even mee Sophie is dan nog wel wat jonger en heeft pas 4 tanden maar ik vraag me ook af hoe je goed kan poetsen.

3. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    ook ik lees even mee

Hier het zelfde probleem alles al geprobeerd maar niks wilt hij

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik ben toen Aaliyah 4 maaden was en haar eerste tandjes kreeg, gaan poetsen met een vingertandenborstel. (Een siliconen "condoompje"die je over je vinger schuift met siliconen haartjes erop) Zo kon ik voorzichtig haar tandjes poetsen en kon ik voelen wat ik deed.
    Nu ze bijna 11 maanden is poets ik al een tijdje met een baby tandenborstel.
    Ik moet wel zeggen Aaliyah is gek op tanden poetsen en de smaak van tandpasta. Ook zij sabbelt en zuigt het van de borstel af.
    Ik doe zelf ook mijn mond wagewijd open en roep dan AAAHHH. Of ik laat mijn boventanden of ondertanden zien. Net waar ik wil poetsen.
    Ook is ze al een aantal keren mee geweest na de tandarts en vond het heel interressant dat de tandarts in mijn mond keek. Terug in de auto heb ik bij haar nagedaan wat de tandarts bij mij deed. Dit vond ze wel heel mooi, met als gevolg dat als we nu tandenpoetsen madam meestal probeert om met haar hele hand mijn huig te kietelen tong te pakken en langs mijn tanden en tandvlees te krabben. Allemaal erg fijn, maar wat ik bij haar doe mag zij bij mij doen en zo houden wij het leuk.

Veel succes allemaal met tanden poetsen.

Zou een speeltje boven het hoofd van je kindje als ze liggen niet helpen? Dan kijken ze in elk geval 1 kant op en wiebelen niet de hele tijd.

Voor jouw dochter butterfly, een boekje uit de bieb over tanden poetsen samen lezen en tegelijk ook doen. Zou dat helpen??

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik laat Eva altijd een paar minuten zelf 'poetsen', oftewel kauwen ;). Sinds een paar weken zing ik er ook een liedje bij (op de melodie van vader Jacob en dan met tandenpoets tekst :)). Dat werkt hier nu heel goed. Daarna vraag ik of ik even mag poetsen en dat vindt ze dan goed, want ze weet dat we daarna klaar zijn. Ik moet wel snel zijn trouwens want ze vindt het niet echt leuk.
    Eva heeft trouwens een tandenborstel en ik ook, dat werkt hier ook super (anders wil zij telkens mijn tandenborstel hebben).

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik lees ook even mee. Toen onze dochter is haar 1e tandjes kreeg gaf ik haar bij het verschonen een tandenborstel in haar hand en dan ging ze zelf "poetsen" (kouwen dus inderdaad). Maar die tijden zijn helaas voorbij. Nu vertikt ze het haar mond open te doen om te poetsen en smijt de de tandenborstel zo ver mogelijk weg. Het heeft een paar keer geholpen samen voor de spiegel tanden te poetsen, dus dat ik mijn tanden poets en zij die van haar. Dan ging zij vervolgens mijn tanden poetsen (heel fijn, tot achter in mijn keel) en ik die van haar. Maar na een paar keer was ook daar het nieuwtje weer van af en wil ze niet meer...

En op welk tijdstip poetsen jullie?
    Mijn ukkie wil alleen liggend in bed haar laatste fles drinken (wordt nog altijd 's nachts wakker als ze niet genoeg heeft gedronken) en waardeert het al helemaal niet als ik haar er vervolgens weer uit haal om tanden te poetsen...

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb Eva's tanden altijd na de laatste voeding gepoetst, maar dan zat ze al bij me op schoot (ik gaf borstvoeding, dus dat ging sowieso niet in haar bed ;)). En nu poets ik haar tanden nog steeds bij mij op schoot. Daarna krijgt ze een paar slokjes water.

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Dwingen jullie je kindje wel eens om tanden te poetsen? Ik wil niet dat ze een hekel aan tanden poetsen krijgt, dus dat doe ik nu niet. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze een goed gebit heeft en goedschiks wordt het niks momenteel. Maar dwingen wordt volgens mij een drama als zij haar kaken stijf op elkaar houdt en zich in alle bochten draait. Wat is jullie ervaring hiermee?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb Eva nooit gedwongen.... en dus zijn haar tanden een paar maanden niet zo goed gepoetst. Maar met dwingen gaat het volgens mij nog minder goed. En nu gaat het prima, het duurt even en kost wat moeite, maar volgens mij worden haar tanden nu toch wel aardig gepoetst. En ze heeft er nu absoluut geen hekel aan.

10. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nee, niet dwingen... daar ben ik ook zeker niet voor... zo ontwikkel je juist een strijd die je wilt voorkomen!

11. Ik laat Jelle zitten op de commode (ik heb het idee dat ie liggen niet fijn meer vindt), ga op mijn knieën voor hem zitten, geef hem een tandenborstel in zijn hand waarmee hij mijn tanden mag poetsen (wel even opletten dat ie dat ding niet in m'n keel steekt, dus tong tactisch voor mijn keelgat houden ;) ).
    En terwijl hij zo bezig is doet ie over het algemeen zijn mond goed open zodat ik tegelijk zijn tandjes kan poetsen.

Deel Deze Pagina