door het hele bed heen dweilen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    onze kleine draait sinds kort zn hele bed door. Ik vind hem smorgens met zn hoofd bij het voeteneinde. Hij sliep dan alleen in een winter slaapzak.... Nou heb ik vandaag een deken over hem heen gedaan (strak ingestopt) maar nu ben ik bang dat hij het weer gaat doen en dan onder het dekentje komt met zn hoofd. Mijn mannzegt dat dat niet kan maar wikde toch even jullie ervaring hierin vragen.

Iemand toevallig het zelfde gehad? En draaide je kleine toen wel of niet met een dekentje?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.940
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon draaide met deken of laken ook. Vandaar dat wij lang alleen maar een slaapzak hebben gebruikt. Nu dweilt hij nog wel zijn bed door, maar we hadden bij ons al een paar keer gezien dat hij het dekbed wel van zijn gezicht haalt als dat nodig is.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja allebei mijn kids slapen door het hele bed heen. Een dekentje helpt dan ook niet. Er bestaan 4-seizoenen slaapzakken waar bij je geen dekens mag gebruiken. Het bevalt me goed, kinderen blijven lekker warm. We gebruiken de combisleeper. Je hebt geloof ik ook de puckabag oid.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook een woelratje, ze slaapt in een Puckabag, verder geen deken of laken.

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik deed lange slaapzak achter in matras. Altijd goed gegaan

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hier schoof ze zo onder het dekbed vandaan naar boven en ging dan ook het hele bed door. Het dekbed bleef wel strak ingestopt. Maar ze is nooit met haar hoofd eronder gekomen.

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kleintje dat zijn bedje doorgaat, daarom alleen een slaapzak en dat werkt prima. Kan hij zijn favoriete plekje zoeken en blijft lekker warm!

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    dit is ook mijn grootste angst.
    hier ging ze overdwars proberen te liggen waardoor ze strak in de breedte ligt met haar benen naar 1 kant.
    omdat ze zo raar ligt slaapt ze dan ook nog eens heel licht waardoor ze vaak wakker werd en ze had een rood hoofdje in de ochtend.
    heb de de Snoozzz aangeschaft, ideaal!

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh jeetje.... Ga nu wel twijfelen of ik hem niet weg moet halen. Lees gelukkig ook dat t wel goed ging maar wat moet ik numdoen? Hij slaapt natuurlijk al dus weghalennwordt hij miss wakker van.mwat zouden jullie doen? Weg halen of aankijken?

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig...
    Straks nog avondfles?

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nee die heeft hij al lang niet meer....

12. Aloe

Aloe Niet meer actief

Snoozz is ideaal.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Heb ff gegoogld op die snoozz maar hoe moet ik dat voor me zien dan? Hoe kan het dan dat hij niet meer kan bewegen in bed?

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij hebben 3 heel onrustige slapers, ze slapen prima door maar zijn hoofdbonkers de oudste had zelfs een hoofdwond toen hij een maand of 10/11 was daarna vast geleegd in bed met de safe t sleep is het hetzelfde als de snoozzzz

de 2 volgende kinderen liggen direct vast ik vind het ideaal, ik zou het erg eng vinden als de kleine onder de dekens kwam persoonlijk zou ik het dus weg halen.

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik gebruik bij nynke het kruisstuk nog wel is een soort pamper idee ze liggen om de middelvast ze kunnen dus niet wegzakken in bed ze blijven keurig onder de dekens en blijven liggen op hun plek. als ze goed kunnen draaien doe ik het kruisstuk naar achteren en kunnen ze wel omdraaien (rug/Buik)

ik vind het echt een gewldige uitvinding wij hebben nooit gedonder snachts als de dekens af zijn/koud liggen of er onder liggen. onze kinderen slapen rustig, voelt beschermt.

toen ze ouder werden gaven ze zelf aan los te willen liggen maar toen waren ze allebeide bijna 3 jaar daarvoor wel eens geprobeerd maar ze wouden vast. en door het erge hoofdbonken konden ze zich niet bezeren en toen ze op een 1 persoonsbed lagen vielen ze er niet uit

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Er is echt een soort wonder gebeurt, haha. Hij werd net ineens wakker. Dit gebeurt NOOIT! Dus heb het dekentje weg gehaalt. Geloof dat hij nu al weer langzaam in sukkelt. Echt heerlijk meteen die brede lach toen hij me zag....

17. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ze hebben nog wel bewegingsvrijheid maar kunnen niet meer een kwartslag draaien of andersom draaien met voeten naar hoofdeinde.
    ik leg L. in haar winterslaapzak erin, de 2 flappen met klitteband om haar middel heen en de flap tussen de benen heb ik weggevouwen.
    ze vind het heerlijk liggen, ik vind het het geld echt waard

18. kalli

kalli Niet meer actief

Mijn nicht vertelde mij dat haar dochter ook het hele bed doorging, dus had ze twee touwtjes aan de zijkant van het slaapzakje genaaid en die maakte ze vast aan het bedje. Misschien is dat wat voor je?

19. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik maak hem niet vast...ik ken teveel verhalen in mijn direkte omgeving van kindjes die ivm dweilen door het bed en eruit klimmen ed werden vastgemaakt aan het matras die dan helemaal vastdraaide of zelfs met martas en al uit bed klommen, over het traphekje heen en dan onder in de gang zaten te roepen naar papa en mama... jeetje wat er dan wel niet kan gebeuren..
    Nee, hier ook een draaikontje in bed, gewoon een lakentje en een dekentje en een slaapzakje... hij kruipt over de deken heen, dus maak me totaal geen zorgen...
    Hij heeft trouwens vanaf geboorte af aan altijd onder een dekentje gelegen, van de zomer toen het zo warm was wilde hij ook echt onder een lakentje liggen... net als zijn mama...echt ergens onder willen liggen ;)

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het advies is eigenlijk, als ze beginnen met woelen, alleen een slaapzak en geen dekens en lakens. Dat is het veiligste. De combisleeper kost hier €39,- iov €69,- erg goede prijs Combi Sleeper Baby slaapzak 80 cm een genot voor uw kind

Mijn zoon kruipt wel iets omlaag maar kan niet draaien in de wieg.

Deel Deze Pagina