Ze gooit haar hele ritme om...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vlekje, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    De hele week heb ik Demi wakker moeten maken om de 3uur voor een flesje.
    In overleg met de verloskundige en de kraamhulp hebben we besloten haar om de 4uur te voeden, omdat ze waarschijnlijk nog vol zat van de vorige voeding (dronk de fles om en om maar half leeg). Dit was gister voor het eerst en het ging goed. Moest haar nog wel steeds wakker maken.
    De verloskundige stelde voor haar dan s'nachts om de 5uur te voeden.
    Nu meldde ze zich vannacht wel na 3 uurtjes, maar was daarna niet meer in slaap te krijgen. Mn vriend heeft met haar beneden gezeten van 3.00uur tot 9.00uur en toen is ze pas in slaap gevallen.
    Om 8.00uur heeft ze een flesje gehad, maar deze maar half leeg gedronken.
    Om 12.00uur weer een flesje en deze weer half leeg.

Zit nu in twijfel om haar nu wakker te maken en haar een half flesje aan te bieden en dan om 16.00uur weer een hele fles. Of zal ik wachten tot ze zich meldt of gewoon 16.00uur aanhouden.
    Haar hele ritme is nu weer verstoord. Ze slaapt overdag dus veel, maar is dan s'nachts klaarwakker.
    Baal hier best van, ben bang dat ze nu veel te weinig voeding krijgt.
    Aan de andere kant, als ze honger heeft dan meldt ze het wel. Maar krijg er op deze manier geen regelmaat in.
    Ze hoeft trouwens niet veel moeite te doen qua zuigkracht. Ze begint heel gulzig met haar flesje, maar valt halverwege de fles wel in slaap.

Wat zouden jullie doen?

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik denk dat t best normaal is voor een pasgeboren baby.. Die hebben nog geen duidelijk ritme/schema en gooien sowieso het dag-nachtritme nog om!
    Mijn zoontje had precies hetzelfde en ik heb gewoon volgehouden en uiteindelijk sliep hij meer s'nachts dan overdag.
    Ik maakte hem om de 4 uur wakker overdag voor een flesje en hij was al best zwaar dus deed ik de nacht hem gewoon zelf laten komen. Was vaak dan maar 1 x, dus wel lekker.
    Maar wel uitproberen of t honger is of dat hij gewoon even wakker is en niet wilt slapen.

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    Bedankt voor je reactie....de aanhouder wint ;)

Ik denk dat het s'nachts wel echt honger is, aangezien het flesje dan heel gulzig helemaal leeg gaat.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dan zou ik wel gewoon voeden natuurlijk.
    Hoelaat krijgt ze de laatste zeg maar voor de nacht?
    Ons ritme was ongeveer zo:
    08 uur
    11 uur
    15 uur
    18 uur
    21 uur
    24 uur
    En dan meldde hij zichzelf wel in de nacht. Vaak was dit dan rond 3/4 uur!

5. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    Het is nu:

12.00uur
    16.00uur
    20.00uur
    00.00uur

En we mochten haar afgelopen nacht dan om 05.00uur voeden, dit werd dus 03.00uur

6. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ga er maar van uit, dat zodra je denkt: "Oef lekker er is nu ritme"!
    Dan veranderd het weer. Het gaat van de ene ritme in de andere ritme over. Soms word je er gek van. Dus calculeer het maar in en blijf vooral vragen hier. Tips en ervaringen genoeg. Ieder kind is natuurlijk anders en reageert anders.
    Succes met de kleine!

Deel Deze Pagina